مجله تاپ‌ناز‌

جاذبه های گردشگری افغانستان + مکان های دیدنی و زیبای این کشور

کشور افغانستان با وجود نا آرامی ها و جنگ های داخلی که دارد، جاذبه های گردشگری (جاذبه های گردشگری افغانستان)، قدیمی و تاریخی زیادی دارد و البته آب و هوای این کشور نیز مطبوع است و برای گردشگران بسیار لذت بخش است. شاید در کشور افغانستان دیدنی های لاکچری را نبینید ولی به دیدنی های ان بسیار علاقه مند خواهید شد.

شباهت فرهنگی بین مردم افغانستان و ایران وجود دارد که برای گردشگران ایرانی و دیگر ملت ها اهمیت زیادی دارد. کشور افغانستان از زمان های گذشته از کشور ایران جدا شده است.

مارکوپولو یکی از جهانگردان بزرگ دنیا است و در سفر خود به این کشور از زیبایی های آن گفته است. این کشور در سال های اخیر درگیر جنگ بوده است و تاثیر منفی بر صنعت گردشگری اش گذاشته است ولی بتازگی توانسته است که محبوبیت بیشتری نزد گردشگران کسب کند.

بعضی از نقاط مهم کشور افغانستان قدرت جذب بالایی دارند و گردشگران زیادی سالانه به آنجا می روند. هرات یکی از شهرهای مهم این کشور است و بیشترین دیدنی ها در این شهر وجود دارد ولی با این وجود شهرهای مانند غزنی، بامیان، ننگرهار و بلخ از دیگر نقاط این کشور هستند که می توانید سری به این مکان ها هم بزنید.

دیدنی ها و جاذبه های گردشگری افغانستان

هوای افغانستان در تابستان گرم و در زمستان سرد است و در میان کوهستان قرار گرفته است و به دلیل قرارگیری در کوه های هندوکش در معرض زمین لرزه قرار دارد و در سال های اخیر هم زمین لرزه های سختی داشته است.

جاذبه های گردشگری افغانستان

بند کجکی

یکی از دیدنی های افغانستان بند کجکی است که یک سازه اسرار آمیز با وجود تفریحات آبی است این سد بر روی رود هیرمند قرار گرفته است این سد در فاصله ۶۱ کیلومتری از قندهار قرار گرفته است اهمیتی که بند کجکی در تامین آب های این منطقه دارد بسیار بالا است و زمین های خشک این منطقه را سیراب می کند. با وجود چنین جاذبه هایی بهتر است مکان های دیدنی افغانستان را بیشتر بشناسید و با سفر به این کشور از نزدیک این دیدنی های را مشاهده کنید.

جاذبه های گردشگری افغانستان

منار جام

منار جام در منطقه ای کوهستانی از ولایت غور قرار گرفته است و متعلق به قرن دوازدهم است ارتفاع این مناره ۶۵ متر است و به دلیل ارزش تاریخی به عنوان یک اثر ارزشمند در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این منار متاسفانه در حال فرسایش است اما با این وجود خیلی از باستان شناسان ایرانی و خارجی آن را یکی از بناهای مهم و مناره های خاص  و دیدنی افغانستان می دانند که معماری شگفت انگیزی را از آن خود کرده است. در ساخت این مناره دیدنی از آجر استفاده شده است دلیل فرسایش این منار به خاطر جاری بودن رودخانه در زیر این مناره است که به تدریج آن را فرسوده کرده است.

جاذبه های گردشگری افغانستان

بند امیر

بند امیر شش دریاچه مهم در کوه های هندوکش دارد که در ولایت بایمان قرار گرفته است این بند با سدهای بیعی از هم جدا شده است اب موجود در این بند توسط دریاچه ها و چشمه ها تامین می شود. بند امیر نخستین پارک ملی این کشور است و یکی از دیدنی های افغانستان است که منظره های دیدنی و زیبایی برای گردشگران و باستان شناسان دارد و یکی از عجایب دیدنی کشور افغانستان است.

جاذبه های گردشگری افغانستان

شاه دو شمشیره

دیگر منطقه گردشگری افغانستان شاه دو شمشیر است که یکی از مناطق گردشگری عرفانی است که در خیلی از افسانه ها به آن اشاره شده است این بنا یادبود یکی از سرداران عرب می باشد که در داستان گفته می شود در مبارزات خود دو شمشیر استفاده می کرده است. پس از کشته شدن و دفه شدن این سردار در این منطقه سپاهیان او را دفن می کنند و نام  منطقه را شاه دو شمشمیر می نامند.

جاذبه های گردشگری افغانستان

رشته کوه های پامیر

پامیر رشته کوه ها به هم پیوسته ای هستند که همالیا و کوهستان های اطراف مشرف است. این رشته کوه ها از اتصال کوه های هندوکش، تیانف قراقروم و کونلون ایجاد شده است و در یکی از مناطق کوهستان های بلند دنیا قرار گرفته است. این منطقه به دلیل بلندی به بام جهان هم شناخته شده است بخش هایی از این رشته کوه ها در قرقیزستان و تاجیکستان قرار گرفته است ولی سهم آن در افغانستان بیشتر است آرامشی که در طبیعت این رشته کوه ها وجود دارد بسیار خاص است و آن را به یکی از جاذبه های گردشگری و دیدنی های افغانستان تبدیل کرده است.

مطالب مشابه را ببینید!