مجله تاپ‌ناز‌

جاهای دیدنی و ناشناخته شیراز که باید دیدن کنید!

ما در این مقاله قصد داریم شما را با ابعاد ناشناخته شیراز آشنا کنیم و به شما مکان هایی را پیشنهاد کنیم که شاید تا بحال در مورد آن ها نشنیده اید! در ادامه لیستی از این مکان های زیبا را به همراه تصاویر می توانید مشاهده کنید.

قصد سفر به شهر شعر و ادب ایران را دارید؟ می خواهید سفر به شیراز را متفاوت تر از دیگر توریست ها تجربه کنید؟ امروز با بررسی جاهای دیدنی ناشناخته شیراز قصد داریم شما عزیزان را بیش از پیش با جاذبه های گردشگری شهری آشنا کنیم که عارفان و شاعران بزرگی را در خود پرورش داده است و علاقمندان و مشتاقان بسیاری هر ساله سفر با تور شیراز را در تاریخچه سفرهای خود به ثبت می رسانند.

جاهای دیدنی و ناشناخته شیراز که باید دیدن کنید!

1. پارک کوهستانی دراک؛ از بزرگ‌ترین بوستان‌های ایران 

به عنوان اولین جای دیدنی ناشناخته شیراز به معرفی پارک کوهستانی و زیبای دراک می پردازیم. طبیعت دل انگیز و آب و هوای مطبوع از جمله ویژگی هایی است که می توانیم برای این پارک کوهستانی به شمار آوریم. حتی اگر در فصل تابستان نیز به این شیراز سفر کردید، می توانید از این پارک دیدن کنید؛ چراکه در این بازه از سال که دمای هوا بالا هست نیز، آب و هوای آن خنک است.

آدرس: شهر شیراز، ابتدای بلوار حسینی الهاشمی، پارک کوهستانی دراک شیراز

2. محله سنگ سیاه؛  از محله‌های دیدنی شیراز قدیم

جاذبه گردشگری بعدی شیراز که در سفر به این شهر می توانید از آن بازدید کنید، یکی از محله های قدیمی و کمتر شناخته شده برای توریست های ایرانی است که مربوط به زمان حکومت کریم خان زند است. محله سنگ سیاه در منطقه 8 شهر شیراز و در بین خیابان های اصلی قاآنی شمالی، بلوار سیبویه و خیابان فرعی معدل قرار گرفته است. خانه عبدالهی ها،خانه ضیاییان، خانه سعادت از جمله جاهای دیدنی است که این محله در خود جای داده است.

3. هتل نیایش شیراز؛ تجربه‌ی اقامت در هتلی زیبا و سنتی

بدون شک یکی از جاهای ناشناخته و یا کمتر شناخته شده شهر شعر و ادب ایران عزیزمان را می توانیم هتل نیایش شیراز بدانیم. این هتل که حداقل قدمتی 100 ساله دارد اولین چاپخانه شهر شیراز بوده که در سال 1387 به هتل فعلی بدل شد و از آن زمان تا به امروز آماده میزبانی از گردشگران ایرانی و خارجی شهر توریستی شیراز است.

آدرس: شیراز، سه راه نمازی به سمت شاهچراغ، کوچه کلانتری عباسی

4. تنگه تیزاب؛ رودخانه ای که آب حیات دارد

اگر می خواهید ساعاتی را بدور از هیاهوی شهر و در فضایی دل انگیز با صدای بکر طبیعت و صدای پرندگان به سربرید، تنگه تیزاب یکی از جاذبه هایی است که نمی توان از آن به راحتی گذر کرد. این مکان دیدنی شیراز یکی از بهترین مکان ها برای توریست هایی است که می خواهند در فصل تابستان تنی به آب زده و از سفر خود نهایت لذت را ببرند. اگر می خواهید به این تنگه سفر کنید، می توانید از مسیر شهرستان سپیدان،جاده تنگ تیزاب نسبت به انجام این سفر اقدام نمایید. همچنین شما گردشگران عزیز می توانید با سرچ عبارت “جاهای دیدنی شیراز لحظه آخر” با تمامی جاذبه های گردشگری زیبا و فوق العاده دل انگیز شهر شیراز آشنا شوید.

جاهای دیدنی و ناشناخته شیراز که باید دیدن کنید!

5. خانه پرهامی؛ یک خانه تاریخی در شهر شیراز

اگر به دنبال یک رستوران و اقامتگاه سنتی در این شهر هستید، باید بگوییم که خانه پرهامی یکی از بهترین گزینه هایی است که پیش روی شما عزیزان قرار دارد. این جاذبه یکی از خانه های تاریخی این شهر است که در منطقه قدیمی شهر شیراز قرار دارد و به همراه خانواده و یا دوستان خود می توانید برای صرف نهار و یا شام، از آنجا دیدن کنید.

آدرس: شیراز ، منطقه 8، پلاک 10 ، خیابان 6.4 ، روبروی مسجد نصیرالملک

6. خانه سعادت؛ از عمارت های تاریخی و باشکوه دوران قاجار

خانه سعادت یکی از خانه های تاریخی و جذاب شهر شیراز است که می توانید آن را در شمار جاهای دیدنی ناشناخته شیراز به شمار آورید. این خانه قدیمی مربوط به دوران قاجار است و سالانه گردشگران مشتاق بسیاری را میزبانی می کند. این خانه در سال 1382 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و در سال 1384 نیز توسط سازمان میراث فرهنگی کشورمان نیز مورد مرمت قرار گرفت تا به شکل بهتری از آن محافظت شود. این خانه در حال حاضر به موزه خاتم تغییر کاربری داده است.

7. چشمه شش پیر؛ چشمه ای تاریخی در شکاف یک کوه

می خواهید ساعاتی را در کنار خانواده در آرامش و در دل طبیعت بگذرانید؟ پس حتما سری به چشمه شش پیر شیراز بزنید. بسیاری از گردشگران سفر به شیراز را تنها با آرامگاه سعدی و حافظ لسان الغیب منوط می کنند. اما شما گردشگران گرامی می توانید با سفر به چشمه شش پیر از جاهای دیدنی و کمتر شناخته شده شیراز نیز دیدن نمایید.

آدرس: استان فارس، شهرستان سپیدان، اردکان، 8 کیلومتری روستای برشنه، چشمه شش پیر

8. پیست اسکی پولادکف؛  اولین پیست اسکی جنوب کشور

کمتر کسی فکرش را می کند که پیست اسکی پولادکف اولین پیست اسکی جنوب کشور در شیراز باشد! این پیست مخصوص آن دسته از گردشگرانی است که می خواهند تجربه اسکی بر روی برف را در دومین پیست اسکی کشور تجربه کنند. توجه داشته باشید که اگر می خواهید به بازدید از این پیست اسکی بروید، بهتر است فصل سفرتان به شیراز را به فصل زمستان موکول کنید تا بتوانید نهایت لذت را از اسکی سواری بر روی برف های این شهر تجربه کنید.

آدرس: استان فارس، شهرستان سپیدان، ۸۵ کیلومتری شمال غرب شیراز

9. موزه مشکین فام و خانه فروغ الملک؛ از خانه‌های ارزشمند تاریخی در شیراز

قدمت این موزه به اواخر دوران حکومت قاجار و اوایل دوران پهلوی باز می گردد. از این بنا در ابتدا به صورت مسکونی استفاده می شده است، اما در طول دوران مختلف، چندین بار تغییر کاربری داده است. این خانه که امروزه با عنوان موزه مشکین فام یاد می شود، آثار هنری سه نسل از خانادان مشکین فام را در خود جای داده است تا علاقمندان به آثار هنری قدیمی این خانواده را در قالب بازدید از یک موزه بتوانند تجربه کنند. این موزه زیبا در خانه فروغ الملک و در بافت قدیمی شیراز، در محله سنگ سیاه و در پشت امامزاده بی بی دختران واقع شده است و آماده میزبانی از علاقمندان است.

جاهای دیدنی و ناشناخته شیراز که باید دیدن کنید!

10.خیابان قصر دشت شیراز؛ بهشتی با باغ‌های زیبا در شهر

این خیابان دل انگیز و زیبا در زمان حکومت کریم خان زند، به شکل روستا واقع شده بود که طی گذشت سالیان که شهر شیراز به دلیل بیشتر شدن جمعیت آن و وسعت یافتن این شهر، این محله به خیابانی زیبا در یکی از محله های قدیمی شیراز تبدیل شده است. به دلایل تاریخی بعضی از محلیان به این مکان مسجد بردی نیز می گویند. اگر قصد بازدید از این خیابان را دارید، بهتر است بدانید که بهترین زمان سفر به آن فصل بهار و پاییز است. این محله در شمال غرب شیراز قرار دارد.

11. دریاچه مهارلو؛ نمک شیراز

این دریاچه یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری است که می توانید در سفرتان با تور شیراز به دیدن از آن بپردازید. این دریاچه در 18 الی 20 کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد و با مساحتی 600 کیلومتری منظره ای زیبا و جذاب را در معرض نمایش برای گردشگران داخلی و خارجی قرار داده است. عمق این دریاچه در بهترین حالت به 3 متر می رسد. در سفرتان به شیراز حتما سری به دریاچه مهارلو یا همان دریاچه صورتی ایران بزنید.

12. چله‌گاه؛ بهشت خنک شیراز

چله گاه در فصل بهار و تابستان به شیراز سفر کردید، حتما به بهشت خنک ایران نیز سر بزنید. غارهای سنگی، آبشارهای زیبا و چشمه های پر آب تنها بخشی از یکی از دیدنی های شیراز است. این مکان گردشگری در شهرستان سپیدان استان فارس قرار دارد و اگر تصمیم خود را مبنی بر سفر به آن گرفته اید، باید بدانید که در 5 کیلومتری اردکان و در جاده قدیم سپیدان به سمت یاسوج واقع شده است.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی جاهای دیدنی ناشناخته شیراز پرداختیم. شما گردشگران و علاقمندان عزیز می توانید با سرچ عبارت “تور شیراز لحظه آخر، لیست متنوعی از تورهای شیراز از آژانس های مختلف گردشگری را در این سایت مشاهده نمایید و با استفاده از مشاوره رایگان این عزیزان در جهت انتخاب بهترین تور، سفری به یادماندنی را به همراه دوستان و خانواده خود تجربه نمایید.

مطالب مشابه را ببینید!