مجله تاپ‌ناز‌

حل مشکل ارورهای تقویم در آیفون

اگر گوشی شما آیفون است، امکان دارد تا به حال با ارورهای تقویم در آیفون که اسپمر و ویروس هستند رو به رو شده باشید. ولی نیازی به نگرانی نیست؛ شما می توانید این ارور را با انجام دادن برخی دستور ها رفع کنید و همچنین با خرید اپل آی دی از تمامی امکانات آیفون لذت ببرید.

اگر از ارورهای گاه و بی گاه تقویم خسته شده اید، توصیه می کنیم که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید؛ چرا که در ادامه به روش های رفع ارور و ویروس تقویم آیفون خواهیم پرداخت.

حل مشکل ارورهای تقویم در آیفون

ویروس تقویم در آیفون باعث چه چیزی می شود؟

ویروس تقویم آیفون به افراد لینک یا رویدادهای نا خواسته ای را ارسال کرده و یا بدون مجوز رویدادهای نا خواسته ای را در تقویم برای آنها قرار می دهد. این مورد باعث می شود که افراد دیگر نخواهند از تقویم خود در گوشی استفاده کنند. ممکن است هنگام بازدید از یک سایت آلوده، حساب کاربری تقویم آیفون شما درگیر ویروس شود و برایتان مشکلاتی را ایجاد کند. این سایت ها به طور معمول ایمیل های تایید برای دسترسی یافتن به حساب تقویم شما را پنهان می کنند. در واقع این ویروس با استفاده از نقص تقویم اجازه این را می دهد که افراد با ایمیل به رویداد های مختلف دعوت شوند و بی اجازه کار خود را انجام دهند.

مهم ترین کاری که برای جلوگیری از این مشکلات می توانید انجام دهید، این است که سایت های مشکوک و آلوده را باز نکنید یا اگر ناچارا باز کردید باید از راهکارهایی برای جلوگیری از کلاهبرداری استفاده کنید. در گوشی آیفون اگر اپل آیدی نداشته باشید، از بسیاری از امکانات این گوشی نمی توانید استفاده کنید و حتی آپدیت هم دریافت نمی کنید؛ پس بهترین کار خرید اپل آی دی از سایت اپل ایدی است که باعث می شود شما از یک گوشی با امکانات فراوان بدون هیچ مشکلی، بهره مند شوید.

مقابله با ویروس تقویم

ممکن است با سایت های آلوده که یک صفحه پاپ آپ تبلیغاتی اجرا می‌ کنند، رو به رو شده باشید ولی ندانسته باشید که با یک کلیک بر روی آنها تلفن همراه شما دچار هرزنامه می شود. همچنین لینک های دعوت نامه ای هم وجود دارند که توسط ایمیل یا نوتیفیکیشن دریافت می کنید؛ شما باید مراقب این لینک ها باشید و اگر به یک لینک که دعوتنامه هم بود مشکوک شدید، باید آن را رد و حتما ریپورت کنید تا خطری شما را تهدید نکند.

قابل ذکر هست که نوتیفیکیشن‌ های این هرزنامه به تنهایی نمی‌توانند گوشی شما را آلوده به ویروس کنند ولی اگر بر روی لینک بزنید، امکان دارد گوشی و اطلاعات شما در معرض خطر باشد. از همین رو باید هرچه زودتر به دنبال خلاصی از شر این مشکل باشید و بدانید که چه چیزی باعث شده این مشکل به وجود بیاید.

کی تقویم گوشی آیفون ویروسی می شود؟

این ویروس انواع متفاوت پاپ آپ و تبلیغات ها را به صورت نوتیفیکیشن تقویم برای کاربران ارسال می کند با عنوان: شما در ساعت فلان قرار ملاقات دارید و یا لینکی هم برای شما ارسال می کند.

ویروس یا اسپمر از طریق ورود شما به سایت های ناشناسی که ایمن نیستند و پذیرفتن پیام های آن ها در گوشی شما ایجاد می شود. امنیت گوشی های آیفون بالا است و با خرید اپل آی دی می توانید از یک گوشی با امکانات بالا بهره مند شوید و کمتر پیش بیاید که گوشی شما را ویروس درگیر کرده باشد. البته با این وجود اسپمر یا ویروس از موارد معدودی هستند که گوشی های آیفون را ویروسی کرده اند.

اگر هنگامی که در گوگل (کروم یا سافاری) بودید، پیغام Add Calendar Subscription برای شما نمایش داده شد و شما آن را پذیرفتید، تقویم شما ویروسی می شود. توجه کنید که این اعلان ها خیلی زیاد هستند و ممکن است شما را کلافه کنند؛ پس در نتیجه باید به دنبال یک راه حل باشید تا بتوانید به آسودگی از امکانات گوشی خود بهره مند شوید. متن ارورها یا پیغام ها می تواند به متفاوت باشد و شما پیام ها را به شکل زیر مشاهده کنید.

ارورها و پیغام های رایج :

  • Click NOW to Secure your iPhone
  • Your iPhone Might Be Exposed to Viruses
  • iPhone XS Max is Here, Pick it up or Choose Delivery Options
  • Kate Sent You 5 Pictures
  • Hackers might try to take control over your iPhone! Click now to stay protected
  • Easy Car Loans – Apply Online
  • Cyber-Monday: Ray-Ban Only 9.99 and similar

چگونه ارورهای تقویم در آیفون را رفع کنیم؟

این ویروس که توسط ارسال هرزنامه و یا لینک های آلوده، ایجاد شده، از نظر فنی سخت و پیچیده نبوده و شما می توانید خودتان آن را حذف کنید و یا گوشی خود را به یک شخص متخصص نشان دهید. در وهله اول باید تقویم های فیک را حذف کنید. در iOS های جدید مراحل زیر را جهت حذف ویروس تقویم آیفون دنبال کنید. این روش از طریق صفحه تنظیمات گوشی آیفون یا تبلت آیپد بوده که شما با انجام مراحل زیر از شر ویروس برنامه تقویم در آیفون خلاص می شوید.

  1. در ابتدا برنامه تقویم را در صفحه هوم باز کنید.
  2. سپس در پایین صفحه گزینه تقویم ها(Calendars)  را بزنید.
  3. در صفحه جدیدی که باز شده در قسمت On My iPhone می توانید لیستی از تقویم های مشکوک را مشاهده و بررسی کنید.
  4. دقت کنید که اگر این ویروس در گوشی شما باشد، می توانید گزینه Suspicious Calendar  را مشاهده کنید.
  5. در کنار نام تقویم ها یک آیکن i درون دایره کوچک وجود دارد که باید بر روی آن کلیک کنید.
  6. در صفحه جدید باز شده بر روی Delete Calendar کلیک کرده و سپس بر رویDelete Calendar بزنید.
  7. در نهایت از بالا بر روی Done کلیک کنید.
حل مشکل ارورهای تقویم در آیفون

اگر مراحلی که در بالا ذکر شد را پیدا نکردید و یا گوشی شما نسخه قدیمی iOS را دارد می توانید دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

  1. وارد تنظیمات گوشی تان شوید.
  2. به بخشPasswords & Accounts  بروید.
  3. سپس بخش Accounts گزینه  Subscribed Calendarsرا پیدا کرده و هر چیز نا آشنایی که مشاهده کردید را حذف کنید چون ممکن است ویروس باشد.

اگر گوشی شما نسخه قدیمی تر iOS را دارد و نمی توانید از سایت اپل آیدی، اقدام به خرید اپل آی دی کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد Settings شوید و بر روی Passwords & Accounts کلیک کنید.
  2. در زیر بخش Accounts باید Subscribed Calendars یا Other Calendars را ببینید. آن را انتخاب کنید و سپس هر چیزی که برایتان نا آشنا و عجیب است را پاک کنید.

اگر از کامپیوتر مک استفاده می ‌کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اپلیکیشن Calendar را اجرا کنید.
  • سپس در بخش Others به ‌دنبال اشتراک ‌های مشکوک بگردید و آن ها را حذف کنید.

روش ویروس کشی گوشی آیفون برای رفع مشکل ارورهای تقویم

  • برای اینکه ارورViruses Alert Check Protection Now را رفع کنید، وارد سایت icloud.com شده و سپس وارد اکانت iCloud خود که از آن در Calendar استفاده می کنید، شوید. بعد Calendar را انتخاب کنید.
حل مشکل ارورهای تقویم در آیفون
  • سپس بر روی آیکن تنظیمات که در گوشه صفحه وجود دارد کلیک کنید و گزینه Preferences را انتخاب کنید.
حل مشکل ارورهای تقویم در آیفون
  • به تب Advanced رفته و در قسمت Invitations گزینه Email to [email address] را انتخاب کرده و Save را بزنید.
حل مشکل ارورهای تقویم در آیفون

همچنین اگر می خواهید همواره آپدیت دریافت کنید و از همه امکانات گوشی آیفونتان استفاده لازم را ببرید، خرید اپل آی دی را فراموش نکنید.

علائم هرزنامه تقویم در آیفون چیست؟

یکی از علائم واضحی که دارد دریافت اعلان هایی اسپم شبیه به تصاویر زیر است:

حل مشکل ارورهای تقویم در آیفون

حل مشکل ارورهای تقویم در آیفون

به طور معمول این اعلان ها وعده های فریبنده ای با عنوان کسب جایزه، دریافت گیفت کارت اپل و… را به کاربران می دهند که اگر ناخواسته آنها را لمس کنید گوشی شما ویروسی خواهد شد.

حذف هرزنامه‌های تقویم در کامپیوتر مک

  • اپلیکیشن Calendar را باز کنید.
  • از نوار منویی که در بالای صفحه وجود دارد بر روی گزینه Calendar کلیک کنید.
  • سپس از منوی آبشاری Settings را برگزینید.
  • به زبانه Accounts بروید.
  • اکانت ناشناس و مشکوک را پیدا کنید.
  • روی آیکون – کنار آن کلیک کنید.
حل مشکل ارورهای تقویم در آیفون

برای اینکه بتوانید خود هرزنامه ها را پاک کنید، فقط کافی است وارد برنامه Calendar شوید و سپس از منوی سمت چپ بخش Other را بررسی کنید. اگر اکانت مشکوکی را مشاهده کردید، روی اکانت مشکوک کنترل + کلیک کنید و بعد از آن گزینه Unsubscribe را برگزینید.

چه کاری انجام دهیم تا دیگر دچار مشکل ویروس در آیفون نشویم؟

این سوال برای اکثر کاربرانی که گوشی آیفون دارند، پیش می آید. برای اینکه از شر این مشکل خلاص شوید، فقط کافی است پاپ آپ‌ها را در مرورگر وبSafari  غیرفعال کنید. برای انجام این کار مزاحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد بخش تنظیمات گوشی شوید.
  • به بخشSafari  بروید.
  • سپس به بخش General بروید و گزینه Block Pop-ups را فعال کنید.

برای امن ‌سازی مرورگر کروم هم مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات آن شوید.
  • به بخش Content Settings بروید.
  • سپس گزینه Block Pop-ups را فعال کنید.

علاوه بر این موارد شما می توانید با خرید اپل ای دی از تمامی امکانات گوشی آیفون به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

سخن پایانی

برای اینکه بهتر بتوانید از گوشی آیفون خود استفاده کنید، به شما توصیه می کنیم که اقدام به خرید اپل آیدی بکنید. اگر مراحل فوق را دنبال کنید از شر ویروس تقویم گوشی تان راحت خواهید شد و دیگر ارور یا اعلان هایی دریافت نخواهید کرد. گوشی آیفون از امنیت بالایی برخوردار است اما با این حال بهتر است لینک های ناشناس و ناامن را باز نکنید تا گوشی شما در معرض ویروسی شدن قرار نگیرد.

مطالب مشابه را ببینید!