مجله تاپ‌ناز‌

آموزش طرز تهیه جوجه کباب حلزونی غذای خوشمزه مجلسی

طرز تهیه جوجه کباب حلزونی

یکی از جوجه کباب های بسیار خوشمزه و که روش پخت آن نیز بسیار راحت است ، جوجه کباب حلزونی است که می‌توانید آن را بپزید و در کنار خانواده میل کنید. اکثر افراد جوجه کباب حلزونی را به همراه پلو زعفرانی سرو میکنند، این غذا در فر یا بر روی حرارت ملایم گاز در تابه، یا اگر در طبیعت حضور دارید بر روی منقل سرخ میشود، برای تهیه آن نیز نیاز به فیله یا سینه مرغ دارید.

در ادامه می توانید ویدیوی طرز تهیه جوجه کباب حلزونی را نیز تماشا کنید.

اگر شما هم به انواع کباب ها علاقه دارید و به دنبال تجربه ای متفاوت تر هستید میتوانید برای تنوع جوجه کباب حلزونی را نیز سرو کنید، در این مقاله همراه ما باشید تا مواد لازم و همچنین دستور پخت جوجه کباب حلزونی را در اختیار شما قرار دهیم.

آموزش طرز تهیه جوجه کباب حلزونی غذای خوشمزه مجلسی

مواد لازم برای پخت جوجه کباب حلزونی

  • سینه مرغ: ۱عدد
  • زعفران دم کرده: به میزان لازم
  • پیاز بزرگ :۱ عدد
  • فلفل دلمه:۱ عدد
  • ماست :۳ قاشق غذاخوری
  •  روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری
  •  گوجه به صورت رنده شده: ۱ عدد
  •  نمک، فلفل ،تخم گشنیز، پاپریکا :به میزان دلخواه و لازم

دستور پخت جوجه کباب حلزونی

مرحله اول: برای پخت این نوع جوجه کباب ابتدا لازم است فیله یا سینه مرغ را به صورت نواری و با عرض ۱ سانتی متر و طول ۳ سانتی متر برش بزنید، در ادامه این برش ها را بر روی یک کاسه بزرگ و جادار قرار دهید ، در ادامه زعفرانی که از قبل دم کرده اید را به ترکیبات اضافه کنید و با استفاده از دستکش فیله یا سینه مرغ را ورز دهید تا زعفران به خوبی به خورد آن برود و رنگ سینه با فیله مرغ به رنگ زغفران در بیاید، در این مرحله زمان اضافه کردن روغن مایع است، به اندازه ای روغن مایع به ترکیبات اضافه کنید که گوشت مرغ را کاور کند.

مرحله دوم: در دومین مرحله پیاز را تمیز بشویید و اجازه دهید که آب آن کاملا خشک شود، سپس پیاز را به صورت حلقه ای و درشت خرد کنید و به کاسه اضافه کنید، در این مرحله اگر دوست دارید که جوجه کباب حلزونی شما ترش تر شود می توانید از آبلیمو یا چند لیمو تازه استفاده کنید ، سپس نمک، فلفل سیاه را به کاسه اضافه کنید و آنها را به خوبی باهم میکس کنید تا موارد یکدست بر روی همه قطعات سینه یا فیله مرغ قرار گیرند،در ادامه اگر کاسه شما درب دارد از درب آن و اگر درب ندارد از سلفون برای پوشاندن آن استفاده کنید و به مدت چندین ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مطلب مشابه: طرز تهیه کباب بختیاری غذای ناب و خوشمزه مجلسی

آموزش طرز تهیه جوجه کباب حلزونی غذای خوشمزه مجلسی

مرحله سوم: پس از آنکه این ترکیب چندین ساعت در یخچال ماند و فیله یا سینه مرغ به خوبی طعم دار شد، آن را از یخچال خارج کنید و گوشت مرغ را به صورت حلزونی به سیخ بکشید، برای اینکه شبیه حلزون شود کافی است تکه های مرغ را رول کرده و با استفاده از خلال دندان یا سیخ چوبی آنها را ثابت کنید، به این کار ادامه دهید تا تکه های گوشت به اتمام برسند.

مرحله چهارم: در این مرحله نوبت به آماده کردن منقل می رسد، تمام زغال ها را به صورت یکدست بر روی منقل پخش کنید، سپس سیخ ها را بر روی منقل قرار دهید و سیخ ها را بچرخاند تا به صورت یکدست بپزد ، در مراحل آخر پختن ، کره را به صورت بنماری آب کنید و آن را به وسیله برس یا قلمو بر روی کباب ها بکشید، این کار باعث لذیذ تر شدن و نرم تر شدن بافت جوجه می شود، در این مرحله جوجو کباب حلزونی آماده سرو است.

آموزش طرز تهیه جوجه کباب حلزونی غذای خوشمزه مجلسی

دستور پخت جوجه کباب حلزونی در تابه

اگر شما تمایلی به استفاده از منقل ندارید یا منقل در دسترس شما نیست، میتوانید از تابه نیز برای پخت جوجه کباب حلزونی استفاده کنید ،برای تهیه جوجه کباب حلزونی در تابه از سیخ چوبی و خلال دندان استفاده کنید و بعد از اینکه به سیخ کشیدن فیله یا سینه مرغ به اتمام رسید، تابه را بر روی حرارت ملایم قرار دهید و کف آن را به مقدار لازم با روغن مایع چرب کنید ، در ادامه سیخ ها را به ترتیب درون تابه قرار دهید و آنها را بچرخانید تا دو طرف آن به صورت یکدست سرخ شود، در حین سرخ شدن جوجه ها می توانید مقداری کره را به روی آنها بمالید تا طعم بهتری به خود بگیرد.

مطلب مشابه: کباب چنجه | طرز تهیه کباب چنجه با گوشت گوسفندی با طعمی بی نظیر

دستور پخت جوجه کباب حلزونی در فر

اگر شما به دنبال روشی برای پخته جوجه ها در فر هستید می توانید به راحتی آن ها را داخل ظروف مخصوص یا ظرف پیتزا بچینید و در فر قرار دهید تا سرخ و طلایی شوند،اگر تمایل دارید می‌توانید در هنگام پخت مقداری کره و زعفران را با هم ترکیب کنید و آنها را با استفاده از براش یا قلم مو بر روی جوجه کباب های حلزونی بکشید، به این نکته توجه کنید که فر را از قبل به مدت ۱۵ دقیقه گرم کنید و بر روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد بگذارید تا به خوبی مغز پخت شوند.

آموزش طرز تهیه جوجه کباب حلزونی غذای خوشمزه مجلسی

نکات مهم

  • برای سرو این غذا می توانید از سوس مایونز نیز استفاده کنید.
  • بهتر است در بین ترکیبات این کباب، ماست حتما وجود داشته باشد زیرا بافت جوجه کباب حلزونی را نرم میکند.
  • اگر قصد دارید جوجه کباب حلزونی را درون فر بپزید آن را به مدت ۱۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد از قبل روشن و‌گرم کنید،  زمانی که جوجه کباب های حلزونی را داخل آن گذاشتید دمای فر یا توستر را بر روی ۱۶۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و مداوم به آن سر بزنید تا خشک نشود و آبدار باقی بماند.
  • پخت این نوع جوجه کباب بسیار ساده است.
  • دقت کنید که در هنگام خرد کردن پیاز ها نباید آنها را له و یا رنده کنید زیرا این کار باعث می شود که پیاز به تکه های مرغ بچسبد و بسوزد،پس بهتر است پیاز ها را درشت و به صورت حلقه ای ریز کنید تا قابل جدا کردن از فیله مرغ باشد.
  • حتما ترکیبات را به مدت ۵ ساعت درون یخچال قرار دهید تا مزه دار شوند، در غیر این صورت بوی نامطبوع مرغ همراه آن می ماند و جوجه کباب شما مزه دلخواه را کسب نخواهد کرد.
  • برای اینکه مرغ را به راحتی برش بزنید آن را از قبل به مدت سه ساعت در فریزر قرار دهید تا به راحتی برش بخورد.
  • بهتر است آبلیمو را نیم ساعت قبل از به سیخ کشیدن مواد به آن اضافه کنید تا مواد طعم بهتری بگیرند.

در این مقاله دستور پخت ساده ای را برای تهیه جوجه کباب حلزونی در اختیار شما قرار دادیم، امیدوارم با استفاده از این دستور پخت حتما طرز تهیه آن را به خاطر بسپارید و طبخ کنید و در کنار خانواده آن را میل نمایید.

مطلب مشابه: طرز تهیه کباب نگینی تابه ای، در فر و انواع کباب نگینی

مطالب مشابه را ببینید!