مجله تاپ‌ناز‌

جاهای دیدنی و مکان های گردشگری مسقط عمان

اگر قصد سفر به عمان را دارید و دلتان هوس یک سرزمین عربی را کرده است می توانید این مطلب را بخوانید و جاهای دیدنی عمان را بشناسید.

راهنمای سفر به عمان و جاهای دینی مسقط عمان

به گزارش تاپ ناز و به نقل از الی گشت؛ اگر ذایقه شرقی تان زمانی هوس سفر به یک سرزمین زیبای عربی را کرد، شهر مسقط که پایتخت کشور عمان است می تواند یکی از بهترین گزینه های شما باشد.

در ابتدا خوب است بدانید؛ عمان از نظر بوم گردی (اکوتوریسم) غنای قابل توجهی دارد. از دی تا تیرماه برای سفر به عمان فصل مناسبی است. پدیده‌ های کم نظیر طبیعی در این ماه‌ ها هر گردشگری را غافلگیر می‌کند. بیش از ده‌ها لاک پشت تخم گذار در ناحیه ای در جوار هتل ‌های سه گانه و مجلل شش ستاره “شانگری لا” دیده شده است. قایق‌ های زیبا در این هتل‌ های ساحلی آماده اند تا گردشگران را به دیدن چشم اندازهای ساحلی دعوت کنند. مارینای مسقط یک الگوی گردشگری دریایی در منطقه به حساب می آید.

دیدنی های شهر مسقط

مسجد بزرگ سلطان قابوس از دیدنی ‌هایی است که گردشگران به دلیل معماری زیبایی که دارد، هرگز آن را فراموش نمی‌کنند. در ساعات معینی از روز یعنی هنگام اذان ادای فریضه نماز، ، صحن مسجد برای بازدید عموم باز است. مصلای مسجد ظرفیت پذیرش ۶۵۰۰ نمازگزار را دارد. ویژگی بارز مسجد سلطان قابوس آن است که دومین فرش بزرگ جهان به ابعاد ۷۰ * ۶۰ متر به مساحت ۴۳۴۳ مترمربع اثر دست هنرمندان ایرانی را در خود جای داده است. این فرش ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار گره و ۲۱ تن وزن داشته و هنر ایرانی را در صحن مصلا به زیبایی به نمایش گذاشته است. بافت این فرش ۴ سال زمان برده و طرح آن تلفیقی از فرش‌ های نفیس تبریز، کاشان و اصفهان می باشد.

هتل های مسقط

جاهای دیدنی و مکان های گردشگری مسقط عمان

کراون پلازا، هتلی است که به شکل یک کشتی به صورت مشرف به خلیج عمان و بر بلندای صخره ای بنا شده است..

جاهای دیدنی و مکان های گردشگری مسقط عمان

هتل ریجنت حیات مسقط نیز با بهره از نمادهای عربی از هتل ‌های ۵ ستاره این شهر به شمار می ‌رود که هم برای مسافران تجاری و هم گردشگری یک گزینه عالی محسوب می شود.

جاهای دیدنی و مکان های گردشگری مسقط عمان

از دیگر هتل ‌های مجلل مسقط می‌توان به هتل شانگری لا (Shangri-La) اشاره نمود. این هتل برای ورزش ‌های آبی مانند غواصی و والیبال ساحلی بسیار عالی است. یک رودخانه مصنوعی در طول و عرض این هتل پیچ و تاب دارد و بچه‌ ها سوار بر تیوپ ‌های پلاستیکی از این رودخانه آرام و لذت ‌بخش که به رودخانه سست lazy river مشهور است می‌گذرند. قصر البستان Al Bustan Palace نیز همان طور که از نامش پیداست با ۲۰۰ اتاق و ۵۰ سوئیت مجلل ترین هتل عمان بوده و به “جواهر سلطان” شهرت دارد.

سوغات و بازار های شهر مسقط

گشت و گذار در بازار سنتی شهر که به بازار «سوق مطرح» معروف است یکی از دل انگیزترین زمان‌ های حضور در مسقط می باشد. در این بازار، فروشندگان اجناس شان را در مغازه ‌های تو در توی بازار آویزان می نمایند. این بازار پر از هنرهای دستی و پوشاک بانوان است. سوغات عمان خنجر قلاف شده است که در انواع مختلف و قیمت ‌های متفاوت در مغازه‌ ها موجود می باشد. هر مغازه حداقل چند مدل از آن‌ها را که عموما ساخت هند یا پاکستان هستند و به سفارش عمان هستند در خود دارد.

جاهای دیدنی و مکان های گردشگری مسقط عمان

بیش ‌تر فروشندگان “سوق مطرح”، نقره عمانی می ‌فروشند و گردشگران را برای خرید به داخل مغازه هایشان دعوت می‌کنند. این نوع نقره یک سوغات مشهور است که از آب نقره ساخته شده و کوچک است. عموماً روی جواهرات عمانی کلمه “عمان” حک می‌شود که نشان دهنده اعتبار آن محصول می باشد. البته محصولاتی بدون این نام نیز یافت می‌شود.

غذاهای مسقط

غذاهای عمانی با طبع ایرانی ‌ها نسبتا سازگاری دارد. این غذاها عموماً عربی، لبنانی، ترکی و هندی هستند اما عمانی‌ ها ادعا دارند که غذاهای شان با غذاهای عربی متفاوت است و با غذاهایی که از گذشته در سراسر شبه جزیره درست می‌شده نیز فرق دارد. در سفر به عمان از غذاهای دل چسب دریایی غافل نباشید. خرمای عمان نیز در جهان شهرت دارد که در بسیاری از مناطق این شهر در دسترس است.

جاهای دیدنی و مکان های گردشگری مسقط عمان

البته غذاهای فست فود چون کی اف سی، مک دونالد و برگرکینگ نیز به راحتی در شهرهای بزرگی چون مسقط و سلاله یافت می‌شود.

راهنمای سفر و گردشگری در مسقط عمان

مطالب مشابه را ببینید!