مجله تاپ‌ناز‌

جلوگیری از وز شدن مو + روش ها و ترفندهای پیشگیری از وز و فر شدن موها

جلوگیری از وز شدن مو

چطور از وز شدن مو می توان جلوگیری کرد؟ بیشتر خانم ها به دنبال روش هایی برای صاف بودن موهای وز هستند و در این مطلب روش های پیشیگری از وز شدن مو را شرح می دهیم.

در ماه های سرد سال هر چه کمتر شامپو استفاده کنید، می توانید از وز شدن مو جلوگیری کنید و باعث شوید که موها رطوبت خود را حفظ کنند. شامپو برای تمیز شدن پوست لازم است ولی اگر از شامپوی مخصوص موی خشک که خوب فرموله شده است استفاده می کنید باید بدانید که موهای خود را تخریب می کنید.

روش های پیشیگری و جلوگیری از وز شدن مو

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که موهای شما بسیار وز می شود به شما توصیه می کنیم که نکاتی را که در ادامه مطلب آورده ایم بخوانید تا بتوانید موهای خود را از شر وزی خلاص کنید و براحتی به مهمانی بروید و دیگر نگران وز شدن موهای خود نباشید. عامل خشک شدن مو، خشکی زیاد ساقه مو است که با راهکارهایی که در ادامه اشاره می کنیم می توانید درمان کنید.

جلوگیری از وز شدن مو

موهایتان را چرب کنید

موی چرب سریع تر خشک می شود و به همین دلیل بلیذ ساقه مو و انتهای ساقه مو را مقداری چرب کنید. بعد از استفاده از نرم کننده و آبکشی مو انتهای موها را با روغن های طبیعی چرب نمایید و در این زمینه می توانید از کرم های مخصوص مو هم استفاده کنید ولی بهتر است بدانید که روغن های طبیعی بیشتر جذب مو می شوند.

استفاده از محصولات بدون الکل

الکل می تواند موها را خشک کند و در نتیجه مو وز می شود. به همین دلیل شما می توانید از محصولات بدون الکل برای پیشگیری از وز شدن مو استفاده کنید. می توانید از شامپوها و اسپرهای موجود در آرایشگاه خریداری کنید زیرا بیشتر محصولات مورد استفاده در سالن اثر دراز مدت ندارند.

مطلب پیشنهادی: روش درست خشک کردن موها بدون وز شدن

فقط ریشه مو را خشک کنید

می توانید برای جلوگیری از وز شدن مو، فقط ریشه های مو را با حرارت سشوار خشک کنید زیرا این روش باعث می شود که ساقه و نوک مو زیاد خشک نشود و همانطور مرطوب بماند.

موهای خشک را شانه نزنید

هیچ وقت موهایتان را بعد از اینکه خشک شدند شانه یا برس نکشید زیرا این کار باعث از هم گسیختگی کوتیکول موها می شود و باعث بیشتر کشیده شدن مو هم می شود. به همین دلیل توصیه می کنیم در ابتدا مو را با حوله خشک و سپس بعد از نرم کننده برای مو استفاده کنید و در آخر به آرامی مو را شانه کنید.

موهای خشک را با انگشتان مرطوب شانه کنید

اگر موهایتان خشک شدند و شانه نداتشید مشکل شما با مقداری آب حل می شود زیرا دلیل اصلی وز شدن مو خشک شدن آنها است. به همین دلیل بهتر است کمی دستانتان را خیس کنید و انگشتان را بین موهای خود ببرید و کار شانه را با دست خود انجام دهید.

موها را با ملایمت بشویید

همانطور که می دانید هر چه کمتر از شامپوها در طول ماه های سرد استفاده کنید برای حفظ رطوبت موها بهتر است. به همین خاطر توصیه می کنیم در هفته ۱ الی ۳ مرتبه از شامپو برای شست و شوی موی سر خود استفاده کنید. همچنین می توانید از روغن های مرطوب نیز برای شستن موها استفاده نمایید. البته شما مختارید تا از نرم کننده ها نیز به تنهایی استفاده کنید یعنی ابتدا موهای خود را خیس کرده و بعد نرم کننده را به سر خود بمالید و بعد آبکش نمایید.

جلوگیری از وز شدن مو

در استفاده از سشوار دقت کنید

توجه داشته باشید که هنگام خشک کردن موها با سشوار حرارت را به تمامی نقاط سر انتقال دهید و سشوار را به صورت مداوم در اطراف موها بچرخانید و بر روی یک نقطه تمرکز نکنید زیرا انجام این عمل باعث می شود تا موها سریع تر خشک و کمتر دچار وز شوند.

موها را به آرامی با حوله خشک کنید

دقت کنید که هر چه بیشتر موهایتان را با حوله دستکاری کنید بیشتر دچار وز زدگی خواهند شد زیرا حوله موها را زبر و خشن می کند و هر چه استفاده از آن بیشتر شود صدمه بیشتری به مو ها وارد خواهد کرد. اما شما می توانید حوله را به آرامی بر روی موهای خود قرار دهید تا آب اضافی از موها گرفته شود و در نهایت از این روش شگفت زده خواهید شد.

بخوانید: مشکل موهای وز و ژولیده و پرواز موها!

استفاده از نرم کننده های قوی

بهتر است بدانید هنگامی که موهایتان خشک و یا آسیب دیده استفاده از یک نرم کننده قوی می تواند بهترین راه حل برای درمان آن ها باشد. چه در فصل زمستان و چه در فصل تابستان هر موقع موهایتان آسیب دید می توانید از نرم کننده ها استفاده نمایید. برای استفاده از این نرم کننده مو بایستی مقداری از آن را شب بر روی موهای خود بمالید و صبح آبکش کنید و می توانید از شامپو نیز برای شستن آن استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که افرادی که دارای موی خیلی زبر و خشکی هستند نیازی نیست که از شامپو استفاده کنند.

جلوگیری از وز شدن مو

درمان های خانگی برای پیشگیری از وز شدن مو

شما می توانید برای درمان وز موها از روش های خانگی نیز بهره ببرید که ما در ادامه به بیان آن پرداخته ایم.

ماء الشعیر

اگر موهای شما فر هستند و بیشتر اوقات با فر دادن آنها مشکل دارید می توانید از مآئ الشعیر استفاده کنید زیرا این نوشیدنی فر موهای شما را ثابت نگه خواهد داشت تا هنگامی که موهایتان خشک شد تغییرات در آن به وجود نیاید.

روغن زیتون و نارگیل

باید بدانید که استفاده از روغن زیتون و روغن نارگیل یکی از بهترین روش ها برای درمان وزی مو هستند و می توانید با استفاده از آن، کمی روغن به کف دست خود بزنید و سپس در میان موهای خود بمالید.

جلوگیری از وز شدن مو

سرکه سیب

یکی از روش های درمان وزی مو استفاده از سرکه سیب می باتشد. برای استفاده از این روش توصیه می کنیم که در ابتدا موهایتان را بشویید و سپس کمی سرکه سیب با آب ترکیب کنید و سرتان را با آن بشویید.

آب گازدار

اگر نمیخواهید از سشوار استفاده کنید و می خواهید موهایتان به صورت طبیعی خشک شوند روشی مناسب برای جلوگیری از وز شدن مو را پیشنهاد می کنیم که در این روش باید از آب گازدار استفاده کنید. پس از شستن موها کمی آب گازدار به مو بزنید و سپس آبکشی کنید.

مطلب پیشنهادی: ترفند برای خلاص شدن از شر موهای وز

مطالب مشابه را ببینید!