مجله تاپ‌ناز‌

حقایق و نکات خواندنی در مورد آرنولد شوارتزنگر

حقایق و نکات خواندنی در مورد آرنولد شوارتزنگر

نکات خواندنی و حقایق جالب در مورد حرفه ای ترین بدنساز دنیا آرنولد

بعضی‌ از انسان‌های با استعداد در هر زمینه‌ای استعداد دارند. آرنولد شوارتزنگر در زمینه‌های ورزش (بدن‌سازی)، بازیگری، تجارت، سیاست، نویسندگی، کار‌های خیر و بیشتر تلاش‌هایی را انجام داده است. تنها شکست او در زندگی خانوادگی‌اش بود و از آن می‌‌توان به عنوان نقطه‌ی تاریک زندگی آرنولد اشاره کرد. اما این حقیقت میلیون‌ها طرفدار او را ناراحت نمی‌کند. پس از یک معرفی کوتاه به سراغ ۲۰ حقیقت پنهان آرنولد شوارتزنگر  می‌رویم. پیشنهاد می‌کنم این مطلب را از دست ندهید.

آرنولد شوارتزنگر در تاریخ ۳۰ ژوئن ۱۹۴۷ (۸ تیر ۱۳۲۶) متولد شد و از ۱۴ سالگی به ورزش پرورش اندام روی آورد و در سن ۲۳ سالگی اولین قهرمانی یکی از معتبر‌ترین مسابقات پرورش اندام به نام مستر المپیا را مال خود کرد. عناوین قهرمانی او به شرح زیر است:

  • سال ۱۹۶۳: مسابقه استرهاف اتریش نفر دوم
  • سال ۱۹۶۵: مسابقه جونیور (المان) نفر اول و مستر اروپا
  • سال ۱۹۶۶: عنوان بهترین بدنساز اروپا (المان)
  • سال ۱۹۶۶: قهرمان مستر آماتور اروپا
  • سال ۱۹۶۶: مسابقه NABBA (مستر یورنیوس) نفر دوم
  • سال ۱۹۶۷: مسابقه NABBA نفر اول
  • سال ۱۹۶۸: نفر اول مسابقات پاورلیفتینگ المان
  • سال ۱۹۶۸: نفر اول مسابقه IFBB مستر اینترنشنال (مکزیک)
  • سال ۱۹۷۰: نفر اول مستر المپیا در نیویورک
  • سال ۱۹۷۱: نفر اول مستر المپیا در فرانسه
  • سال ۱۹۷۲: نفر اول مستر المپیا در آلمان
  • سال ۱۹۷۳: نفر اول مستر المپیا در نیویورک
  • سال ۱۹۷۴: نفر اول مستر المپیا در نیویورک
  • سال ۱۹۷۵: نفر اول مستر المپیا در آفریقای جنوبی
  • سال ۱۹۸۰: نفر اول مستر المپیا در استرالیا

او در زمینه‌ی سیاست  هم فعال بود. آرنولد در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۰۳ فرماندار کالیفرنیا به جای گری دیویس شد و سوگند خورد تا راه گری دیویس را ادامه دهد و در سال ۲۰۰۵ به عنوان محبوبترین سیاست‌مدار سال انتخاب شد.

در زمینه‌ی سینما و هالیوود هم به دلیل ازدیاد کارهای او، تک تک آثار او را نام نمی‌بریم. اما معروف‌ترین فیلم‌های او نابودگر (Terminator در سال ۱۹۸۴ و دنباله‌های این فیلم)، غارتگر (Predator در سال ۱۹۸۷) و یادآوری کامل (Total Recall در سال ۱۹۹۰) است.

در ضمن آرنولد کتابی حاوی زندگی‌نامه‌ی خودش  به نام «یادآوری مطلق» را نوشت که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد.

1

۱-  او هیچ وقت در فیلم نابودگر ۲ پلک نزد. البته برای یک بازیگر بسیار دشوار است که بدون پلک زدن بتواند با تفنگ شلیک کند.

۲- در فیلم نابودگر ۲، آرنولد تنها ۷۰۰ کلمه به زبان آورد و ۲۰ میلیون دلار دستمزد گرفت. این فیلم یکی از گران‌ترین فیلم‌های ساخته‌ی شده‌ی آن زمان بود.

۳- آرنولد شوارتزنگر قادر بود تا وزنی معادل ۶۸۳ پوند (۳۰۹ کیلوگرم) را بالا بلند کند. امروزه بدنسازان سراسر دنیا در جشنواره کلاسیک آرنولد رقابت می‌کنند. این جشنواره در واقع یک همایش سالانه‌ی ورزش‌های چندرشته‌ای است که در شهر کولومبوس ایالت اوهایو آمریکا برگزار می‌شود.

2

۴- گوستاو شوارتزنگر، پدر آرنولد شوارتزنگر جزو اعضای دواطلبانه‌ی ارتش نازی آلمان بود. گوستاو یک افسر پلیس در کشور اتریش بود که در تاریخ ۱ مارس سال ۱۹۳۸ (۱۰ اسفند ۱۳۱۶) به صورت داوطلبانه‌ به ارتش نازی آلمان پیوست. نازی نام ارتش آلمان از سال ۱۹۳۵ تا ۱۹۴۵ بود که در آن زمان هیلتر در رأس امور کشور قرار داشت.

3

۵- فیلم End of Days در سال ۱۹۹۹ تنها فیلم آرنولد است که در آن نقش انسانی را دارد که کشته می‌شود. منتقدان End of Days را بدترین فیلم شوارتزنگر خطاب کردند. این فیلم از نظر درآمد مالی ناامیدکننده و یک فاجعه از نظر تحلیل منتقدان بود. مطمئنا فیلم‌های آرنولد در دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ را به خاطر دارید که او یک تنه، یک لشکر را به رگبار می‌بست،‌ بدون اینکه حتی کوچکترین آسیبی ببیند!

۶- آرنولد حقوق سالانه‌ی ۱۷۵ هزار دلار حاصل از فرماندار شدن را قبول نکرد و تمام این پول را به سازمان‌های خیریه اهدا کرد. او درآمد بسیار بالایی را در هالیوود جمع‌آوری کرده بود و نیاز به دریافت حقوق سالانه‌ی فرمانداری نداشت و در عوض آن را صرف امور خیریه کرد تا از نظر محبوبیت بتواند بیش از پیش در دل مردم جای گیرد.

۷- کتاب رکورد جهانی گینس، از آرنولد به عنوان «کامل‌ترین و عالی‌ترین بدن تاریخ جهان» نام برده است. او پس از قهرمانی‌های پی در پی در مسابقات مستر المپیا سال دهه‌ی ۷۰ مفتخر شد تا در کتاب‌ رکوردهای جهانی گینس ثبت شود.

6

۸- در تیتراژ پایانی فیلم هرکول در نیویورک سال ۱۹۶۹، عبارت «آرنولد استرانگ (قوی)» به جای نام واقعی آرنولد شوارتزنگر نوشته شده بود و این اتفاق تنها مختص این فیلم است. تهیه‌کننده‌ی فیلم احتمال می‌داد که نام فامیلی آرنولد (شوارتزنگر) برای مخاطبان قابل هضم نخواهد بود.

۹- آرنولد شوارتزنگر متولد ۳۰ ژوئن ۱۹۴۷ (۸ تیر ۱۳۲۶) شهر تال واقع در کشور اتریش است. اما نکته‌ی جالب اینجاست که او رسما در سال ۱۹۸۳ (۱۳۶۱) تابعیت آمریکایی می‌گیرد.

۱۰- «من برمی‌گردم»، دیالوگ معروف او در فیلم نابودگر ۲ در اصل به صورت «من بازخواهم گشت» نوشته شده بود. او در فیلم‌های اخیر خود بارها این جمله را تکرار کرده است.

۱۱- زمانی که آرنولد در سال ۲۰۰۴ تعطیلات خود را در سواحل هاوایی می‌گذراند، به داخل اقیانوس پرید و یک مرد را از غرق شدن نجات داد. افرادی که آرنولد را به خوبی می‌شناسند، در این نکته تفاهم دارند که او تشنه‌ی جلب‌توجه است. خب شاید این نظریه درست باشد ولی نمی‌توان با قاطعیت در این باره صحبت کرد.

۱۲- مشخصات فیزیکی او در زمان اوج شهرت و قهرمانی به این صورت بود: بازوها ۵۷ سانتی‌متر، سینه ۱۴۶ سانتی‌متر، کمر: ۸۵ سانتی‌متر، ران‌ها ۷۴ سانتی‌متر، ساق پا ۵۰ سانتی‌متر، وزن بدن ۱۰۸ کیلوگرم و قد ۱۸۸ سانتی‌متر. در آن زمان او قوی هیکل‌ترین مرد در دنیای بدن‌سازی به حساب می‌آمد.

11_2

۱۳- براساس صحبت‌های دوستان دوران کودکی آرنولد، او همیشه می‌گفت که هدفش در زندگی نقل مکان کردن به آمریکا، بازیگر شدن و ازدواج با یک دختر از خاندان کِنِدی است. او به تمامی این سه مورد دست پیدا کرد. ماریا شرایور (همسر سابق آرنولد)، خواهر زاده‌ی جان اف کِنِدی ( سی و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا)، رابرت اف کِنِدی و تِد کِنِدی  بود.

۱۴- آرنولد شوارتزنگر به شدت از مجازات اعدام حمایت می‌کند. در سال ۲۰۰۵ حزب سبز پارلمان اتریش به خاطر این حرف تلاش کرد که او را از تبعیت اتریشی محروم کند.

۱۵- آرنولد شوارتزنگر می‌توانست در نقش هالک شگفت‌انگیز سال ۱۹۷۸ را بازی کند، اما به خاطر قد‌ش صلاحیت او را رد کردند. این نقش سرانجام توسط لو فریگنو بازی شد.

۱۶-  آرنولد در خانه‌ای بزرگ شد که هیچ تلفن، یخچال و سرویس بهداشتی در آن وجود نداشت. پدر او، با نظم و انضباط فرزندانش را بزرگ کرد و معتقد بود که این سخت‌گیری آن‌ها را قوی‌تر خواهد کرد.

۱۷- آرنولد دوبار به عنوان پر دستمزدترین بازیگر هالیوود شناخته شد و به نوعی سقف دستمزد یک بازیگر در هالیوود را دریافت کرده بود. او در فیلم نابودگر ۲ در سال ۱۹۹۱ دستمزدی معادل ۲۰ میلیون دلار و در فیلم نابودگر ۳ سال ۲۰۰۰، ۳۰ میلیون دلار دستمزد گرفت.

۱۸-  او اولین شهروند آمریکایی بود که ماشین غول‌پیکر هام‌وی داشت. این وسیله‌ی نقلیه یک خودرو نظامی چهارچرخ سبک با موتور دیزلی است که شرکت جنرال موتورز برای ارتش آمریکا طراحی و تولید کرده‌است. آرنولد برای پارک کردن ماشین‌اش در پارکینک نیاز به جایگاه دو ماشین معمولی داشت.

199

۱۹- اسم میانی او، آلویس است. اسم‌های مستعار معروف آرنولد عبارت است از: آرنیه (نام شخصیت خیالی در سریال کارتونی Hey Arnold)، بلوط اتریشی، کانن جمهوری خواه (اشاره به فیلم Conan the Barbarian در سال ۱۹۸۲)، بلوط استریا (نام شهری در جنوب اتریش)، فرماندار، مرد دونده، کاننِ فرماندار، دستگاه ماشینی.

۲۰- جالب است بدانید فقط آرنولد نیست که از سری‌های قبل فیلم نابودگر به جمع تیم جدید برای ساخت فیلم Terminator: Genisys (نابودگر: پیدایش) اضافه شده است. نام جیمز کامرون، کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده‌ی شاخص هالیوود هم در لیست فیلنامه نویسان و مشاوران اصلی ساخت این قسمت دیده می‌شود که امید‌ها را برای موفقیت این فیلم بیش از پیش کرده است. سال ۲۰۲۹، جان کانر رهبر گروه مقاومت نژاد انسان‌ها در مقابل ماشین‌ها، نبردی سخت را در شهر لس‌آنجلس که به مخروبه‌ای تبدیل شده تجربه می‌کند. وی با خبر می‌شود که ماشین‌ها با استفاده از سفر در زمان، سعی در نابودی کامل نسل بشر و تغییر تاریخ دارند. به همین خاطر تصمیم می‌گیرد تا فردی را برای محافظت از مادر خود به گذشته بفرستد. این فرد کایل ریس نام دارد.

می‌توان فیلم Terminator: Genisysرا ادامه‌ قسمت‌های قبل دانست، چرا که داستان به شدت به قسمت‌های اول و دوم وفادار است. روبات T-800 که آرنولد نقش آن را بازی می‌کند در زمان گذشته از سارا کانر با بازی امیلی کلارک محافظت می‌کند و حتی با روبات قسمت اول فیلم ترمیناتور که از سوی دشمن به گذشته ارسال شده بود، مقابله می‌کند.

زومجی

مطالب مشابه را ببینید!