مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی حمید فرخ نژاد و در مورد زندگی شخصی و هنری این بازیگر معروف

بیوگرافی حمید فرخ نژاد

حمید فرخ نژاد بازیگر مردمی است که همیشه در میان مردم خوش درخشیده و طرفداران بسیاری دارد ، کارنامه هنری او نشان از استعداد بی نظیر و توانایی ها خارق العاده او است، ایشان در ۲۸ فروردین ماه سال ۱۳۸۴ در آبادان متولد شد، او بازیگر، فیلمنامه نویس،کارگردان، تهیه کننده و سرمایه گذار فیلم است، وی از سال ۱۳۶۹ تا کنون فعالیت هنری داشته،مدرک تحصیلی او لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تهران است،جالب است بدانید جناب آقای حمید فرخ نژاد فعالیت خود را به عنوان دستیار کارگردان در سینما آغاز کرد و در سال ۶۹ با هنرمندی در فیلم در کوچه های عشق ساخته آقای سینایی است بازیگری خود را در سینما آغاز کرد.

حمید فرخ نژاد

خانواده

حمید فرخ نژاد در خانواده‌ای کاملاً جنوبی به دنیا آمد، آخرین فرزند خانواده است و شش برادر و چهار خواهر دارد،پدر او ناخدای لنج بود و آدم بسیار زحمت کش،خانواده او تا سال ۵۹ که حمید در آن زمان نه ساله بود در آبادان زندگی می کردند که بعد از آن به خاطر شروع جنگ به ماهشهر نقل مکان کردند وسپس در دوره دبیرستان او در سربندر ساکن شدند.

حمید فرخ نژاد

هنر

اینطور که از این هنرمند پر افتخار و مردمی نقل شده روزی که برای ثبت نام کنکور به اداره پست آبادان مراجعه کرده بود، متوجه شد که دفترچه کنکور تمام شده است و برای این دفترچه باید به اهواز که ۱۷۰ کیلومتر از محل زندگی او فاصله داشت میرفت، او تصمیم گرفت به خدمت سربازی برود اما در میان راه به صورت کاملا تصادفی یکی از اقوام خود را دید و ماجرا را برای آن نقل کرد،او آقای فرخ نژاد را به اداره پست برگرداند و از در پشتی وارد آن شدند سپس بعد از چند دقیقه با دو دفترچه کنکور بازگشت.

آقای فرخ نژاد معتقد است خدا این فرد را بر سر راه او قرار داده تا این راه را ادامه دهد و اگر آن روز این فرد به صورت تصادفی بر سر راه ایشان ظاهر نمی شد شاید مسیر زندگی او به کلی تغییر میکرد.

Hamid 1 e1671310869928

دانشگاه

حمید فرخ نژاد در دوره دبیرستان در رشته علوم انسانی تحصیل کرد ، تا اینکه به خاطر شرایط جنگی توانست در سال ۶۸ در دانشگاه تهران پذیرفته شود دو سال بعد از ورود به دانشگاه تهران اصغر فرهادی که یکی از کارگردانان موفق ایرانی است هم دوره او شد‌.

حمید فرخ نژاد

شروع بازیگری

حمید فرخ نژاد در دوران دانشجویی خود تجربه ساخت چندین فیلم کوتاه را داشت تا اینکه با آقای سینایی آشنا شد و در سن ۲۱ سالگی با هنرمندی در فیلم کوچه های عشق اولین تجربه بازیگری خود را کشف کرد و به عنوان دستیار در کنار آقای سینایی حضور داشت و بسیار خوش درخشید.

او همچنین در سال ۷۶ فیلمنامه نویسی را با فیلم کوچه پاییز شروع کرد و در سال ۷۸ با فیلم عروس آتش مورد استقبال جمع کثیری از مردم قرار گرفت و در این فیلم بسیار خوش درخشید.

حمید فرخ نژاد

ازدواج

حمید فرخ نژاد در در دوران دانشگاه که مشغول تحصیل در رشته کارگردانی بود با همسر خود یعنی فروزان جلیلی فر که طراحی صحنه خوانده است آشنا شد و حاصل زندگی آنها پسری به نام فرید است،همسر جناب فرخ نژاد همانند ایشان فردی بسیار هنرمند و درجه یک هستند یکی از از شاهکارهای ایشان طراحی صحنه و دکوراسیون قهوه تلخ بود که بسیار مورد توجه بینندگان قرار گرفت.

حمید فرخ نژاد

افتخارات بازیگری حمید فرخ نژاد

در سال ۱۳۶۹ در فیلم کوچه های عشق به کارگردانی آقای سینایی.

در سال ۱۳۷۸ در فیلم عروس آتش به کارگردانی آقای سینایی.

در سال ۱۳۸۰ در فیلم ارتفاع پست به کارگردانی آقای ابراهیم حاتمی کیا.

در سال ۱۳۸۱ در فیلم تب به کارگردانی رضا کریمی.

در سال ۱۳۸۳ در فیلم به رنگ ارغوان ساخته ی آقای حاتمی کیا.

در سال ۱۳۸۳ با هنرمندی در فیلم طبل بزرگ زیر پای چپ به کارگردانی آقای معصومی.

در سال ۱۳۸۴ در فیلم چهارشنبه سوری به کارگردانی هم دوره او جناب فرهادی.

در سال ۱۳۸۶ فیلم حقیقت گمشده به کارگردانی محمد احمدی و همچنین آتشکار به کارگردانی آقای امیر یوسفی.

در سال ۱۳۸۷ در فیلم پوسته به کارگردانی آقای آل احمد و همچنین فیلم موز به کارگردانی علی عطشانی و فیلم حریم به کارگردانی رضا خطیبی.

در سال ۱۳۸۸ با هنرمندی در فیلم های همبازی، شب واقعه، بیداری رویاها، دموکراسی تو روز روشن، شکلات داغ و در انتظار معجزه.

در سال ۱۳۹۰با درخشش در فیلم گشت ارشاد، روزهای زندگی دوباره باهم، زندگی خصوصی آقا و خانم میم.

در سال ۱۳۹۱ با هنرمندی در فیلم استرداد، زندگی مشترک آقای محمودی و بانو ،بشارت به یک شهروند هزاره سوم.

در سال ۱۳۹۲ با بازیگری در فیلم مردن به وقت شهریور، پرواز زنبور ها.

در سال ۱۳۹۴ با هنرمندی در فیلم یاسین، مشکل گیتی، خوب بد جلف، هیهات.

در سال ۱۳۹۵ با هنرمندی و درخشش در فیلم گشت ارشاد ۲و  بی حساب به کارگردانی آقای احمدی.

و در سال ۱۳۹۶ با حضور در فیلم ما شما را دوست داریم خانم یایا و تگزاس خوش درخشید.

حمید فرخ نژاد

فیلمنامه نویسی

حمید فرخ نژاد فیلمنامه نویس باتجربه کشور در سال ۱۳۷۶ کوچه پاییز ،در سال ۱۳۷۸ عروس آتش و در سال ۱۳۷۹ سفر سرخ را نوشت.

حمید فرخ نژاد

مجموعه های تلویزیونی

گمشده ،حبیب، قلب یخی ،حلقه سبز، آغوش های خالی

تئاتر

حمید فرخ نژاد در تئاتر شب هزار و یکم در سال ۱۳۸۳ به عنوان بازیگر هنر خود را به رخ کشید.

حمید فرخ نژاد

جوایز جناب فرخ نژاد

حمید فرخ نژاد در سال ۱۳۷۸ برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلمنامه هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای هنرمندی در فیلم عروس آتش شد.

برنده تندیس زرین جشن خانه سینما به عنوان بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول مرد در فیلم عروس آتش‌و همچنین برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کارلووی واری برای همین فیلم را دریافت کرد.

او همچنین در سال ۱۳۸۱ برنده جایزه بهترین بازیگر جشنواره خانه سینما و همچنین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم ارتفاع پست شد.

وی همچنین برای بازی در فیلم‌های گشت ۲ و خوب بد جلف نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

آقای فرخ نژاد در سال ۱۳۹۱نامزد تندیس بهترین بازیگر مرد در دوازدهمین دوره جشنواره دفاع مقدس برای فیلم روزهای زندگی  شد.

ایشان در سال ۱۳۹۰ برنده جایزه بهترین بازیگر مرد برای هنرمندی در فیلم حبیب شد‌.

آقای حمید فرخ نژاد در سال ۲۰۱۰ برنده جایزه بهترین بازیگر مرد پنجاه و چهارمین دوره جوایز سینمای آسیا و اقیانوسیه برای هنرمندی در فیلم شب واقعه شد.

او در سال ۲۰۰۶ برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو برای فیلم طبل بزرگ زیر پای چپ شد.

او در دو سال متوالی ۱۳۸۰ و ۱۳۸۱ برنده جایزه بهترین بازیگر سال به انتخاب منتقدان مجله فیلم شد.

مطالب مشابه را ببینید!