مجله تاپ‌ناز‌

با جذاب‌ ترین استایل‌ های ترندی مد آشنا شوید

سبک‌های لباس پوشیدن در دنیای مد بی‌شمارند. هرکس بنا به سلیقه و روحیاتش به یکی از استایل‌های فشن بیشتر وفادار می‌شود. آشنا بودن به انواع سبک و استایل‌ها و آگاهی از آخرین ترندهای روز به شما کمک می‌کند بهتر و راحت‌تر استایل شخص خود را پیدا کنید. در این مطلب به چند مورد از استایل‌هایی که اخیرا جوانان به سمت آن کشیده شده‌اند می‌پردازیم تا به بهترین نحو با آن‌ها آشنا شده و آیتم‌های خاص هر استایل را کشف کنیم.

استایل سال‌های ۲۰۰۰ میلادی یا  Y2K

عصر Y2K نام مستعار دهه‌های بعد از سال ۲۰۰۰ میلادی است. در اصل  ترند Y2K از اواسط دهه ۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ الهام گرفته شده است، زمانی که اینترنت به اوج محبوبیت خود رسیده بود.برای تجسم بهتر به آیتم‌های پرزرق‌و‌برق، رنگ‌های پاستلی، کفش‌های کتانی بزرگ و چانکی، شلوارهای فاق کوتاه، کیف‌های باگت و عینک‌های آفتابی رنگارنگ فکر کنید.

 استقبال برخی از سلبریتی‌های جوان و جدید باعث جلب توجه و یادآوری آیتم‌های جذاب این سبک شد. افرادی چون بلا حدید، اولیویا رودریگو، دوا لیپا و همچنین برخی از موزیک ویدیو‌های صنعت کی پاپ باعث برگشت استایل Y2K و حتی مدل مو‌ها و میک‌آپ آن دوران شده است.

چطور استایل Y2K داشته باشیم؟

 برای لباس پوشیدن به سبک Y2K می‌توانید لباس‌های براق، تیشرت‌های تنگ و کوتاه، شلوارهای بگی، کت جین، دامن‌های کوتاه، تاپ‌های بندی، ست‌های ورزشی مخملی، لباس‌های ترنسپرنت یا شفاف، کیف‌های باگت معروف، باندانا و گیره‌های پروانه‌ای بپوشید. شما می‌توانید از همه این موارد کنار هم استفاده کنید یا تنها از چند مورد برای ترندی کردن استایل شخص خود کمک بگیرید.

استایل بیسبالی سبک محبوب جوانان امروزی

این روز‌ها در اکثر مزون وفروشگاه‌ها، با سبک و یا لباسی که بیسبالی نامگذاری شده روبه‌رو می‌شوید. اما سوال این است که این سبک از کجا آمده و چرا اینقدر محبوبیت پیدا کرده است؟

لباس بیسبال نوعی پوشش است که توسط بازیکنان، مربیان و مدیران تیم‌های بیسبال پوشیده می‌شود. اکثر یونیفرم‌های بیسبال برای تشخیص بازیکنان از یکدیگر، معمولاً در پشت لباس، دارای نام و شماره بازیکنانی هستند که آن‌ها را می‌پوشند.

اگر به دنبال یک ژاکت هستید که نه بسیار گرم و نه سرد باشد (همانند کت‌های جین)، کت‌های لترمن یا کاپشن بیسبالی انتخاب خیلی خوبی هستند. آن‌ها را می‌توان از بهار تا زمستان پوشید. این ژاکت‌های بیسبالی به اندازه کت‌های جین جذاب بوده اما استایل شما‌ را متفاوت می‌کند.

کاپشن بیسبالی که به راحتی با هر لباسی ست می‌شوند، نه تنها فقط به عنوان یک استایل اسپرت، بلکه با لباس‌های شب، پیراهن‌ها و حتی به‌عنوان جایگزین خوبی به عنوان کت‌ و شلوار ست می‌شود. در استایل افراد مشهور نیز از سال 2022 تا کنون شاهد کاربرد بیشتر کلاه بیسبالی و ژاکت بیسبالی هستیم.

با جذاب‌ترین استایل‌های ترندی مد آشنا شوید

چطور استایل بیسبالی داشته باشیم؟

برخی از محبوب‌ترین ست‌ها با کت بیسبالی:

  • ژاکت‌های خوش‌رنگ بیسبالی، کراپ تاپ، شلوار جین فاق بلند، کتانی‌های چانکی همراه با عینک آفتابی‌های کوچک.
  • ژاکت بیسبالی تیره گشاد، تیشرت سفید اورسایز،  شلوار کارگو مشکی یا خاکستری.
  • ست کردن کت‌های بیسبالی با شلوار‌‌های ورزشی جاگر (معمولا در رنگ‌های روشن)، همراه با عینک آفتابی و کلاه بیسبالی.
  • کاپشن بیسبالی، پیراهن تا زانو، بوت نیم ساق، جوراب ساق بلند.

هر طور که شما ژاکت بیسبالی خود را ست کنید، این آیتمی است که از مد نمی‌افتد و هر چند سال یک بار دوباره ترند  می‌شود تا به ما یادآوری کند که چرا آن‌ها را بسیار دوست داریم.

استایل ماکسیمال، سبکی نزدیک به سلیقه‌ی ایرانی

همیشه در مورد استایل مینیمال حرف‌های زیادی شنیده‌ایم. چه زمان خرید لباس باشد، چه طرح روی ناخن و چه تزیین دکوراسیون اتاق، انتخاب اول بسیاری از افراد، سبک مدرن مینیمال است. اما لازم است بدانیم که استایل ماکسیمال، نقطه‌ی مقابل مینیمالیسم، با شباهت بسیاری که به زیبایی‌شناسی ایرانی دارد انتخاب بسیار به‌جایی برای آیتم‌های درون کمد ما خواهد بود. این استایل زیبا چگونه چیده می‌شود و مناسب چه افرادی است؟

رنگ‌ها و طرح‌های فراوان، اکسسوری‌های جذاب و اغراق‌آمیز و جنس‌های متفاوت لباس، استایل ماکسیمال را به سبک پوششی بسیار هیجان‌انگیز تبدیل می‌کنند. طرفداران استایل ماکسیمال، اعتماد به نفس بالایی دارند و همین امر استایل آن‌ها ده برابر چشمگیرتر نشان می‌دهد.

با جذاب‌ترین استایل‌های ترندی مد آشنا شوید

چطور استایل ماکسیمال داشته باشیم؟

از بهترین راه‌های زیبا به نظر رسیدن به سبک ماکسیمال، استفاده از رنگ‌های خلاقانه‌ اما متعادل و چشم‌نواز است. همچنین به کار گرفتن پارچه‌های طرح دار مثل گل‌دار، چهارخانه، پوست حیوانات، پولک دار یا… همه می‌توانند استایل ماکسیمال مورد نظر شما را به خوبی شکل بدهند.راه دیگر ترکیب جنس‌ها و بافت‌های مختلف پارچه با هم است هم می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده باشد.

برای زمستان ترکیب‌هایی مانند چرم و خز با لباس‌های بافتنی می‌تواند شما را در مقابل آینه شگفت‌زده کند. برای تابستان هم ترکیب جین‌ها و کتان‌ها و حریرهای تزیینی می‌تواند حس ماجراجویی جالبی را به شما القا کند. در نهایت برای داشتن استایلی ماکسیمال از اکسسوری‌های متنوع و خاص نباید غافل شد.

استایل قانون‌شکن پانک و گرانج

گرانج یک سبک مد است که در اواسط دهه 1980 در نتیجه افزایش محبوبیت یک زیرشاخه از موسیقی راک به نام موسیقی گرانج برگرفته از موسیقی هارد راک، پانک و متال پدیدار شد. این استایل بین جوانان بسیار محبوب شد چرا که آن را نمایشی از شورش و سرپیچی خود از هنجارهای اجتماعی می‌دیدند. آن‌ها می‌خواستند برخلاف مد آن دوره عمل کنند بنابراین لباس‌های پاره، لایه‌های فراوان برای شلخته به نظر رسیدن، رنگ‌های دودی و تیره نماد آن‌ها شد.

از آنجایی که استایل گرانج -برخلاف خواسته‌ی مبدعانش – وارد چرخه‌ی مد و فشن شد، به تازگی دوباره محبوبیت‌ خود را به دست آورده و جوانان بسیاری به این سبک پوشش اعتراض و جنجالی رو آورده‌اند.

چطور استایل گرانج داشته باشیم؟

پرکاربردترین آیتم‌های استایل پانک، پارچه‌های فلانل چهارخانه، جین‌های زاپ‌دار، جوراب‌شلواری توری یا فیشنت، تیشرت‌های چاپ‌دار، کت چرم، کانورس و بوت مشکی هستند. همچنین اضافه کردن جزئیاتی مثل اکسسوری‌های فلزی و آرایش مو و چهره‌ی تیره به تکمیل استایل گرانج شما کمک می‌کند.

مطالب مشابه را ببینید!