مجله تاپ‌ناز‌

آیا تا به حال به جنگل حرا قشم  با تور قشم رفته اید؟

جنگل حرا قشم

جزیره قشم یکی از جزیره های زیبای استان هرمزگان می باشد که می توان آن را به عنوان یکی از بزرگترین جزیره های تنگه هرمز و خلیج فارس دانست. این جزیره از دیدنی های بسیار جذاب و زیبا برخوردا است. این جزیره از لحاظ موقعیت جغرافیایی به بندر عباس نزدیک است، به همین دلیل برای رفتن به این جزیره ابتدا باید به بندرعباس رفته و سپس از آنجا و از طریق بندر به قشم رفت. همچنین جزیره قشم به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری از مکان های تاریخی و تفریحی بسیاری برخوردار است . یکی از مکان های تفریحی در جزیره قشم جنگل حرای قشم است که وسعت آن به بیش از بیست و دو هزار کیلومتر میرسد.

آیا تا به حال به جنگل حرا قشم  با تور قشم رفته اید؟

قدمت تاریخی جنگل حرا قشم

این جنگل از قدمتی باستانی که به بیش از میلیون ها سال پیش میرسد، برخوردار است که دارای شهرتی جهانی می باشد و به این دلیل که از موقعیت و ظاهری خاص برخوردار است به ثبت جهانی رسیده است. این جنگل در سال 1361 به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شناخته شد که از آن پس سازمان محیط زیست از آن محافظت می کند. همچنین این جنگل در سال 1977 میلادی به عنوان یکی از زیستگاه های کره زمین، توسط یونسکو در فهرست جهانی ثبت شد.

 

موقعیت جغرافیایی جنگل حرا قشم

جنگل حرا قشم  در تور قشم زمینی ارزان دقیقاً در چه موقعیتی از جزیره قشم قرار دارد؟ شاید این سوالی باشد که بسیاری از شما این را از خود و دیگران و یا حتی گوگل بپرسید. جنگل حرا قشم در سواحل دریای عمان و دریای خلیج فارس قرار گرفته و از وسعتی بالغ بر بیست و دو هزار کیلومتر برخوردار است. جنگل حرا قشم از گیاهان کمیابی تشکیل شده است که در حال حاضر تحت حفظت قرار گرفته اند. بیش از دو هزار و چهارصد هکتار از مساحت جنگل حرا قشم در سواحل شمال غربی و بیش از شصت کیلومتر از آن در جزیره قشم قرار دارد که با این اوصاف می توان میزان وسعت و بزرگی جنگل حرا قشم را بیشتر درک کرد.

 

نحوه رفتن به پارک حرا قشم

به گزارش سفر باتو ، اگر کمی به تصویر بالا دقت کنید، متوجه خواهید شد که برای رفتن به جنگل حرا قشم نمی توانید از ماشین استفاده کنید، بلکه باید با قایق هایی که برای این کار تعبیه شده اند بهره ببرید و یک سفر دریایی کوچک به دل این جنگل ها داشته باشید. این سفر می تواند یکی از سفرهای بسیار جذاب در پیچ و خم جنگل حرای قشم باشد، به ویژه که بسیاری از این درختان و گیاهان راه هایی را به صورت مسقف درست کرده اند، به طوری توجه هر بیننده ای را به خود معطوف می کند.

آیا تا به حال به جنگل حرا قشم  با تور قشم رفته اید؟

خصوصیات جنگل حرا قشم

در این جنگل شما درختانی را می بینید که ریشه در آب دارند و گاهی بر اثر جزر و مد تا قسمتی از آنها زیر آب رفته و گاهی نیز آب له قدر پایین است که شما ریشه درختان را نیز می بینید.

شاید شما علاوه بر درختان شاهد پرندگان بی شماری در آنجا نیز باشید. جنگل حرا قشم به دلیل برخورداری از محیطی امن به زیستگاه بسیاری از گونه های پرندگان از جمله کاکائی، مرغانی و بسیاری از پرندگان گرمسیری تبدیل شده است. همچنین این جنگل های برای بسیاری از دیگر حیوانات از جمله شتر و سخت پوستان مناسب می باشد. جنگل حرا قشم با برخورداری از ماهی و گیاه، می تواند منبع غذایی خوبی برای پرندگان ماهی خوار و کاشانه ای خنک برای دیگر حیوانات باشد.

آیا تا به حال به جنگل حرا قشم  با تور قشم رفته اید؟

درختان این منطقه از دو گونه حرا و چندل تشکیل شده اند که جالب است بدانید بذر این گیاهان توسط درختان منتشر می شود و بذر آن با چسبیدن به درخت اصلی یا درخت مادر، رشد می کند و تبدیل به نهال می شود. درختان در جنگل حرا قشم به ای سبک رشد و تکثیر پیدا کرده اند که وسعت عظیمی را تشکیل می دهند.

 

در مورد درختان جنگل حرا قشم می توان گفت این درختان سالها است که با آب شور دریا سازگاری دارند و از آنها به عنوان آب شیرین کن طبیعی یاد می شود. علت آن نیز این است که پوست این درختان دارای خاصیت جالبی هستند که آب شور را دریافت می کنند، نمک آن را جذب می کنند و آب شیرین را به دریا تحویل می دهند.

آیا تا به حال به جنگل حرا قشم  با تور قشم رفته اید؟

چگونه به جنگل حرا قشم برویم؟

شما می توانید از چند روش برای رسیدن به جزیره قشم و در نهایت جنگل حرا قشم، استفاده کنید. یکی از این روش ها سفر هوایی است که یکی از راحت ترین و بهترین روش های سفر به قشم است. در صورتی که ساکن شهر تهران هستید به راحتی می توانید یک بلیط تهران قشم تهیه کنید و مستقیماً به قشم بروید. ای سفر شاید کمی پر هزینه تر باشد اما سفر راحتی برای شما خواهد بود. پس آن یک هتل مناسب انتخاب کنید و برای رفتن به جنگل حرا قشم، می توانید از تاکسی های آماده به کار بهره ببرید. آنها شما را به هر نقطه ای از جزیره که بخواهید می برند.

همچنین می توانید از از قطار ی ماشین برای رفتن به جزیره قشم استفاده کنید که این روش کم هزینه تر است اما در عین حال زمان بر می باشد و می تواند شما را خسته کند. با استفاده از ماشین و قطار، شما باید خود را به بندر عباس برسانید و پس از آن با استفاده از بندر پل به جزیره قشم بروید. با رسیدن به جزیره قشم ابتدا باید محل اقامت خود را مشخص کنید و پس از یک استراحت خوب به جنگل حرا قشم بروید. بهتر آن است که از تاکسی های آماده کار برای رفتن به این مکان ها استفاده کنید.

پایان رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!