مجله تاپ‌ناز‌

جاهای دیدنی کوالالامپور پایتخت مالزی و مکان های گردشگری آن با عکس

جاهای دیدنی کوالالامپور

کوالالامپور پایتخت کشور مالزی می باشد. مالزی یکی از کشورهای توریستی و بسیار دیدنی است. کشور مالزی از مناطق  گردشگری در شرق آسیا می باشد که در آن مکان های دیدنی طبیعی مدرن و تاریخی زیادی وجود دارد.

در این مقاله قصد داریم مهمترین قسمت‌های گردشگری و توریست پسند این شهر را معرفی نماییم. پس در این مقاله با ما باشید.

کوالالامپور

در این شهر قادر خواهید بود فرهنگ و سنت مالزی در کنار بافت مدرن را بخوبی ببینید. آسمان خراش‌ ها و برج ‌های لوکس در این شهر در کنار ساختمان های سنتی قدیمی قرار گرفته اند.

خیلی از گردشگرانی که به این شهر سفر می‌ کنند، علاقه مند هستند تا دفعاتی بیش تری نیز به این شهر زیبا سفر کنند. به این دلیل که تفریحات و امکانات رفاهی خوبی در این شهر برای مسافران وجود دارد. در ادامه این تفریحات و مکان های دیدنی را معرفی خواهیم نمود.


آکواریوم کی ال سی سی

آکواریوم کی ال سی سی در بخش همکف مرکز همایش کوالالامپور، یکی از عظیم ‌ترین آکواریوم‌ های جنوب شرقی آسیا محسوب می شود. در این آکواریوم ۱۵۰ گونه دریایی از جمله کوسه‌ های ببری، مارهای دریایی، اسب دریایی و … وجود دارند.

این آکواریوم از چند قسمت درست شده است. در سطح نخست پیراناها، مارماهی ‌های، فیل ماهی و گربه ماهی ها وجود دارند. در بخش «استخر لمس دی ان ای» شما حتی قادر خواهید بود بافت بدن مرجان‌ و ستاره‌های دریایی لمس نمایید.

یکی از بخش های دیدنی آکواریوم کی ال سی سی،  یک تونلی به وسعت 90 متر است که بازدید کنندگان درون آن با کوسه ‌های ببری محاصره می گردند.

در بخش دوم این آکواریوم، می توانید به جنگل‌های سیلابی آمازون سفر کنید که در آن گربه ماهی‌ ها، ماهی آراپایما و خیلی دیگر از ماهی ها را مشاهده می کنید. بعد از آن جهت مشاهده ماهی‌ های کماندار، خرچنگ‌ ها و انواع دیگر به ساحل بروید. هشت ‌پا و سفره ‌ماهی‌ های بزرگ نیز در اکواریوم وجود دارند.

جاهای دیدنی کوالالامپور


معبد تیان هو

بخش کوچکی از چین را در کوالالامپور خواهید یافت ، به این دلیل که  معبد تیان هو یکی از عظیم تیرن معابد چینی‌ ها در جنوب آسیا می باشد که در سال 1989 به دست انجمن چینی ‌ها در مالزی افتتاح شد. معبد تیان هو یکی از عالی ترین نمونه ‌های معماری چین می باشد. این معبد یک مکان مشهور جهت برگزار نمودن مراسم ازدواج می باشد که هر سال حدود 5000 زوج مراسم خود را انجا برگزار می کنند.

جاهای دیدنی کوالالامپور


میدان برجایا

این میدان مجموعه‌ ای است شامل مرکز خرید، و هتل که دارای حدود ۷۰۰ هزار متر مربع مساحت است که در هم اکنون چهارمین ساختمان بزرگ در جهان محسوب می شود. این مجموعه دارای بیش از 1000 مغازه، 65 اغذیه فروشی و مکان هایی برای سرگرمی مثل  پارک ‌های موضوعی، دنیای کوزمو و نخستین تئاتر دوبعدی و سه بعدی است که در طبقه دهم آن قرار دارد.

جاهای دیدنی کوالالامپور


موزه هنرهای اسلامی

موزه هنرهای اسلامی، عظیم ترین موزه در جنوب آسیا می باشد که مختص هنر اسلامی است. این موزه در سال 1998 بازگشایی شده است که بیش از 7000 اثر هنری در آن وجود دارد. این موزه دارای 12 گالری می باشد که اغلب آثار طبق نوع و نه منطقه جغرافیایی در آن قرار دارند. رستورانی که در این موزه وجود دارد غذاهای آسیای میانه را سرو می کند. این موزه در نزدیکی لیک گاردن واقع شده است.

جاهای دیدنی کوالالامپور


برج منارا

این برج دارای ارتفاع حدود 335 متر می باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید 31 ساعت به صورت پی در پی آماده سازی بتن فونداسیون این برج طول کشیده است. گردشگرانی که دارای شرایط جسمانی خوبی هستند می توانند در مسابقه بالا رفتن از پله ‌های این برج حضور پیدا کنند، اما کسانی که علاقه‌ای به پیاده ‌روی ندارند آسانسور برای آنها تعبیه شده است.

جاهای دیدنی کوالالامپور


پارک پرندگان

این پارک در منطقه آرام لیک گاردن واقع شده است که یک نوع پارک اکوتوریسمی محسوب می شود و خانه‌ی بیش از 3000 پرنده از گونه های مختلف است.  پرندگانی که در این پارک وجود دارند 4 دسته هستند، 3 دسته از آن ‌ها به پرواز آزاد معروف هستند یعنی این که آن‌ها توانایی این را دارند که در هر کجا از منطقه آزادانه پرواز کنند. مسئولین این پارک معتقد هستند که این مجموعه عظیم ترین پارک پرواز آزاد در کل جهان است. بازدید کنندگان قادر هستند  بین این پرندگان به پیاده‌روی بپردازند و تجربه خاصی را داشته باشند. دسته چهارم نیز مربوط به پرندگان قفسی می باشد.

جاهای دیدنی کوالالامپور


برج دوقلوی پتروناس

برج پتروناس از نخستین مکان های دیدنی کوالالامپور می باشد که هر مسافری با وارد شدن به مالزی علاقه به دیدن آن دارد.

ارتفاع این برج حدود 453 متر است و به همین علت از مرتفع ترین  آسمان خراش ‌های دنیا می باشد.

برج‌ پتروناس در قلب کوالالامپور قرار دارد و در واقع نماد این شهر به حساب می آید. هر یک  از این برج  ‌ها دارای88 طبقه می باشد. مرکز خرید سوریا، این دو برج را به هم وصل نموده است.

از دیگر جاذبه‌‌ هایی که این دو برج دارند، پلی است که دارای ارتفاع 175 می باشد و بلندترین پل دو طبقه دنیا به حساب می آید. این پل طبقات 41 و 42 این برج ها را به یکدیگر وصل نموده است.

نورپردازی‌ های دیدنی و زیبا در شب در کنار موسیقی گوش نواز از موارد جذاب این بخش از شهر است.

جاهای دیدنی کوالالامپور


خیابان بوکیت بینتانگ

یکی دیگر از مکان های جذاب در کوالالامپور خیابان بوکیت بینتانگ است. این خیابان مشهور ترین خیابان کوالالامپور است. به این دلیل که در این خیابان مراکز خرید، رستوران ‌های مشهور، هتل‌ ها و مکان های تفریحی زیاد و متنوعی قرار دارد.

خوب است بدانید این خیابان در هر موقع از شبانه روز بسیار شلوغ است. البته خیلی از اشخاص معتقد هستند که مناسب ترین زمان جهت بازدید از این خیابان در شب است.

جاهای دیدنی کوالالامپور


معبد سری ماهاماریمان

یکی از مکان های جذاب در کوالالامپور معبد ماهاماریامان می باشد. این معبد هندو در کوالالامپور بسیار مشهور است.

معبد ماهاماریمان  از قرن 19 به یادگار مانده است. افرادی که طرفدار فرهنگ و ادیان می باشند بهتر است حتما از این بخش ، دیدن نمایند. این معبد دارای نمایی رنگارنگ می باشد که نمادهایی از خدایان هندو بر آن واقع شده است.

4292ee29 6a13 4cd5 b9d6 2f8e3fd9d6d9


پارک پروانه‌

پارک پروانه‌ها در این شهر از پرطرفدارترین بخش ها و مشهورترین مکان های دیدنی کوالالامپور می باشد.

در صورتی که تمایل دارید که زمانی را به رویا پردازی اختصاص بدهید، حتما به این پارک زیبا و دیدنی بروید. در این پارک بیش از 100 نوع مختلف پروانه وجود دارد. محوطه سبز این پارک مانند جنگل طراحی شده است.

درون این پارک مسیرهای پیاده روی، مرداب، دریاچه و آلاچیق های زیادی وجود دارد.

از  دیگر امکانات که برای این پارک این است که با پیاده روی در این پارک، قادر خواهید بود از زندگی جانوری و گیاهی این منطقه مطلع شوید.

جاهای دیدنی کوالالامپور


باغ وحش ملی

یکی از مسائلی که خیلی از اشخاص به آن علاقه دارند، آشنا شدن با حیوانات بومی منطقه‌ ای می باشد که به آن سفر کرده اند. یکی از مکان های گردشگری کوالالامپور باغ وحش ملی است.

در باغ وحش ملی این شهر، بیشتر از 500 گونه حیوانی دیده می شود. این حیوانات در باغ وحش ملی وجود دارند:

  • انواع و اقسام خزندگی
  • انواع زیادی از پستانداران
  • پرندگان
  • دریاچه ‌های متعدد
  • آکواریوم
  • بخش مخصوص حشرات

در این باغ وحش برنامه‌های متعددی برای حفاظت به همراه تورهایی جهت آشنا شدن با زیست بوم این منطقه در اختیار گردشگران قرار می گیرد.

در بخشی از این باغ وحش قسمتی نیز برای کودکان وجود دارد که در آن بخش به بازی و یادگیری راجع به حیوانات خانگی خواهند پرداخت. این بخش یک نسخه‌ بازسازی شده از مزرعه می باشد.

جاهای دیدنی کوالالامپور


غارهای باتو

یکی از مکان های دیدنی کوالالامپور غارهای باتو است.

این غارها در بیرون از کوالالامپور واقع شده اند. در اصل برای دیدن آن ها باید به حومه سلانگور بروید ولی این غارها ارزش پیمودن این مسیر را دارند. به این دلیل که در این غارها صخره‌ های آهکی و معابد کنده ‌کاری شده وجود دارد.

در اصل این غارها معابد هندوها به حساب می آید که گردشگران زیادی را هرساله را به سوی خود می کشانند.

البته باید توجه داشته باشید که زیست جانوران بومی را هم خواهید دید. پس در صورتی که میمون‌ های وحشی و خفاش‌ ها را در این مکان مشاهده نمودید زیاد تعجب نکنید.

جهت دیدن این مکان  تفریحی و دیدنی باید مسیرهای زیادی را صخره نوردی نمایید. به همین علت بهتر است همیشه توجه کنید که آمادگی جسمانی مورد نیاز و لباس های مناسب به همراه خود داشته باشید.

جاهای دیدنی کوالالامپور


محله چینی ها

محله چینی ها بازاری شلوغ و مکان بسیار مناسبی برای خریداران می باشد. منطقه ای که در اغلب روزهای سال پر از مشتری است و سوا از فرهنگ، تاریخ و آداب و رسوم چینی ها، یکی از شلوغ ترین مکان های گردشگری در کوالالامپور می باشد. این محله با اینکه در کنار دیگر مکان های گردشگری کوالالامپور مثل برج های دوقلوی پتورناس و بوکیت بینتانگ واقع شده است ولی همچنان مکانی خاص به حساب می آید. تقریبا همه گردشگرانی که به کشور  مالزی وارد می شوند، حتما از این مکان نیز دیدن می کنند. اینجا نه فقط با فرهنگهای متعدد  آشنا خواهید شد، بلکه هر جنس و کالای که به دنبال آن هستید پیدا خواهید نمود. برخی از این اجناس درجه یک هستند و صادر نیز می شوند.

جاهای دیدنی کوالالامپور


پارک موضوعی سان وی لاگون

منطقه ای که دارای ساحل های مصنوعی با موج های مصنوعی می باشد و علاقه مندان موج سواری را به سوی خود می کشاند. پارک سانوی لاگون دارای تفریحاتی مانند استخر موج و قایق دزدان دریایی می باشد و یکی از مکان های گردشگری کوالالامپور به حساب می آید. این پارک جذاب دارای تفریحات و جاذبه های بسیار زیادی می باشد و مساحتی حدود ۳۲۳ هزار و ۷۴۹ متر به این پارک اختصاص یافته است. این  پارک در منطقه ر پتالینگ جایا قرار دارد و دارای ۵ قسمت با موضوع های گوناگون می باشد. این ۵ قسمت شامل پارک آبی، پارک تفریحی، پارک جیغ، پارک بی نهایت و پارک زندگی وحشی است. امکانات رفاهی که در این پارک وجود دارد کامل است و از ساعت ۱۱ تا ساعت ۶ عصر میزبان گردشگران و مسافران می باشد . در روزهای آخر هفته این پارک از ساعت ۱۰ صبح شروع به کار می کند.

جاهای دیدنی کوالالامپور

مطالب مشابه را ببینید!