مجله تاپ‌ناز‌

جراحی بوکال فت چیست و چه کسانی می توانند انجام دهند؟

در دنیای امروز عمل های زیبایی در حال گسترش هستند،بیشتر افراد به دلیل جوانسازی و همچنین نارضایتی است اجزای مختلف بدن یا صورت به دنبال انجام جراحی زیبایی هستند؛یکی از مواردی که زیباجویان برای رفع آن به جراحان زیبایی مراجعه می‌کنند، رفع چربی گونه می باشد؛ راه حلی که جراحان در این مورد به زیباجویان ارائه می دهند عمل جراحی بوکال فت است.

انباشته شدن چربی های اضافه صورت در قسمت گونه باعث افتادگی پوست و آویزان شدن آن نواحی می شود، به همین دلیل اکثر افراد به دنبال رفع چربی ها اضافی اطراف گونه هستند.

از آنجایی که انجام جراحی های زیبایی از حساسیت بالایی برخوردارند قصد داریم در این مقاله اطلاعات و آگاهی شما زیباجویان عزیز را در ارتباط با جراحی بوکال فت، نحوه انجام این جراحی، مراقبت های قبل و بعد، نکات مهم ،عوارض، هزینه ها و مزایای بالا ببریم؛ در ادامه همراه ما باشید.

 جراحی بوکال فت چیست و چه کسانی می توانند انجام دهند؟

جراحی بوکال فت

در مقدمه مقاله سعی کردیم شمارا به صورت محدود با جراحی بوکال فت آشنا کنیم،در این قسمت از مقاله قصد داریم به صورت تخصصی به چیستی جراحی بوکال فت بپردازیم؛در ابتدا برای آگاهی بیشتر، بهتر است با چربی های اضافه موجود در گونه آشنا شوید.

چربی های اضافه ای که در گونه قرار دارند، منجر به برآمدگی و پف کردن گونه در گوشه بیرونی می شوند، میزان این چربی در افراد مختلف متفاوت است که چربی در برخی از افراد کم و در برخی از دیگر زیاد است اما در صورتی که چربی های موجود در گونه بیش از حد متعادل باشد باعث افتادگی پوست و تاثیرات منفی در ظاهر افراد می شود.

بوکال توده ای است که در عضلات صورت قرار دارد و با نام ماهیچه سطحی شناخته می شود؛ افراد با انجام جراحی بوکال فت می‌تواند از چربی های اضافه موجود در گونه و حتی دهان خلاص شوند.

علل تجمع چربی در گونه ها

رژیم غذایی ناسالم

امروزه به دلیل ماشینی شدن زندگی انسان ها، افراد توجهی به سبک زندگی سالم و رژیم غذایی خود ندارند، به همین دلیل به خوردن غذاهای ناسالم و نامناسب روی می آورند؛ اکثر افراد به دلیل نداشتن زمان کافی برای پختن غذای خانگی و سالم به سمت فست‌فودها و غذاهای آماده رستورانی روی می‌آورند که در نتیجه منجر به چاقی بدن و صورت می شود.

بیماری

گاهی اوقات چاقی افراد به دلیل خوردن غذاهای ناسالم و فست فود نیست، بلکه به دلیل وجود برخی از بیماری ها همچون تیروئید و بیماری های کلیوی در بدن فرد مبتلا به چاقی است؛ این بیماری ها منجر به چاقی و همچنین عدم تناسب اندام در بیماران می شوند.

کمبود آب در بدن

بیشتر پزشکان خوردن آب کافی در طول روز را به تمامی افراد تذکر می دهند، اما گاهی اوقات انسان ها به دلیل مشغله کاری یا درگیری ذهنی آن را نادیده می گیرند؛جالب است بدانید زمانی که بدن انسان با کم‌آبی روبرو می شود اعضای مختلف بدن سعی می کنند با فعالیت زیاد این شرایط را کنترل کرده و به همین دلیل وزن بدن افزایش می یابد و باعث عدم تناسب اندام در انسان می شود.

ژنتیک

برخی از افراد به دلیل ژنتیک و وراثتی که از پدر یا مادر خود به ارث میبرند زمینه چاقی در آنها فراهم می‌شود و این اضافه وزن ربطی به خوردن غذاهای ناسالم، بیماری و یا کمبود آب در بدن آنها ندارد.

بالا رفتن سن

با بالا رفتن سن پوست صورت دچار چین و چروک و افتادگی می شود،بیشتر افرادی که سن آنها در حال افزایش است به دنبال جوانسازی پوست و رفع افتادگی در ناحیه گونه و لب هستند.

تمام عللی که در مقاله ذکر کردیم موجب می شود که افراد برای رضایت از چهره خود و همچنین جوانسازی پوست صورت خود به این جراحی روی آورند تا زیباتر و جوان تر به نظر برسند.

مطلب مشابه: زاویه سازی و فرم دهی فک + اطلاعات از این روش زیبایی و عوارضی که دارد

 جراحی بوکال فت چیست و چه کسانی می توانند انجام دهند؟

نحوه انجام بوکال فت

اولین نکته کلیدی که در انجام جراحی زیبایی حائز اهمیت است، انتخاب پزشک جراح متخصص، متبحر و دارای تجربه فراوان است زیرا تا میزان زیادی از استرس و نگرانی شما می کاهد و فرد زیباجو می تواند با آرامش خاطر این جراحی را انجام دهد.

جراحی بوکال فت یا گونه به دو صورت بیهوشی و بی حسی موضعی در حال انجام است، در بیشتر موارد جراحان از بی حسی موضعی برای انجام این جراحی استفاده می کنند که در ادامه مقاله نحوه انجام این جراحی را شرح خواهیم داد.

در اولین قدم برای انجام جراحی بوکال فت جراحان به تزریق آرامبخش به فرد زیباجو می پردازند؛این کار منجر به رفع خستگی و آرامش بیشتر فرد زیباجو می شود؛در مرحله بعدی جراحان، بی حسی موضعی را در ناحیه مورد عمل تزریق می کنند و این عمل را به صورت سرپایی و بدون درد انجام می دهند.

در مرحله دوم جراحان برشی را در قسمت داخلی دهان ایجاد کرده و چربی اضافه گونه را از طریق دیواره داخلی دهان که متصل به گونه است خارج می کنند،جالب است بدانید برش ایجاد شده در دهان با توجه به شکل صورت و اندازه آن در افراد مختلف متفاوت است، اما با توجه به استانداردهای ذکر شده توسط جراحان زیبایی بوکال فت ، این برش ۲ الی۵ سانتی متر می باشد.

برای تخلیه چربی های موجود در گونه به ناحیه داخلی دهان که دچار شکاف شده است فشار وارد شده و بافت چربی به صورت کامل به وسیله لوازم تخصصی جراحی زیبایی بوکال فت، تخلیه می شود؛ پس از انجام این جراحی و حذف چربی موجود در گونه محل برش با استفاده از بخیه جذبی بخیه می شود.

جالب است بدانید، چربی باکال ساختار خاص و منحصر به فرد نسبت به سایر چربی صورت دارد و اگر این عمل توسط جراحان معروف و شناخته شده صورت نگیرد ممکن است نتیجه کاملاً برعکس داشته باشد، پس بهتر است در انتخاب پزشک جراح دقت فراوانی کنید.

نکات قبل از جراحی بوکال فت

برای انجام هر گونه عمل جراحی مراقبت های قبل و بعد از عمل لازم است به همین این نکات توسط پزشک جراح در اختیار فرد زیباجو قرار می گیرد،اما نکات ذکر شده در این مقاله نیز برای افرادی که قصد جراحی انجام بوکال فت را دارند خالی از لطف نیست،ادامه مقاله همراه ما باشید؛این نکات عبارتند از:

قبل از انجام جراحی بوکال فت،پزشک جراح یک جلسه مشاوره برای بررسی زاویه صورت و همچنین بررسی میزان چربی موجود در پوست با هماهنگی فرد زیباجو برگزار می کند و نکات مراقبتی قبل و بعد از عمل را در اختیار فرد زیباجو قرار می‌دهد.

بهتر است فرد زیبا جو قبل از انجام عمل بوکال فت هیچ گونه مواد غذایی حساسیت زا مصرف نکند تا جراحی او با مشکل مواجه نشود.

اگر جراحی بوکال فت با بی حسی موضعی صورت پذیرد بهتر است فرد زیباجو چهار ساعت قبل از انجام این جراحی از خوردن آب و غذا بپرهیزد، اما اگر این عمل از طریق بیهوشی انجام شود بهتر است، فرد زیباجو قبل از انجام جراحی بوکال فت از خوردن موارد ذکر شده خودداری نماید.

بهترین زیباجو  دو ساعت قبل از انجام جراحی بوکال فت از مصرف الکل و کشیدن دخانیاتی همچون سیگار خودداری نماید.

بهتر است فرد زیبا جون از مصرف داروهای التهابی و داروهایی همچون آسپرین که منجر به رقیق شدن خون می شوند پرهیز کند.

نکات بعد از جراحی بوکال فت

مراقبت هایی که فرد زیباجو بعد از جراحی بوکال فت انجام می دهد باعث بهبود سریعتر و همچنین افزایش این روند خواهد شد، در این بخش از مقاله قصد داریم به نکاتی پردازیم که آنها بعد از انجام جراحی بوکال فت ضروری است؛این نکات عبارتند از:

از آنجایی که جراحی بوکال فت سرپایی و بدون درد است، نیازی به بستری شدن فرد زیباجو در بیمارستان نمی باشد؛ تنها لازم است که به مدت چند روز در خانه استراحت نماید.

اگر فرد زیباجو بعد از عمل درد داشته باشد می تواند از داروهای مسکن که پزشک جراح او تجویز کرده است استفاده نمایند.

بهتر است فرد زیباجو از مصرف الکل و همچنین کشیدن دخانیات همچون سیگار بعد از انجام جراحی بوکال فت پرهیز کند.

اگر فردا زیباجو بعد از انجام جراحی بوکال فت  دچار عفونت و خونریزی نشود، بعد از یک الی دو هفته جای بخیه به صورت کامل از بین می رود اما اگر در حین این دوره دچار خونریزی و عفونت شود بهتر است این موضوع را به اطلاع پزشک خود برساند.

بهتر است فرد زیباجو از خوردن غذاهای چرب همچون فست فود به مدت یک هفته خودداری کند.

بهتر است فرد زیباجو از دهانشویه برای جلوگیری از عفونت بخیه های داخل دندان استفاده کند.

بهتر است فرد زیباجو از کشیدن قلیان و همچنین فشار آوردن به بخیه ها با دست یا زبان خودداری کند.

بهتر است فرد زیباجو پس از جراحی بوکال فت ورزش هایی همچون بسکتبال، فوتبال و والیبال را انجام ندهد.

بهتر است برای دیدن نتایج جراحی بوکال فت ۱۴ الی ۲۰ روز صبر کنید.

 جراحی بوکال فت چیست و چه کسانی می توانند انجام دهند؟

نکات بهبود جای بخیه

یکی از سوالات اصلی افرادی که جراحی بوکال فت انجام می دهند این است که آیا بعد از عمل جای بخیه ها ترمیم می شود یا خیر، برخی از افراد نیز به دنبال راهی هستند که سریعتر جای بخیه ها بهبود یابد؛ در این مقاله به راهکارهایی می پردازیم که رعایت آنها منجر به بهبود جای بخیه می شود؛ این نکات عبارتند از:

بهتر است فرد زیباجو به مدت دو تا سه روز در منزل خود به صورت مطلق استراحت کند.

بهتر است فرد زیباجو برای بهبود سریع تر سر خود را به سمت بالا نگه دارد.

بهتر است فرد زیباجو از وارد شدن هرگونه ضربه و فشار به ناحیه بخیه جلوگیری کند.

مطلب مشابه: جذاب کردن چهره ؛ 6 راه ساده برای جذاب شدن چهره و زیبا شدن صورت

فواید جراحی بوکال فت

جراحی بوکال فت مانند سایر جراحی ها مزایای خاص خود را دارد، این فواید عبارتند از:

  • لیفت و برجسته شدن گونه
  • جوان شدن پوست
  • بهبود زاویه فک و گونه
  • عدم به جای ماندن زخم بر روی پوست پس از جراحی
  • ایجاد شکاف های دهانی برای انجام عمل

معایب جراحی بوکال فت

جراحی بوکال فت مانند سایر جراحی ها معایب و عوارضی نیز دارد اما همانطور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم اگر فرد زیباجو در ابتدای تصمیم گیری برای انجام جراحی بوکال فت پزشک با تجربه و متخصصی را انتخاب نماید،تا میزان زیادی از عوارض و مشکلات این عمل در امان می ماند؛عوارض جراحی بوکال فت عبارتند از:

ایجاد درد: به صورت کلی انجام عمل بوکال فت و برداشتن چربی های اضافه پوست منجر به درد و التهاب در ناحیه عمل می شود که کاملا طبیعی بوده و برای بهبود آن پزشک جراح نکاتی را در اختیار شما قرار می دهد.

خونریزی بخیه ها: اگر فرد زیباجو بعد از انجام عمل بوکال فت از غذاهای سفت میل کند احتمال خونریزی بخیه ها وجود دارد.

عفونت بخیه ها: عفونت بخیه ها بعد از انجام عمل بوکال فت به‌دلیل عدم رعایت نظافت همچون کشیدن سیگار و دخانیات، استفاده نکردن از دهانشویه و …رخ می دهد.

آسیب به اعصاب: جراحی بوکال فت در قسمتی از صورت انجام می شود که اعصاب فراوانی در آن وجود دارد،به همین دلیل انجام این جراحی نیاز به مهارت، دقت و ظرافت دارد که انتخاب پزشک متخصص و باتجربه می تواند از به وجود آمدن این مشکل جلوگیری کند.

افتادگی گونه ها: اگر فرد زیباجو بعد از انجام عمل به نکات و توصیه های پزشک خود عمل نکند،بر اثر حرکات سنگین ممکن است گونه های فرد زیباجو دچار افتادگی شوند.

متقارن نبودن گونه ها:عدم تقارن گونه ها به ندرت اتفاق می افتد،اما اگر فرد زیباجو نکات ضروری را رعایت نکند و ناحیه جراحی شده را فشار داده یا فعالیت های سنگین انجام دهد، ممکن است گونه ها نامتقارن شوند.

آسیب به مجاری دهان: این عارضه تنها در صورت مهارت نداشتن پزشک جراح ایجاد می شود، این آسیب ها عبارتند از حذف چربی ها بیش از حد ،آبسه و ایجاد زخم در دهان، تجمع مایعات و عدم سهولت در باز کردن دهان.

بهتر است فرد زیباجو بعد از انجام جراحی بوکال فت اگر علائمی نظیر تنگی نفس، درد قفسه سینه و …را مشاهده کرد؛ بلافاصله این علائم را در اختیار پزشک خود قرار دهد تا مشکل ایجاد شده توسط پزشک جراح بررسی گردد.

گزینه های مناسب برای جراحی بوکال فت

برخی از افراد به دلیل ویژگی های خاص خود برای انجام جراحی بوکال فت گزینه های مناسب تری هستند،در ادامه مقاله دو گروه از بهترین گزینه های جراحی بوکال فت را ذکر می‌کنیم، این گزینه ها عبارتند از:

گروه اول شامل افرادی است که به هر دلیلی به دنبال ظاهری زاویه دار هستند.

گروه دوم شامل افرادی است که با انواع مشکلات تقارن صورت دست و پنجه نرم می کنند و به دنبال ایجاد تغییر در آن هستند.

هزینه جراحی بوکال فت

یکی از مواردی که اکثر زیباجویان به دنبال آن هستند، هزینه جراحی بوکال فت است؛هزینه جراحی بوکال فت بر اساس عوامل زیادی متغیر است،یکی از مهم ترین عواملی که بر هزینه جراحی بوکال فت تاثیر می گذارد استفاده از بی حسی موضعی یا بیهوشی برای فرد زیباجو می باشد.

از دیگر عواملی که بر هزینه جراحی بوکال فت تاثیر گذار است می‌توان به تجربه تخصص و مهارت پزشک جراح، وضعیت جسمانی فرد زیباجو، میزان چربی موجود در گونه، عمل های تکمیلی فرد زیباجو در صورت لزوم و همچنین محل عمل که شامل بیمارستان و کلینیک می شود، اشاره کرد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های عمل بوکال فت می توانید با متخصصان این حوزه مشورت نمایید تا با توجه به وضعیت تان از هزینه مورد نظر آگاهی بیابید.

انتخاب بهترین جراح

انجام جراحی بوکال فت به دلیل وجود اعصاب و عضلات بسیار حساس در ناحیه گونه نیاز به دقت ، ظرافت و تجربه فراوان پزشک دارد؛ ممکن است صدماتی که طی این جراحی به فرد زیباجو وارد می شود به هیچ عنوان قابل جبران نباشد، بنابراین انتخاب بهترین جراح بوکال فت یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که فرد زیباجو برای انجام این جراحی باید انجام دهد.

اولین نکته ای که فرد زیباجو باید برای انتخاب بهترین جراح بوکال فت در نظر بگیرد تخصص،تجربه و پیشرفت جراح مورد نظر است؛ تحقیق و پرس و جو از بیمارانی که این عمل را توسط پزشک جراح انجام داده اند نیز می تواند سند و مدرکی برای تخصص و تجربه پزشک جراح باشد.

یکی دیگر از مواردی که فرد زیباجو می‌تواند آنها را مورد بررسی قرار دهد،محل قرارگیری کلینیک و تجهیزاتی است که در آن کلینیک قرار گرفته است،از آنجایی که عمل جراحی بوکال فت اصولاً سرپا و بدون درد صورت می گیرد،وجود امکانات و دستگاه های پیشرفته در کلینیک های انجام این جراحی ضروری است.

نکات تکمیلی

انجام عمل بوکال فت برای افرادی مناسب است که چربی های اضافه صورت آنها به سمت لب و به طرف بیرون کشیده شده باشد،که این افراد بسیار اندک هستند.

انجام عمل بوکال فت و خروج چربی های اضافه گونه، باعث برجسته تر شدن گونه می شود.

بهترین راه برای حذف چربی گونه و صورت جراحی بوکال فت است،در غیر این صورت پوست صورت و گردن افتادگی بیشتری پیدا خواهد کرد.

انجام جراحی بوکال فت برای افرادی که کمبود وزن دارند و به اصطلاح لاغر هستند به هیچ عنوان مناسب نیست.

برای مشاهده نتایج جراحی بوکال فت لازم است که فرد زیباجو صبور باشد،زیرا معمولاً بعد از دو الی سه ما نتایج این جراحی ظاهر می شود.

بیشتر افرادی که عمل جراحی بوکال فت را انجام داده اند، از انجام این عمل رضایت بالایی داشتند.

جراحی بوکال فت هم برای آقایان و هم برای بانوان در حال انجام است و در آن جنسیت نقشی ندارد.

بهتر از فردا زیباجو قبل از انجام جراحی بوکال فت انتظارات و توقعات خود را از انجام این عمل به پزشک جراح خود منتقل کند و نگاه واقع بینانه به انجام این عمل داشته باشد وتمامی حساسیت های دارویی و عمل هایی که قبلاً داشته است را در اختیار پزشک قرار دهد.

جراحی بوکال فت در دسته عمل های پلاستیک قرار می گیرد و به همین دلیل بیمه درمانی آن را تحت پوشش خود قرار نمی دهد.

برای کاهش تورم صورت بعد از انجام جراحی بوکال فت بهتر است فرد زیبا جو در هنگام خواب دو بالش زیر سر خود بگذارد.

در جراحی بوکال فت معمولاً از بخیه های جذبی استفاده می شود و نیازی نیست که فرد زیباجو برای کشیدن بخیه ها به پزشک مراجعه نماید.

کاهش چربی های صورت از طریق رژیم غذایی سالم و همچنین ورزش نیز شدنی است، اما افرادی که دچار تناسب اندام هستند اما صورت آنها دارای چربی اضافی است، تنها راهی که می توانند چربی های اضافه صورت خود را حذف کنند جراحی بوکال فت است.

جراحی بوکال فت به صورت سرپایی و بدون درد در کلینیک های زیبایی انجام می شود،به صورت معمول فرد زیباجو می تواند یک الی دو روز بعد از انجام جراحی به کارهای روزمره خود برگردد، اما توصیه می شود که حداقل سه روز استراحت کند.

افرادی که دچار بیماری‌های ژنتیکی هستند بهتر است جراحی بوکال فت را انجام ندهند و در صورت تمایل به انجام جراحی بوکال فت مشورت های ممکن و لازم را از بهترین جراحان بگیرند.

بهتر است فرد زیباجو بعد از انجام جراحی بوکال فرد غذاهای آبکی و سرد مصرف کند تا بخیه های داخل دهان خونریزی نکنند و فشاری به آنها وارد نشود.

در این مقاله عمل بوکال فت را تشریح کردیم،در ابتدای مقاله به چیستی جراحی بوکال فت معایب، مزایا و مراقبت های قبل و بعد از جراحی پرداختیم ، در انتهای مقاله نیز نکات تکمیلی را برای آگاهی بیشتر شما ذکر کردیم و به سوالات احتمالی شما زیباجویان عزیز پاسخ دادیم؛ امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید بهترین تصمیم را برای انجام این جراحی بگیرید و به سراغ بهترین جراح برای انجام جراحی بوکال فت بروید، متشکرم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.

مطالب مشابه را ببینید!