مجله تاپ‌ناز‌

جوش روی سینه به چه علتی ظاهر می‌شود؟

جوش روی سینه به چه علتی ظاهر می‌شود؟

جوش از آن مشکلاتی است که هر فرد در دوره‌ای از زندگی با آن مواجه شده است. فرقی ندارد جوش صورت باشد یا جوش روی سینه، بدن در صورتی جوش می‌زند که منفذهای پوست مسدود و ملتهب شود. به این ترتیب سلول‌های مرده پوست در این حفره‌ها به دام می‌افتند و با وجود چربی و باکتری در بدن به صورت‌های مختلف بیرون می‌زنند.

آکنه یا جوش نباید موجب شرمساری باشد و باید برای درمان آن اقدام کرد. برای آگاهی از علت جوش‌های روی سینه، از بین بردن جوش روی سینه و درمان آن می‌توانید از خدمات مشاوره‌ آنلاین با متخصص پوست دکتر ساینا استفاده کنید. مشاوره آنلاین و تلفنی این مجموعه به شما امکان می‌‌دهد در هر زمان و هر مکان با پزشکان در ارتباط باشید. اما علت جوش‌های روی سینه چیست و این معضل چطور درمان می‌شود را در ادامه برای شما بازگو می‌کنیم.

 

چه عواملی منجر به تشکیل جوش روی سینه می‌شوند؟

عوامل متعددی در تجمع چربی و باکتری و در نهایت به وجود آمدن جوش روی سینه تاثیرگذارند. در صورت آشنایی با این عوامل می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد. اما اگر با وجود رعایت موارد ذکر شده باز هم با این مشکل مواجه شدید می‌توانید روی کمک دکتر ساینا حساب کنید. علت جوش‌های روی سینه عبارت‌اند از:

  • ژنتیک
  • رژیم غذایی
  • داشتن استرس
  • تغییرات هورمونی
  • تداخل دارویی
  • ورزش
  • پوشیدن لباس تنگ

با علل جوش‌های روی سینه چه کنیم؟

احتمالا با خواندن عوامل بالا متعجب شده باشید. اما تحقیقات نشان داده‌اند اگر والدین و اعضای خانواده‌تان مستعد جوش و آکنه باشند شما نیز به عارضه جوش روی سینه مبتلا خواهید شد. همچنین غذاهای چرب و فست‌فودی می‌توانند موجب بالا رفتن چربی بدن شود. این غذاها نه تنها برای جوش روی سینه بلکه برای سلامتی قلب نیز مضرند.

استرس به تنهایی موجب بروز جوش روی سینه نمی‌شود اما با توجه به اینکه فعالیت بدن در حین فشار و اضطراب بالا می‌رود و این مورد نیز یاعث تعریق، و مسدود شدن روزنه های پوست توسط چربی می‌شود و در نهایت شاهد بیشتر شدن جوش در ناحیه سینه خواهیم بود.

ورزش کردن نیز به خودی خود برای سلامت بدن مفید است اما اگر ورزش بدون دوش گرفتن انجام شود موجب بسته شدن روزنه‌های بدن شده و باعث بروز آکنه روی پوست می‌شود. همچنین پوشیدن لباس تنگ و مصرف چند دارو به صورت هم‌زمان از دیگر علت جوش‌های روی سینه محسوب می‌شوند.

جوش روی سینه به چه علتی ظاهر می‌شود؟

پس پیشنهاد ما به شما این است که کنترل استرس داشته باشید، بعد از ورزش حتما دوش بگیرید، در صورت مصرف چند دارو عوارض و تداخلات آن‌ها را از متخصص پزشکی جویا شوید و از پوشیدن لباس تنگ مخصوصا در فصول گرم بپرهیزید. اگر با جلوگیری از علت جوش‌های روی سینه باز هم با این مشکل مواجه شدید نگران نباشید. روی لینک زیر کلیک کنید و با کمک یکی از دکترهای فوق‌تخصص و متخصص پوست سایت مشاوره دکتر ساینا درمان حرفه‌ای خود را شروع کنید.

https://www.drsaina.com/ConsultationDoctor_1_8/مشاوره-آنلاین-با-بهترین-متخصص-پوست-و-مو/

اگر جوش زدیم چه کارهایی انجام ندهیم؟

متاسفانه برخی عوامل جوش روی سینه مثل ژنتیک، تداخل دارویی یا حتی استرس قابل کنترل نیستند. با مشاهده جوش به متخصص پوست مراجعه کنید و تشخیص علت جوش‌های روی سینه را به او بسپارید. به هیچ وجه موارد زیر را انجام ندهید.

  • ذهنتان را بیش از حد درگیر این موضوع و علت جوش‌های روی سینه نکنید.
  • به پیشنهادات غیرپزشکی برای تشخیص علت جوش‌های روی سینه توجه نداشته باشید و بدون مشورت با یک پزشک پوست خوددرمانی نکنید.
  • فریب تبلیغ‌ برندهای لوازم آرایشی را که برای درمان جوش روی سینه ارائه می‌شوند را نخورید. اجازه بدهید دکتر پوست برای شما دارو تجویز کند.
  • از صابون‌های قوی که باعث خشکی صورتتان می‌شوند استفاده نکنید.

آیا علت جوش‌های روی سینه نگران کننده‌است؟

در حالت عادی این موضوع بیشتر موجب کلافگی می‌شود و ظاهرمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما باید توجه داشت که متاسفانه در برخی شرایط، جوش روی سینه می‌توان نشانه عفونت یا سرطان پستان باشد. پس اگر جوش‌ها با درد همراه بودند باید فورا به یک پزشک مراجعه کرد.

متخصص پزشکی برای این مشکل چه درمانی را تجویز می‌کند؟

مشاوران پوست با تشخیص علت جوش‌های روی سینه به درمان آن می‌پردازند. برای هر علت درمانی وجود دارد. از تغییر سبک زندگی، ورزش کردن و حذف چربی از برنامه غذایی تا داروهای گیاهی و شیمیایی (تنها با تجویز متخصصین پزشکی)، روند درمان تسهیل خواهد شد. اما در این شرایط کرونایی ارتباط با پزشکان خطرناک و با احتمال ابتلا به کرونا همراه است.

جوش روی سینه به چه علتی ظاهر می‌شود؟

برای درمان جوش روی سینه چطور با متخصصین در ارتباط باشیم؟

دکتر ساینا بیش از 450 پزشک در 44 تخصص را کنار یکدیگر جمع کرده تا بتواند خدمات پزشکی از راه دور خوبی را ارائه دهد. برای درمان جوش روی سینه هم می‌توانید روی گزینه مشاوره آنلاین و تلفنی این مجموعه حساب کنید. کافیست اپلیکیشن دکتر ساینا را نصب کرده یا از طریق مرورگر وارد وبسایت www.drsaina.com  شوید.

با انتخاب مشاوره پوست و مو و پرداخت هزینه در درگاه اینترنتی می‌توانید با برترین پزشکان گرایش‌های مختلف پزشکی در ارتباط باشید مشکلات خود را برطرف کنید.

چرا مشاوره پوست دکتر ساینا؟

دکتر ساینا با ثبت بیش از یک میلیون مشاوره در میان رقیبان رتبه بالایی کسب کرده است. این سامانه با پشتیبانی 24 ساعته از کاربران به آن‌ها تضمین کیفیت می‌دهد. صرفه‌جویی در زمان و هزینه یکی از دغدغه‌های حال حاضر است که با استفاده از خدمات دکتر ساینا برطرف می‌شود.

اگر از مشاوره خود راضی نباشید مبلغ آن به شما عودت داده می‌شود. برای انتخاب مشاوره پزشکی آگاهی از علت جوش‌های روی سینه و درمان آن به رزومه، تجربه و نظر کاربران دقت کنید. نه تنها برای جوش روی سینه بلکه برای رفع هر مشکلی روی سامانه دکتر ساینا حساب کنید. زندگی خوب و بدون دغدغه حق شماست. با دکتر ساینا بدون دغدغه زندگی کنید. رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!