مجله تاپ‌ناز‌

خام خواری در بارداری + مزایا و معایب رژیم خام خواری در دوران بارداری

خام خواری در دوران بارداری هم می تواند مزایا و هم معایبی به دنبال داشته باشد ولی باید بدانید که در زمان بارداری در مصرف هیچ نوع ماده غذایی نباید زیاده روی کنید.

آیا فقط خوردن میوه و سبزیجان کاملا خام برای مارد و جنین در دوران بارداری مفید می باشد؟ در این مطلب تمام جوانب مثبت و منفی خام خواری در دوران بارداری را بررسی می کنیم.

خام خواری در بارداری

در موقع بارداری، مواد مغذی زیادی وجود دارند که باید آنها را مصرف کنیم. بعضی از آنها فقط پر خواص هستند، در حالی که بعضی دیگر مانند اسید فولیک برای پیشگیری از نقایص مادرزادی، ضروری هستند، پس استفاده از هر نوع رژیم خاص مانند گیاهخواری، خام خواری یا دیگر رژیم ها نمی توانند تمام مواد مغذی را برای بدن در زمان بارداری تامین کنند.

استفاده کردن از رژیم غذایی خاص باعث می شود که در نهایت مقدار زیادی از چند نوع غذای مشابه را مصرف نمایید. تنوع غذایی موضوعی مهم است و دریافت زیاد از حد یک نوع ماده غذایی مانند پتاسیم، ویتامین آ و دیگر ویتامین ها و مواد معدنی می تواند باعث ایجاد مشکلاتی شود.

مضرات

عدم دریافت تمامی مواد مغذی

خانم هایی که از رژیم های گیاهخواری یا خام خواری استفاده می کنند، باید مطمئن شوند که به مقدار کافی اسید آمینه های ضروری، مواد معدنی، آهن، ویتامین B12 و D، لسیم و چربی های سالم را در برنامه غذایی خود دریافت می کنند.

این نکته را باید بدانید که تمام این مواد مغذی در رژیم هایی که حاوی چربی حیوانات نباشند، وجود ندارد.

گوشت های کم چرب و ماهی، پروتئین هایی با کیفیت بالا به حساب می آیند، زیرا دارای 9 اسید آمینه ضروری هستند، در حالی که غذاهای گیاهی فاقد یک و یا چند اسید آمینه ضروری می باشند. می توان این کمبود را با اضافه کردن محصولات سویا رفع کرد؛ پس برای دریافت تمام 9 اسید آمینه ضروری، باید سعی کنید به مقدار کافی از ترکیب غذاها استفاده کنید و مصرف تخم مرغ و لبنیات را هم افزایش بدهید.
فواید

عدم مصرف چربی ترانس در بارداری

چربی های ترانس از جفت عبور می کنند و می توانند تاثیرات منفی روی دستگاه های متابولیک جنین داشته باشند. در حالی که دیگر چربی ها، به ویژ] چربی های اشباع نشده مانند روغن زیتون و روغن کانولا برای جنین مفید می باشند.

خام خواری در بارداری

میزان پروتئین در زمان بارداری

جنین در دوران بارداری نیاز به 2.2 پوند پروتئین دارد. این یعنی باید شما 1.1 گرم / کیلوگرم در روز، پروتئین مصرف کنید.

اهمیت آهن در دوران بارداری

در زمان بارداری، حجم خون زن باردار تا 50 درصد بیشتر می شود و باید مصرف مکمل آهن را در برنامه قرار دهید.

اگر مکمل آهن باعث یبوست می شود، می توانید به جای استفاده روزانه، یک تا سه بار در هفته آن را مصرف کنید و البته باید با پزشک هم مشورت کنید.

ضرورت مصرف کلسیم در بارداری

برای حفظ استحکام استخوان های خود شما نیاز به مصرف کلسیم دارید. عدم دریافت کلسیم کافی باعث می شود که جنین از استخوان های شما مواد غذایی خود را تامین کند.

ایجاد تعادل غذایی در زمان بارداری

در مصرف هیچ غذایی نباید زیاده روی کنید. مکمل ها و ویتامین ها را بیش از مقدار توصیه شده مصرف نکنید. آهن، سلنیوم و ویتامین آ را بیشتر از 1500 میکروگرم در روز و ویتامین دی را بیشتر از 100 میکروگرم مصرف نکنید.

منبع: sharecare

مطالب مشابه را ببینید!