مجله تاپ‌ناز‌

دلیل جمع شدن آب داخل ماشین لباسشویی و حل این مشکل

دلایل جمع شدن آب داخل ماشین لباسشویی

اگر شما هم با مشکل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی رو به رو شدید و نمیدانید که علت آن چیست، خواندن این مطلب به شما کمک میکند تا دلایل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی را بشناسید و راه های برطرف شدن آن را پیدا کنید. بدون شک ماشین های لباسشویی امروزه نقش مهمی در زندگی ما دارند و در هر خانه‌ای پیدا میشوند. ماشین لباسشویی در کوتاه ترین زمان ممکن و با به کارگیری کمترین مواد شوینده توانایی شستشو و حتی خشک کردن حجم زیادی از لباس‌ها را دارند. ماشین‌های لباسشویی دارای مدل های متنوع و مختلفی است که هر یک قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. البته یکسری از ویژگی های عمومی در همه ماشین های لباسشویی وجود دارد.

ماشین لباسشویی هم مثل بقیه وسایل برقی بعد از گذشت مدتی به خاطر فرسایش، نوسانات برقی و سایز خرابی های مکانیکی دچار آسیب میشوند. گاهی بعضی افراد با این مشکل رو به رو میشوند که حجم زیادی از آب در ماشین لباسشویی جمع میشود اما علت آن را نمیتوانند پیدا کنند. در این مطلب شما را با علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی و روش‌های رفع آن آشنا میکنیم.

دلیل جمع شدن آب داخل ماشین لباسشویی و حل این مشکل

دلایل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

دلایل مختلفی سبب افتادن این اتفاق در ماشین لباسشویی شده و جلوی تخلیه آب را میگیرند که در ادامه آنها را برسی میکنیم.

خراب شدن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

یکی از دلایل اصلی که جلوی تخلیه آب ماشین لباسشویی را میگیرد، خراب شدن پمپ تخلیه آن است. به شما توصیه میکنیم در اولین فرصت آن را برسی کنید و در صورت نیاز باید آن را تعمیر یا تعویض کنید.

مطلب مشابه: افزایش عمر ماشین لباسشویی با راهکارهای ساده

خراب شدن شیر برقی ماشین لباسشویی

در بعضی موارد قبل از زدن دکمه شروع و انتخاب برنامه، ماشین لباسشویی آبگیری را شروع میکند و این کار متوقف هم نمیشود. در واقع دلیل اصلی جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش یا در مراحل آخر شستشو، خراب شدن شیر برقی ماشین لباسشویی است. در واقع شیر برقی وقتی دستور را از تایمر دستگاه میگیرد باز میشود و آب به وسیله شلنگ ورودی وارد ماشین لباسشویی میشود. پس اگر زمان خاموش بودن دستگاه یا بعد از عملیات شستشو، دیگ ماشین لباسشویی پر از آب ماند، مشکل را میتوانید در خرابی شیر یا تایمر لباسشویی پیدا کنید، پس برسی آن را هم انجام دهید که اگر نیاز داشت باید تعویض شود.

بسته شدن خروجی آب

از دیگر دلایلی که سبب جمع شدن آب در دیگ لباسشویی میشود، بسته بودن محل خروجی آب است. حتما فیلتر تخلیه، لوله فاضلاب و شلنگ تخلیه آب لباسشویی را برسی کنید تا هر گرفتگی که در آنها وجود داشت را برطرف کنید.

دلیل جمع شدن آب داخل ماشین لباسشویی و حل این مشکل

شلنگ تخلیه آب لباسشویی

برسی شلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی هم خیلی مهم است. این شلنگ در پشت دستگاه قرار دارد و گاهی ممکن است از لباسشویی جداشده و روی زمین بیافتد. حواستان باشد که شلنگ تخلیه آب لباسشویی باید تا نصف ارتفاع دستگاه بالا باشد تا توانایی انجام عمل تخلیه وجود داشته باشد. از طرفی دیگر حداقل طول شلنگ تخلیه باید هفت تا هشت متر باشد. شلنگ را از نظر داشتن تا خوردگی یا پارگی برسی کنید. چون با وجود هر نوع پارگی یا تا خوردگی، تخلیه آب ماشین لباسشویی به خوبی انجام نمیشود.

زمان جمع شدن آب در ماشین لباسشویی چه کاری باید کرد

در صورتی که در دیگ ماشین لباسشویی شما آب جمع شده است، میتوانید با به کار گیری روش زیر، این آب را تخلیه کنید تا در وقت مناسب علت اصلی جمع شدن آب در ماشین لباسشویی پیدا و حل شود.

در بخش پایینی ماشین لباسشویی یک درپوش هست که فیلتر پمپ تخلیه نام داد. بعد از باز کردن آن اهرم پیچ مانندی را مشاهده میکنید. برای باز کردن این قسمت باید اهرم را به سمت چپ بچرخانید. حواستان باشد که بعد از باز کردن این بخش، همه آبی که در دیگ ماشین لباسشویی جمع شده تخلیه میشود. پس قبل از این که آن را باز کنید، حتما یک ظرف را جلوی آن بگذارید تا آب روی زمین یا فرش شما نریزد و در محیط پخش نشود. در آخر وقتی آب به صورت کامل تخلیه شد، فیلتر را سر جای خودش قرار داده و درپوش را ببندید و برای برطرف شدن مشکل جمع شدن آب با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

مطلب مشابه: نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضد عفونی کردن محفظه (topnaz.com)

مطالب مشابه را ببینید!