مجله تاپ‌ناز‌

جوش بعد از اصلاح را چگونه می توان از بین برد و درمان کرد؟

در این مطلب روش های ساده برای درمان جوش پس از اصلاح و یا از بین بردن این جوش ها را برای شما توضیح می دهیم تا بتوانید با کمترین هزینه آن را درمان کنید.

یکی از معایب اصلاح کردن، جوش پس از اصلاح می باشد. این جوش ها به دلیل تحریک پوستی ایجاد می شود و صورت را تحت تاثیر قرار می دهد. این موضوع یکی از بزرگترین مشکلات است که خانم ها و آقایان پس از اصلاح کردن دارند. حساسیت هایی که افراد دارند متفاوت است و در بعضی از افراد چنین مشکلی وجود ندارد و پوستشان حساسیت بیش از حدی نشان نمی دهد.

دلیل جوش پس از اصلاح

بیشتر جوش هایی که روی صورت شما ایجاد می شود به دلیل واکنش هایی است که پوست نسبت به دیگر مواد ایجاد می کند. در بیشتر خانم ها حتی پس از رعایت روش درست اصلاح صورت باز هم این مشکل پیش می آید. استفاده زیاد از حد تیغ برای خانم ها توصیه نمی شود و حتی بعضی از افراد به تیغ حساسیت نشان می دهند و بیشتر جوش می زنند. یکی دیگر از عللی که صورت شما جوش می زند وجود میکروب ها روی صورت است پس سعی کنید حداقل روی دو بار صورت را بشویید.

درمان جوش بعد از اصلاح

برای درمان جوش پس از اصلاح می توانید از روش های ساده و مقرون به صرفه استفاده کنید. بیشتر وسایلی که در منزل وجود دارد می تواند به شما کمک کند. در ادامه این درمان ها را شرح می دهیم.

جوش بعد از اصلاح را چگونه می توان از بین برد و درمان کرد؟

جوش شیرین

جوش شیرین برای پوست بسیار مفید است و می تواند باعث درمان جوش های شما شود. این روش یکی از قدیمی ترین روش هایی است که افراد از آن برای از بین بردن جوش های صورت خود پس از اصلاح انجام می دادند. این ماده برای پوست ضررهایی هم دارد و بهتر است کمتر از آن استفاده شود.

عسل

یکی از درمان های همه جانبه عسل است و می تواند جوش های صورت تمامی بیماری های پوستی را هم از بین ببرد. این روش روی بعضی از پوست ها جواب می دهد و نمی توانید برای تمام پوست ها از این روش استفاده کنید. این ماده بیشتر برای پوست های خشک به کار می رود و پوست های چرب نباید از آن استفاده کنند زیرا مشکلاتی برایشان ایجاد می شود. قبل از استفاده کامل روی پوست بهتر است این ماده را روی بخشی از بدن بزنید و در صورتی که علامت های آلرژی نمایان نشد می توانید روی کل صورت خود از آن استفاده کنید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای خواص ضد التهابی دارد و برای پوست مفید است. این روغن بسیار قوی است و نباید از آن به صورت جدا استفاده کنید. سعی کنید که این روغن را با دیگر روغن های حامل مانند روغن نارگیل و یا روغن زیتون مخلوط کنید و سپس به پوست خود بزنید.

آلوئه ورا

دیگر ماده ای که برای پوست مفید است آلوئه ورا است. این ماده مانند عسل برای بعضی از پوست ها مفید است و برای بعضی دیگر میزان جوش های صورت را بیشتر می کند. پس سعی کنید قبل از استفاده از آن کمی روی پوست بزنید و اگر واکنش های آلرژیک ایجاد نشد برای تمام صورت خود از آن استفاده کنید.

پیشگیری کنید

پیشگیری بهتر از درمان است و به اندازه درمان جوش ها، کاری سخت نیست. برای پیشگیری از جوش پس از اصلاح باید این نکات را رعایت کنید.

  • صورت خود را قبل از اصلاح با آب گرم بشویید.
  • صورت خود را قبل از اصلاح ضد عفونی کنید.
  • آقایان باید از خمیر های اصلاح مناسب استفاده کنند.
  • از تیغ های کند استفاده نکنید و سعی کنید تیغ مخصوص به خود را داشته باشید و یا از یک تیغ تازه استفاده کنید.
  • قبل از لیزر کردن مو های صوت باید تمامی مو های زائد را با استفاده از تیغ از بین ببرید.

مطالب مشابه را ببینید!