مجله تاپ‌ناز‌

حل مشکل گیر کردن و ایستادن آپدیت ویندوز

حل مشکل گیر کردن و ایستادن آپدیت ویندوز

برای حفظ امنیت و پایداری سیستم، باید ویندوز را مرتب آپدیت کنید. اما گاهی پیش می آید که آپدیت ویندوز متوقف می شود.

رفع مشکل گیر کردن آپدیت ویندوز

حتما برایتان پیش آمده است زمانی که اقدام به آپدیت ویندوز میکنید عملیات آپدیت بر روی درصدی گیر کرده و دیگر عملیات ادامه پیدا نمیکند.

در ادامه روش حل مشکل گیر کردن آپدیت ویندوز را آموزش خواهیم داد.

خود ویندوز یک برنامه‌ مشکل‌ یاب برای این بخش دارد که میتوانید از آن استفاده کنید. استفاده از این روش ساده‌ ترین حالت برای حل این مشکل است.

این مشکل‌ یاب سه کار انجام میدهد:

1. سرویس‌های بخش Windows Update را متوقف میکند.

2. نام پوشه‌ C:\Windows\SoftwareDistribution را به C:\Windows\SoftwareDistribution.old تغییر میدهد تا کش خود را پاک کرده و عملیات به‌ روز رسانی را مجددا شروع کند.

3. سرویس‌های Windows Update را دوباره راه‌ اندازی میکند.

این مشکل‌ یاب در ویندوز 7، 8 و 10 وجود دارد. برای اجرای آن وارد منوی استارت شوید و عبارت troubleshooting را جستجو کنید و باز نمایید.
در پنجره‌ای که باز میشود، از بخش System and Security بر روی گزینه‌ Fix problems with Windows Update کلیک کنید.

در پنجره‌ بعدی بر روی Advanced کلیک کنید.

در بخش تنظیمات پیشرفته ابتدا حتما تیک گزینه‌ Apply repairs automatically را بزنید، سپس بر روی Run as administrator کلیک کنید، و در نهایت Next را انتخاب نمایید. با اعطای دسترسی‌های مدیریتی به این ابزار، میتوانید مطمئن باشید که همه‌ فایل‌های کش به صورت کامل پاک خواهند شد.

اکثر اوقات فرآیندی که در عملیات آپدیت گیر کرده است توسط مشکل‌ یاب شناسایی شده و از صف به‌ روز رسانی خارج میشود. اما اگر اعلام شد که مشکل پیدا نشده هم با توجه به پاک شدن کش‌ها، با قطع و وصل کردن سرویس شاید بتوانید کار را ادامه دهید.

مطالب مشابه را ببینید!