مجله تاپ‌ناز‌

جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت و روش های پیشگیری از جوش

در این مطلب تاپ ناز با روش های پیشگیری از ایجاد جوش صورت پس از اصلاح صورت آشنا می شوید و براحتی می توانید این مشکل را از بین ببرید برای یافتن اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

برای جلوگیری از ایجاد جوش پس از اصلاح صورت باید بعضی از نکات را در مورد انواع جوش هایی که پس از اصلاح ایجاد می شوند بدانید تا بتوانید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام بدهید. این جوش های بیشتر به دلیل تحریکاتی که در اثر اصلاح روی پوست انجام می شود ایجاد می شوند و بهترین راهی که بیشتر افراد برای آن پیشنهاد می کنند کرم ها و پمادهایی است که شما می توانید بدون دستور پزشک از آنها استفاده نمایید.

جلوگیری از ایجاد جوش بعد از اصلاح صورت

برای اینکه جوش های صورت خود را کنترل کنید باید در ابتدا نوع آنها را تشخیص بدهید زیرا روش هایی که برای درمان جوش های درماتیتی به کار برده می شود از روش های دیگر متفاوت می باشد. در ادامه روش هایی که می توانید با استفاده از آنها از بروز این مشکلات پس از اصلاح پیشگیری کنید توضیحاتی می دهیم.

لایه برداری کردن صورت

بهتر است که شب قبل از این که صورت را اصلاح کنید در ابتدا پوست را لایه برداری کنید. این روش به شما کمک می کند که پس از این که اصلاح کردید دیگر صورت شما پر از جوش نشود. در نظر داشته باشید که این کار را باید با استفاده از اسکراب هایی که قوی نیستند انجام بدهید تا پوست شما تحریک نشود. اگر از اسکراب های قوی استفاده می کنید باید منتظر جوش های پس از اصلاح باشید.

تمیز کردن وسایل

قبل از اینکه از وسایل اصلاح استفاده کنید بهتر است که آنها را ضد عفونی کنید. استفاده چند باره از اپلیکاتور وکس ممکن است باعث به ایجاد آلودگی روی پوست می شود و در نهایت باعث بیشتر شدن جوش های صورت می شود. اگر از تیغ استفاده می کنید بهتر است که قبل از استفاده از آن با استفاده از الکل آن را ضد عفونی کنید. باید در نظر داشته باشید که برای اپیلاسیون اگر به سالن های آرایشی می روید حتما تذکر دهید که فردی که این کار را انجام می دهد دستکش به دست کند.

جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت و روش های پیشگیری از جوش

دست نزدن

بهتر است که از دست کاری کردن پوست خود پس از اصلاح جلوگیری کنید. باید بدانید که دست زدن شدید به پوست می تواند باعث انتقال آلودگی ها و باکتری ها به پوست شود و در نهایت جوش های زیادی روی پوست شما ایجاد می شود. بهتر است که تا دو روز پس از این که اصلاح می کنید اصلا به صورت خود دست نزنید.

ورزش سنگین انجام ندهید

قبل از ایکه اصلاح نمایید بهتر است که ورزش سنگین نکنید. در واقع انجام کارهای سنگین و ورزش های سخت می تواند باعث بسته شدن منافذ پوست شما شود و التهابات را بیشتر می کند. برای اینکه از بروز جوش های صورت پیشگیری کنید بهتر است که چند روز پس از اصلاح کردن ورزش های سنگین را انجام ندهید.

درمان جوش ها

یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که جوش های ایجاد شده را درمان کنید تا پوست شما دچار لکه نشود. در ادامه روش هایی که می تواند به شما در درمان جوش های پس از اصلاح کمک کند را بررسی می کنیم و با استفاده از این روش ها می توانید خیلی سریع این مشکل را حل کنید.

مرطوب نگه داشتن صورت

پس از اصلاح بهتر است که از کرم های مرطوب کننده پوست کمک بگیرید. بهتر است که کرمی را انتخاب کنید که عاری از هر نوع پارافین و عطر باشد زیرا این مواد می توانند باعث ایجاد تحریکات شدید پوست شوند.

استفاده از پماد استروئیدی

چنانچه صورت خود را با استفاده از شمع اصلاح می کنید باید از پمادهای استروئیدی کمک بگیرید. از معروف ترین این پمادها می توان به هیدروکورتیزون ها اشاره نمود.

دست کاری نکردن

ساده ترین راهی که باعث از بین رفتن جوش های صورت می شود اینه است که آنها را دستکاری نکنید. کندن و خارش آنها می تواند باعث زیاد شدن آنها شود و در نهایت شما را بسیار آزار می دهد پس بهتر است که به آنها دست نزنید و اجازه دهید پروسه های طبیعی خود را طی کنند.

استفاده از کمپرس سرد

خیلی سریع بعد از اینکه پوست خود را اصلاح کردید می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. این روش به شما کمک می کند تا بتوانید التهابات پوست را کاهش دهید و در نتیجه جوش های شما با سرعت بیشتری از بین می روند.

تمیز کردن صورت

با استفاده از آب و خنک کننده ها بعد از اینکه اصلاح کردید می توانید صورت خود را تمیز کنید. بهترین ماده ای که می توانید از آن استفاده کنید شوینده های حاوی جوی دو سر است. این شوینده ها ضد التهاب هستند و می توانند التهابات صورت شما را در کمترین زمان ممکن از بین ببرند.

مطالب مشابه را ببینید!