مجله تاپ‌ناز‌

معرفی 7 روش مؤثر برای جلوگیری از سرقت کیف

معرفی 7 روش مؤثر برای جلوگیری از سرقت کیف

کیف‌قاپ‌ها اطراف مراکز خرید، بانک‌ها، دفترخانه‌ها، بنگاه‌ها و گاهی در محیط‌های خیلی خلوت در کمین هستند. آن‌ها افراد مختلف را زیر نظر می‌گیرند. کافی است حواس سوژه مورد نظر کمی پرت شود یا سهل‌انگاری کند. در همین لحظه سارق یا سارقان وارد عمل می‌شوند و اقدام به کیف‌قاپی می‌کنند.

چطور می‌توان نقشه سارقان را نقش بر آب کرد؟ آیا روشی برای جلوگیری از سرقت کیف وجود دارد؟ آمارها نشان می‌دهند بیشتر سرقت‌ها و کیف‌قاپی‌ها به دنبال سهل‌انگاری افراد مالباخته انجام شده‌اند. بنابراین توجه به توصیه‌ها و راهکارهای مختلف باعث پایین آمدن احتمال سرقت کیف می‌شود. در این مطلب به طور کامل در مورد راه‌های جلوگیری از سرقت کیف توضیح می‌دهیم.

1. بسته نگه داشتن شیشه اتومبیل؛ پیشگیری از کیف قاپی و زورگیری

شما با خرید ردیاب خودرو امنیت اتومبیل خود را تامین می‌کنید و جلوی سرقت آن را می‌گیرید. اما سارقان همیشه برای دزدین ماشین برنامه‌ریزی نمی‌کنند. گاهی هدف آن‌ها فقط دزدیدن قطعه‌های ماشین یا حتی وسایل شخصی مثل کیف شما است.

فرض کنید در مسیری پرترافیک در حال تردد هستید یا پشت چراغ قرمز ایستاده‌اید. اگر شیشه اتومبیل شما پایین باشد، سارقان با موتورسیکلت به خودرو نزدیک می‌شوند و کیف را از روی صندلی‌ها برمی‌دارند. بنابراین در طول رانندگی حتما شیشه‌های ماشین را بالا نگه دارید.

 2. خرید ردیاب برای کیف و وسایل ارزشمند؛ امنیت کیف خود را تامین کنید

بعضی افراد هر روز مقدار زیادی پول، مدارک مهم یا طلا با خود حمل می‌کنند. تامین امنیت این دارایی‌های ارزشمند به مراقبت ویژه‌ای نیاز دارد. در واقع شما هر چقدر هم که با احتیاط و دقت از کیف خود مراقبت کنید باز هم امکان دارد در دام سارقان بیفتید. بنابراین باید کیف به وسیله‌ای مجهز باشد که بعد از سرقت هم شما را برای رسیدن به آن وسایل ارزشمند یاری کند.

یک ردیاب کوچک و سبک در چنین مواقعی کاملا کارساز خواهد بود. این نوع جی‌پی‌اس دقیقا مثل ردیاب مگنتی اتومبیل عمل می‌کند. اگر کیف شما توسط دزدان به سرقت رود، با استفاده از ردیاب می‌توانید مسیر حرکت سارقان را روی گوشی همراه خود دنبال کنید. در چنین شرایطی با کمک پلیس خود را دزدان می‌رسانید و کیف را پس می‌گیرید.

 3. احتیاط کامل در اطراف بانک، عابر بانک یا مراکز خرید و بنگاه‌ها

گاهی برای جلوگیری از سرقت، ابزارهای امنیتی به کمک شما می‌آیند. مثلا برای تامین امنیت دوچرخه خود می‌توانید از قفل و زنجیر یا ردیاب موتور سیکلت استفاده کنید. اما برخی مواقع همه چیز به دقت و احتیاط شما بستگی دارد. مثلا فرض کنید می‌خواهید از دستگاه عابر بانک، پول نقد بگیرید. در چنین مواقعی باید حسابی احتیاط کنید. چرا که سارقان در این محل‌ها کشیک می‌کشند و با دیدن کوچک‌ترین حواس‌پرتی، کیف شما را می‌دزدند؛ بنابراین برای جلوگیری از سرقت کیف، باید در محل‌های پرخطر مثل اطراف بانک‌ها، مراکز خرید یا دفترخانه‌ها حسابی مواظب باشید. حتی این‌طور وقت‌ها ممکن است هیچ پول نقدی همراه نداشته باشید. اما سارقان با احتمال وجود وجه نقد داخل کیف به سراغ شما می‌آیند و با دیدن کوچک‌ترین سهل‌انگاری، کیف را می‌قاپند.

معرفی 7 روش مؤثر برای جلوگیری از سرقت کیف

4. حمل درست و مناسب کیف دستی؛ جلوگیری از سرقت کیف در خیابان

سارقان قبل از دزدیدن کیف، مدتی شما را تحت نظر می‌گیرند. اگر کیف خود را به صورت اریب انداخته باشید یا آن‌ را محکم در دست داشته باشید، قید دزدی از شما را می‌زنند. چرا که دزدیدن کیف در این حالت‌ها وقت‌گیر است و امنیت سارقان را هم به خطر می‌اندازد.

دزدان راحت‌ترین و بی‌دردسرترین روش‌های سرقت را انتخاب می‌کنند. کسانی که کیف خود را در دست دارند یا با بی‌احتیاطی آن را حمل می‌کنند، بهترین گزینه برای دزدان هستند. برای جلوگیری از سرقت کیف آن را در مطمئن‌ترین حالت ممکن حمل کنید. به‌علاوه بهتر است هنگام راه رفتن کیف را به سمت جوی آب یا دیوار نگه‌دارید. در این صورت موتورسوارها هنگام عبور از کنار شما به کیف دسترسی نخواهند داشت.

5. به هیچ غریبه‌ای اعتماد نکنید؛ جلوگیری از سرقت کیف در سفر

گاهی در خیابان، شهر یا کوچه‌ای ناآشنا در حرکت هستید. خیابان خلوت است و ناگهان احساس می‌کنید غریبه‌ای در مسیر حرکت شما قرار گرفته است. در این مواقع باید هوشیارانه عمل کنید. اجازه ندهید فرد غریبه بیش از حد به شما نزدیک شود. در صورت امکان سرعت حرکت خود را زیاد کنید یا حتی تغییر مسیر بدهید.

بعضی وقت‌ها هم ممکن است به یک موتوری و نحوه حرکت آن مشکوک شوید. باز هم باید حسابی حواس‌جمع باشید و با تغییر مسیر یا حتی اطلاع دادن به پلیس جلوی خطر را بگیرید.

 

 6. کیف را از خود جدا نکنید؛ دزدان خیابانی در کمین هستند

فرض کنید در فروشگاهی مشغول خرید هستید. برای لحظه‌ای کیف خود را روی پیشخوان می‌گذارید و با گوشی مشغول صحبت می‌شوید. یا تصور کنید داخل اتوبوس در حال رفتن به محل کار خود هستید و کیف را روی صندلی کناری قرار می‌دهید.

بهتر است بدانید شما با چنین حرکاتی مشغول زمینه‌سازی برای سرقت وسایل ارزشمند خود هستید. کافی است یک سارق حرفه‌ای همان اطراف باشد. او به سرعت از این فرصت استفاده می‌کند و کیف شما را می‌دزدد. بنابراین برای جلوگیری از سرقت کیف آن را به هیچ‌وجه در اماکن عمومی از خود جدا نکنید.

معرفی 7 روش مؤثر برای جلوگیری از سرقت کیف

7. از کنار نکات ایمنی برای جلوگیری از سرقت کیف ساده نگذرید

همه نکات امنیتی را به درستی رعایت کنید. گاهی کوچک‌ترین توصیه‌ها باعث حفظ پول و وسایل ارزشمند شما می‌شود. مثلا این نکته‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد:

  • به جای حمل اسکناس و پول نقد، چک رمزدار و مسافرتی استفاده کنید.
  • در خیابا‌ن‌های خیلی شلوغ تا حد امکان داخل پیاده‌رو راه بروید.
  • هنگام عبور از خیابان، کیف را داخل دست مخالف قرار دهید.
  • اگر در مسیرهای خلوت پیاده‌روی می‌کنید، کیف همراه خود نبرید.
  • پول، طلا یا وسایل ارزشمند خود را داخل کیسه‌های نایلونی روشن یا ساک‌های بزرگ غیراستاندارد قرار ندهید.
  • از کیف‌هایی با دسته‌های محکم استفاده کنید.
  • از زورگیرها نترسید اما به هیچ وجه با آن‌ها درگیر نشوید.

این نکته‌های ساده و رعایت آن‌ها برای جلوگیری از سرقت کیف مفید و کاربردی هستند.

 خرید جی‌پی‌اس از سایت ایمن ردیاب؛ بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت کیف

روش‌های متنوعی برای جلوگیری از سرقت کیف وجود دارند. در این مطلب در مورد همه آن‌ها مفصل توضیح دادیم. اما گاهی با رعایت همه روش‌ها باز هم کیف شما به سرقت می‌رود. در چنین مواقعی استفاده از ردیاب بسیار کاربردی و مفید خواهد بود. اگر داخل یک جیب مخفی کیف شما، ردیابی وجود داشته باشد، بعد از سرقت به وسایل ارزشمند خود خواهید رسید.

بنابراین اگر جزو افرادی هستید که هر روز مدارک باارزشی با خود حمل می‌کنید، حتما یک ردیاب به‌روز، سبک و کاربردی بخرید. سایت ایمن ردیاب به نشانی imenradyab.com با عرضه انواع ردیاب شخصی کوچک و مجهز یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است. با استفاده از ردیاب بعد از مدت خیلی کوتاهی بعد از سرقت، به کیف خود برسید و دارایی‌های باارزش را پس بگیرید.

مطالب مشابه را ببینید!