مجله تاپ‌ناز‌

به زن بیوه این جمله ها را هرگز نگویید

به زن بیوه این جمله ها را هرگز نگویید

حرف زدن با زن بیوه چطور باشد؟

شاید برای شما پیش آمده باشد که ندانید در مقابل مرگ یک فرد چه عکسالعملی را نشان بدهید. تسکیدن دادن دیگران در این شرایط کار سختی است، به خصوص اگر فرد از دست رفته همسر باشد. شاید شما از روی دلسوزی، جملاتی را به زبان آورید که نه تنها باعث تسکین درد فرد مقابل نشوید، بلکه به داغ دل او هم اضافه کنید.

به همین دلیل بهتر است نسبت به جملات که انتخاب می کنید دقت کنید. اگر در این شرایط مقابل یک زن بیوه قرار گرفته اید باید بسیار محتاط باشید و هر جمله ای را به زبان نیاورید.

 

جملاتی که نباید به زن بیوه بگویید

زمان تمام مشکلات را حل می کند

آیا واقعا زمان می تواند غم از دست دادن همسر را کم کند؟ خیر.

کاری که زمان انجام می دهد این است که به فرد می آوزند که تنها باید بدون شریک زندگی اش زندگی کند، ولی هیچ وقت باعث فراموشی یاد و خاطرات او نخواهد شد.

اگر هزار سال هم بگذرد، باز هم زمانی که او به همسر از دست رفته اش فکر می کند، ناراحت و غمگن می شود.

او با شنیدن این جمله که با گذشت زمان همه چیز درست می شود، خوشحال نمی شود، پس بهتر است عم او را نادیده نگیرید و این جمله را به او نگویید.

 

تو جوانی و فرصت های زیادی داری

شما وقتی زن جوانی را می بینید که همسرش را از دست داده است، ممکن است نخستین چیزی که به ذهن شما می رسد این باشد که او جوان است و فرصت های زیادی دارد، ولی حتی اگر این فکر به سرتان زدف بهتر است که آن را به زبان نیاورید.

او طلاق نگرفته استف او به دلخواه خودش از همسرش جدا نشده است، پس او نمی تواند نبود همسرش را به شکل یک فرصت برای پیدا کردن مرد دیگری نگاه کند.

به زن بیوه این جمله ها را هرگز نگویید

اگر کاری داشتی، به من بگو

کسی که همسر خود را به تازگی از دست داده، به سختی از دیگران درخواست کمک می‌کند. از این رو نباید به او بگویید که هر وقت نیاز به کمک داشتی، به من بگو. شما خودتان باید حواس تان به او باشد.

به عنوان مثال به خانه اش بروید، برای او غذا ببرید و اگر کاری مانند خرید داشت برایش انجام دهید. یادتان باشد، او درد سنگینی را تحمل می‌کند، سعی کنید که تنهایش نگذارید، حتی اگر خودش اینگونه خواست.

برایش حرف بزنید و او را نیز وادار به حرف زدن کنید تا کمی پیش شما دردودل کند. اگر به راستی دوستش دارید، حال زمانی ست که باید به او ثابت کنید.

 

من حست را درک می کنم

مطمئنا شما در زندگی تان تجربه از دست دادن اقوام یا دوستان تان را دارید، اما غم از دست دادن همسر چیزی نیست که بتوانید آن را با غم‌ای دیگر مقایسه کنید؛ بنابراین شما نمی‌توانید ذره‌ای از احساسات طرف مقابل تان را درک کنید.

از این رو، بهتر است که جمله «من حس تو را درک می‌کنم» را به زبان نیاورید. زیرا نه تنها از غم او نمی‌کاهد، بلکه این حس را به او منتقل می‌کند که شما از غم او هیچ نمی‌دانید یا این که غم او را دست کم می‌گیرید.

باید به خاطر فرزندانت قوی باشی

مطمئنا فرد روبه روی شما، حتی قبل از این که همسرش را از دست دهد هم به فکر فرزندانش بود. او هر روز صبح بیدار می‌شد، صبحانه آن‌ها را آمده می‌کرد، آن‌ها را به مدرسه می‌فرستاد و به بیان دیگر، هر کاری که از دستش بر می‌آمد برای فرزندانش انجام می‌داد.

در حقیقت، او این حس مسئولیت را نه تنها در نبود همسر، بلکه در حضور او هم نسبت به فرزندانش داشت؛ بنابراین بود و نبود همسرش تغییری بر رفتار و احساسات او ایجاد نخواهد کرد. پس بهتر است که این جمله را به یک زن بیوه که مادر یک یا چند فرزند است، نیز نگویید، زیرا او همسرش را از دست داده، نه مسئولیت پذیری اش را نسبت به فرزندانش.

 

هیچ اتفاقی بی دلیل نیست

تصور کنید که هر اتفاقی حکمتی دارد و مرگ همسر هم جزوی از آن است. فرض کنید که طرف مقابل تان پس از سال‌ها به این نتیجه برسد، اما با هم اینها، بیان این جمله در حال حاضر درست نیست، زیرا نه تنها غم او را تسکین نمی‌دهد، بلکه او را عصبانی‌تر نیز می‌کند.

در واقع با شنیدن این جمله از دهان شما، او با خودش فکر می‌کند که چرا باید این غم را تحمل کند یا این که پشت این اتفاق چه حکمتی نهفته است که او باید تقاص اش را پس بدهد.

 

تو لحظات خوبی با همسرت گذرانده ای

اگر شما به یک زن بیوه این جمله را بگوید: تو لحظات خوبی را با همسرت گذرانده ای، در واقع او را به یاد خاطرات خوبی که با همسرش داشت، می اندازید. همین یاداوری باعث غمگین تر شدن او می شود.

فکر این که او خاطرات خوب زیادی با همسرش داشته است و حالا محبور است که تمام آن روزها را بدون او بگذراند، نه تنها چیزی از غمش کم نمی کند، بلکه باعث داغ بیشتری بر دلش می شود.

 

او الان در جای بهتری قرار گرفته

این جمله هم زیاد جالب نیست و بر غم زن بیوه می افزاید. شما با گفتن این جمله این پیام را به او منتقل می کنید که او در کنار خانواده اش خوش نبوده است.

این جمله می تواند باعث شود که زن بیوه فکر کند که مگر من چه کرده ام که او اکنون در جای بهتری است؟، من برای او چه کم گذاشتم؟ چرا او باید از جدایی از خانواده اش خوشحال باشد؟ و سوالاتی این چنین که فقط باعث عذاب وجدان زن بیوه می شود.

بیشتر: آیا ازدواج پسر مجرد با زن مطلقه درست است؟

مطالب مشابه را ببینید!