مجله تاپ‌ناز‌

جامع ‌ترین راهنمای خرید میز اداری

میز اداری یکی از اساسی‌ترین ملزومات و مبلمان اداری است.

چرا انتخاب میز اداری مناسب انقدر اهمیت داره؟

چون شما حدود 8 ساعت و تقریبا یک سوم از روز خود را پشت میز سپری می کنید. و این زمان زیادی است. پس سلامت جسمی و حتی روحی شما بستگی زیادی به محلی که بیشترین زمان را در آن می گذرانید بستگی دارد.

شاید تصور نکنید اما اگر میز مناسبی و با کیفیتی را انتخاب نکنید، امکان دارد آسیب های جدی به گردن، کمر یا حتی زانوهای شما وارد شود. یا حتی از لحاظ روحی، دچار خستگی، بی انگیزگی در کار شوید.

میز اداری وسیله ای است که نمی توانیم روزانه آن را تعویض کنیم. و برای مدت طولانی باید از آن در محیط کار استفاده شود. بنابر این در انتخاب آن باید نهایت دقت و سلیقه را به خرج دهیم تا با کیفیت ترین و همچنین کاربردی ترین میز مناسب با نیاز و محیط مورد نظر تهیه کنیم.

حالا که متوجه اهمیت زیاد میز کار شدید قبل از اقدام به هرگونه خرید میز اداری ،میز کار، میز تحریر یا هر میز دیگری که قرار است زمان زیادی را پشت آن بنشینید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. تا از خرید خود پشیمان نشوید!

مواردی که در این مطلب بررسی می کنیم:

  • سبک و رنگ میز
  • کاربرد میز
  • سایز و اندازه
  • کشو میز
  • آپشن های ویژه میز
  • قیمت میز
  • معرفی فروشگاه معتبر برای خرید میز با کیفیت

 

موارد مهم و اساسی در انتخاب میز اداری

جامع ‌ترین راهنمای خرید میز اداری

سبک و رنگ میز

پیش از هر چیز سبک و نوع دکوراسیون محیط خود را در نظر بگیرید. میزی مناسب با سبک دکوراسیون اصلی انتخاب کنید.

میزها در انواع طرح ها، رنگ ها و با متریال های مختلف تولید می شوند.

میزهای چوبی، میزهای ام دی اف، میزهای پایه فلزی با ترکیب چوب یا ام دی اف، میزهای شیشه ای و … . پس محدودیتی برای طرح و نوع میز ندارید.

با توجه به محیط و سلیقه ی شخصی می توانید یکی از انواع میزها را با رنگ دلخواه خود انتخاب کنید. در انتخاب رنگ هم توجه کنید که بیش تر از 3 رنگ ( رنگ های مکمل یا متضاد) در دکوراسیون داخلی استفاده نکنید.

جامع ‌ترین راهنمای خرید میز اداری

کاربرد میز

بعد از انتخاب نوع متریال و جنس میز قدم بعدی تعیین کاربرد میز است. امروز بیش از 50 مدل میز با کاربردهای مختلف وجود دارد.

  • میز کارمندی
  • میز مدیریتی
  • میز منشی
  • میز کامپیوتر
  • میز تحریر
  • میز گروهی
  • میز ایستاده
  • میز کنفرانس
  • میز پذیرایی
  • میز تاشو
  • و ….

شما باید با توجه به محیط و کاربردی که برای میزتان در نظر گرفته اید، میز مناسب را تهیه کنید.

به عنوان مثال میزهای گروهی یک انتخاب به صرفه و مناسب برای محیط های کوچک است. که هم انواع اداری آن موجود است که دارای آپشن هایی مانند کمد یا کشو هستند و به راحتی می توان انواع مختلف کامپیوتر را روی آن قرار داد، هم انواع خانگی و نمایشگاهی آن موجود است.

جامع ‌ترین راهنمای خرید میز اداری

جامع ‌ترین راهنمای خرید میز اداری

سایز و اندازه میز

بعد از انجام دو مرحله قبل، وقت اندازه گیری است.

محلی که برای قرار دادن میز در نظر گرفته اید را به خوبی اندازه گیرید. بررسی کنید که مشکل یا مانعی برای رفت و آمد وجود ندارد.

سپس ابعاد میز انتخابی را به خوبی بررسی کنید تا کاملا اندازه محل مورد نظر باشد.

ارتفاع میز اداری یک بخش مهم است که حتما باید استاندارد باشد. این ارتفاع برای قدهای معمولی بین 160 تا 180 سانتی متر، 75 تا 80 سانتی متر است. ارتفاع میز می تواند با توجه به قد شما اگر کمتر یا بیشتر از محدوده است، شخصی سازی شود.

طول و عرض میزها هم می توانند با توجه به کاربردشان متفاوت باشند. اما به طور معمول اغلب میز های اداری طولی بین 80 تا 200 سانتی متر و عرضی بین 60 تا 80 سانتی متر دارند. که نسبت به نوع میز و کاربری آن می تواند خارج از این محدوده نیز باشد.

جامع ‌ترین راهنمای خرید میز اداری

کشوهای میز

بعد از این سه مرحله مهم حالا وقت بررسی آپشن های میز است. توجه کنید برای میزهای اداری، کارمندی، منشی و مدیریتی داشتن کشو یک مزیت ویژه است.

میزهای بدون کشو شاید جذابیت بصری بیشتر و ظاهر مدرن تری داشته باشند اما در استفاده متوجه کمبود آن می شوید.

اما خب داشتن کشوهای زیاد هم واقعا ظاهر میز رو شلخته و نامرتب نشان می دهد. تعداد کشوها کاملا بستگی به نیازهای شما هنگام استفاده از میز دارد. اما به طور عمومی داشتن دو کشو توصیه می شود.

اگر میزی را انتخاب کرده‌اید که فاقد کشو هست، نگرانی نباشید. انواع کتابخانه و فایلینگ به همین منظور طراحی و تولید می شوند. کتابخانه و فایلینگ ها که شامل انواع کمد، کردنزا، دراور، کنسول، ست های کنار میز و … می شوند، یک جایگزین مناسب برای پر کردن جای خالی کشوها هستند.

جامع ‌ترین راهنمای خرید میز اداری

جامع ‌ترین راهنمای خرید میز اداری

جامع ‌ترین راهنمای خرید میز اداری

نکاتی مهم درباره کشو میز :

  • عمق و فضای کافی برای قرار دادن وسایل مورد نیاز داشته باشند.
  • باز و بسته کردن کشوها به راحتی انجام شود.
  • کشوها تا انتها باز شوند تا امکان دسترسی به تمام قسمت های کشو وجود داشته باشد.
  • کشوها با ریل های آرام بند دوام بیشتری دارند و استفاده از آن ها راحت تر است.
  • کشو هنگام باز شدن از میز جدا نشود.

آپشنهای ویژه میز

داشتن آپشن های بیشتر برای میز باز هم بستگی به سلیقه‌ی فردی و همچنین کاربرد میز دارد. به طور واضح هرچه این آپشن ها بیشتر باشد میز شلوغ تر اما کاربردی تر می شود. و هرچه ساده تر باشد زیباتر می شود اما از کاربردهای آن کاسته می شود.

وجود کمد، قفسه، دریچه برای عبور سیم و کابل، صفحه کشویی برای قرار دادن کیبورد، محفظه ی مخصوص کیس و … جزء آپشن های یک میز محسوب می شوند.

پس قبل از خرید بررسی کنید که کدام یک از این ویژگی‌ها برای شما در اولویت هستند و وجود آن‌ها ضروری است.

حتی محل قرارگیری هر مورد را هم از قبل مشخص کنید. به عنوان مثال دریچه‌ی عبور سیم وسط میز باشد یا در کنار میز؟

جامع ‌ترین راهنمای خرید میز اداری

قیمت میز

آخرین مرحله بررسی قیمت میز و بودجه‌ی لازم برای تهیه میز است.

عوامل زیادی در قیمت یک میز تاثیرگذار هستند. کیفیت و نوع مواد و متریال استفاده شده هنگام تولید، میزان مواد مورد استفاده، نبرند شرکت تولید کننده، داشتن ضمانت نامه و ….

به طور طبیعی هر چه این آپشن‌ها بیشتر شوند، قیمت هم به همان نسبت بیشتر می شود. به عنوان مثال میزهای چوبی نسبت به میزهای ام دی اف قیمت بالاتری دارند.

شما ابتدا باید لیست قیمت انواع میزهای مورد نیاز خود را بررسی کنید و نسبت به بودجه ی خود اقدام به خرید کنید.

البته سعی کنید یک میز با کیفیت خریداری کنید. شما با صرف هزینه ی بیشتر برای خرید یک میز خوب و مرغوب نه تنها ضرر نمی کنید بلکه به نوعی روی کسب و کار خود سرمایه گذاری می کنید.

از کجا میز با کیفیت بخریم؟

با گسترده شدن فضای مجازی و همه گیر شده خرید های اینترنتی به جای خریدهای حضوری، تنوع در فروشگاه های اینترنتی و فروش های آنلاین هم افزایش یافت. اما در این بین انتخاب یک فروشگاه معتبر و قابل اعتماد که محصولات با کیفیت بالا تولید کند کار سختی است.

اما چوب فروش یک فروشگاه بزرگ آنلاین در زمینه مبلمان و دکوراسیون داخلی است که دارای نماد اعتماد الکترونیکی می باشد.

فروشگاه آنلاین چوب فروش با سالها تجربه و فعالیت در این حوزه، با کادری متخصص و استفاده از مواد و متریال درجه یک در فرآیند تولید، میزها و محصولات اداری با کیفیتی را عرضه می کنند.

ارائه ضمانت نامه یک ساله کیفیت کالا، ضمانت نامه برگشت وجه در صورت مغایرت کالا، 60 ماه خدمات پس از فروش، تیم پشتیبانی خوب و ارسال به سراسر ایران درب منزل از مهمترین ویژگی های این فروشگاه است.

مشاهده سایت چوب فروش

مطالب مشابه را ببینید!