مجله تاپ‌ناز‌

خانم های عینکی برای داشتن آرایشی زیبا و جذاب این نکات را انجام دهید

خانم های عینکی شاید برای آرایش کردن مقداری مشکل داشته باشند چون که با وجود عینک آرایش کمی سخت است. در این مطلب ترفندها و نکات آرایشی را می خوانید که باعث می شود شما با وجود عینک جذاب و زیبا به نظر برسید.

نکات خاص آرایشی ویژه خانم های عینکی

خانم های آرایشی همیشه به این فکر می کنند که عینک زیبایی چشمان انها را مخفی می کند و نمی توانند درست آریش کنند. در عین حال، این باور از قدیم وجود داشته که عینک به مرور باعث گود رفتن زیر چشم و کبودی اطراف چشم می‌شود. بیشتر خانم‌ها و برخی از آقایان سعی می‌کنند یا عینک را کلا کنار بگذارند یا به نحوی آن را با لیزر و لیزیک جایگزین کنند. در این مقاله به بررسی مشکلاتی می پردازیم که ممکن است عینک ایجاد کند و برای آن راه‌حل‌هایی معرفی می‌کنیم.

وقتی می‌خواهید آرایش کنید، حتما به فریم عینکتان توجه کنید. اگر عینکتان فریم ندارد یا فریم آن سبک است، سعی کنید ظاهرتان طبیعی‌تر باشد تا چهره‌تان جذاب‌تر شود. رنگ‌هایی را برای آرایش‌تان انتخاب کنید که به زیبایی چشم و رنگ پوستتان بیفزاید. برای این کار لازم نیست کاری کنید که آرایش‌تان با عینک سازگاری داشته باشد! آرایش‌تان را با رنگ‌های خوب در زیر عینک به نمایش بگذارید.

1 – سایه‌ای که عینک روی چهره ایجاد می‌کند، صورت را نازیبا می‌کند. ابتدا باید با آرایش این سایه را محو کنید.

2 – اگر زیر چشم‌هایتان یا ‌هاله سیاهرنگی ایجاد شده یا پف دارد از کانسیلر برای محو کردن آنها استفاده کنید. در پایان هم با یک لایه پودر صورت، آن را تثبیت کنید. کانسیلر در افراد عینکی کاربرد بیشتری دارد زیرا استفاده مداوم از عینک در زیر چشم سایه ایجاد می‌کند و محوکننده‌های روشن که نور اضافی را منعکس می‌کنند، در ‌از بین بردن این سایه موثر خواهند بود.

خانم های عینکی برای داشتن آرایشی زیبا و جذاب این نکات را انجام دهید

3 – عینک تقریبا تمام سطح پلک شما را می‌پوشاند؛ پس برای آرایش چشمتان نیازی به سایه نیست ولی اگر دوست دارید پلک‌هایتان رنگ داشته باشد، از یک رنگ خنثی و ملایم استفاده کنید. زمانی که شروع به سایه زدن می‌کنید از رنگ‌های طبیعی و روشن استفاده کنید. سایه‌های تیره چشمان شما را خسته و خواب‌آلود نشان می‌دهد!

4 – برخلاف تصور همه که می‌گویند آرایش پشت عینک دیده نمی‌شود، به شما می‌گوییم که می‌توانیدبا استفاده از خط چشم پهن، فرمژه و ریمل حجم‌ دهنده به چشمان‌تان جلوه بیشتری بدهید که حتی از پشت شیشه عینک هم مشخص باشد. البته کشیدن خط چشم نازک یا پهن به اندازه فریم عینکتان بستگی دارد. خط چشم‌های نازک مناسب فریم‌های نازک و خط چشم‌های ضخیم مناسب فرم‌های ضخیم هستند.

5  – برای زیباتر شدن با عینک طبی رژگونه بزنید! تا به حال دقت کرده‌اید که وقتی عینک می‌زنید و می‌خندید، عینک در جایی به صورتتان برخورد می‌کند. از همان نقطه خط رژگونه را شروع کنید تا صورتتان طبیعی به نظر برسد و پوست گونه‌تان درخشنده و شفاف شود.

خانم های عینکی برای داشتن آرایشی زیبا و جذاب این نکات را انجام دهید

6 – مژه‌های بلند که با فریم عینک تماس پیدا می‌کنند، احساس فوق‌العاده‌ای به فرد می‌دهند! اگر نگران ریختن ریمل روی عینک هستید از نوع کرمی ریمل استفاده کنید. همچنین می‌توانید از خط چشم مایع در نزدیکی قسمت انتهایی مژه استفاده کنید. برای افراد عینکی ریمل‌های مشکی نسبت به ریمل‌های قهوه‌ای انتخاب بهتری هستند. چند مرتبه مژه‌هایتان را فر دهید تا حالت فر به خود بگیرند. با ترکیب ریمل و فرمژه زمانی که عینک می‌زنید، مژه‌هایتان خیلی زیبا‌تر جلوه خواهند کرد.

7 – ابروهای خوش‌حالت و خوش‌ فرم راز بزرگی در ایجاد تناسب و زیبایی در چهره است. اگر استفاده همیشگی از عینک طبی این ذهنیت را در شما ایجاد کرده که نیازی به تمیز کردن مداوم ابروها و خوش‌فرم نگه‌داشتن آنها ندارید، در اشتباه‌اید. با وجود عینکی بودن باید به فرم و زیبایی ابروهایتان اهمیت بدهید و بدانید به همان اندازه در زیبایی چهره شما نقش دارد.

8 – اگر چشمانتان دوربین است و شماره آنها بالاست، باید بدانید پشت عدسی‌های این عینک‌ها درشت‌تر به نظر می‌رسند. پس بهتر است برای آرایش کردن چشم از سایه‌های تیره‌تر در اطراف چشم‌ها استفاده کنید تا آنها را کوچک‌تر نشان دهند. هرگز گوشه داخلی چشم را روشن نکنید زیرا آنها را بزرگ‌تر نشان خواهد داد. از یک رنگ سایه در پشت چشم استفاده کنید و خط چشم تیره بکشید.

خانم های عینکی برای داشتن آرایشی زیبا و جذاب این نکات را انجام دهید

9 – اگر شماره چشم‌هایتان پایین است و از عینک نزدیک‌بین استفاده می‌کنید، چشم‌هایتان پشت عینک کوچک‌تر نشان داده می‌شود. برای اینکه بتوانید آنها را درشت‌تر نشان دهید، بهتر است در بالای چشم‌ها از خط چشم استفاده کنید و پشت پلک را با سایه‌های سبک‌تر و روشن‌تر بپوشانید تا چشم‌ها بزرگ‌تر به نظر برسند. همچنین می‌توانید گوشه داخلی چشم را روشن‌تر کنید.

ترفندهای آرایشی و زیبایی برای خانم های عینکی

مطالب مشابه را ببینید!