مجله تاپ‌ناز‌

جلوگیری از زردی مو در دکلره + نکاتی لازم برای پیشگیری از بد رنگ شدن دکلره

جلوگیری از زردی مو در دکلره

زیبایی رنگ مو بسیار مهم است و به همین جهت باید بسیار به آن اهمیت داد. برای پیشگیری از زرد شدن، نارنجی شدن و بد رنگ شدن مو پس از دکلره باید نکات لازم را بدانید تا بهترین و زیباترین رنگ مو را داشته باشید.

برای خیلی از خانم ها پیش آمده است که پس از استفاده از رنگ دارای دکلره و روشن، به زردی و نارنجی شدن مو دچار شده اند. در این شرایط اگر توجه کرده باشید، متوجه جلوه نامناسب رنگ مو می شود که اصلا جالب نیست.

در ادامه دلایل بروز این مشکل و روش های جلوگیری از رد شدن مو را می خوانید.

دکلره مو به چه معناست؟

به دکلره، دکلراسیون هم می گوینند که در نتیجه پخش و پراکنده شدن پیگمنت های طبیعی مو از ساختمان های اصلی مو است و به روشنی منجر می شود. وقتی که مایل به روشن کردن بیش از حد مو به معنای 4 درجه از حد طبیعی قراتر داشته باشید، باید از روش دکلره استفاده کنید و سپس اقدام به رنگ های روشن و مورد نظرتان کنید.

رفع زردی مو و اقداماتی که باید انجام دهید

زرد و یا نارنجی شدن مو به هر دلیلی می تواند با روش های مناسب و خوب رفع شود. برای آشنایی با مهمترین روش های رفع زردی مو، مواردی را که در ادامه گفته ایم انجام بدهید.

تیره تر کردن رنگ موها

از آسان ترین روش های رفع زردی مو می توان به تیره کردن رنگ مو اشاره کرد. این روش شاید برای بعضی از افراد زیاد خوشایند نباشد، زیرا که تلاش بسیاری برای بلوند و روشن کردن موهایشان کرده اند که حالا برای رفع زردی، اقدام به تیره کردن موهای خود کنند.

مطلب پیشنهادی: مشکل سوخته شدن موها در اثر رنگ و دکلره و رفع سوختگی مو

استفاده از مقدار مناسب واریاسیون

برای این کار استفاده از واریاسیون های نقره ای و ضد بنفش مناسب است. واریاسیون های آبی و خاکستری هم می تواند از نارنجی شدن مو جلوگیری کند. با استفاده از یک بند انگشت واریاسیون مناسب در رنگ موی خود می توانید به راحتی رنگساژ موهایتان را با رفع زردی انجام بدهید.

استفاده از شامپو های ضد زردی مو

از اساسی ترین روش های رفع زردی مو می توان به استفاده از شامپوی مناسب اشاره کرد. اگر از خانم هایی هستید که مرتب موها را رنگ می کنید به شما توصیه می شود که شامپویی برای رفع زردی مو تهیه کنید. در این شرایط هر موقع متوجه شدید که رنگ موهای شما به سوری زردی سوق پیدا کرده است، سریع از این شامپو برای جلوگیری از زرد شدن و نارنجی شدن استفاده کنید. نباید به صورت مرتب و در زمان های همیشگی استحمام کنید، بلکه فقط در مواقع بروز رنگ زردی و نارنجی می توانید این کار را انجام دهید.

استفاده از ماسک های ضد زردی

به جز شامپوی های ضد زردی، می توانید از ماسک های درمان کننده هم که بسیار موثر هستند استفاده نمایید. اگر زردی موهای شما زیاد است و رنگ لایه های زیرین موهای شما هم نارنجی شده است، بهتر است از ماسک های رفع این عارضه استفاده کنید.

رنگ کردن مو

از دیگر روش های رفع زردی مو می توان به ترکیب رنگ های دودی، شکلاتی و بژ هم اشاره کرد. رنگ زیتونی با اکسیدان 6 درصد خیلی راحت می تواند زردی را رفع کند و رنگی زیبا به موها بدهد.

روشی مناسب برای رفع رنگ بد مو

برای جلوگیری از بروز این مشکل، روش های زیادی وجود دارد که در ادامه آنها را معرفی کرده ایم.

برای این کار باید رنگ دودی و بژ و کمی از رنگ شکلاتی کم رنگ را با هم ترکیب کنید. شماره های این رنگ ها به صورت ۳۲، ۸، ۰۱ می باشد که در نهایت به زیتونی خوش رنگ منجر می شود. اضافه کردن اکسیدان 6 درصد به رنگ های گفته شده و سپس استفاده می تواند تاثیر زیادی در پیشگیری از بروز زردی و نارنجی بودن موها ایفا کند.

مطلب پیشنهادی: فرمول ترکیب موی دودی زیتونی به سه روش و تصاویر مدل موهای دودی زیتونی

مطالب مشابه را ببینید!