مجله تاپ‌ناز‌

راهنمای خرید خرد کن برقی (انواع آن و کارکردهای این وسیله)

اطلاعات درباره خرد کن برقی و انواع آن

درصورتی‌که پس از جستجوی بهترین خردکن برقی خارجی و بهترین مارک خردکن برقی در بازار ایران، با عناوین، برندها و همین‌طور شرکت‌های تولیدکننده و عرضه‌کننده کوچک و بزرگ زیادی مواجه شده‌اید، در ادامه و در ادامه قصد داریم توضیحات لازم در مورد نحوه انتخاب و خرید بهترین مدل خردکن برقی را در بازار ایران به شما شرح دهیم.

همواره تفاوت شرکت‌ها در مورد عرضه یک محصول، در بحث کیفیت بسیار برای مشتریان حائز اهمیت است. تمامی شرکت‌ها آن‌طور که بایدوشاید روی عرضه محصولات خود حساسیت نشان نمی‌دهند، علاوه‌برآن، برخی برندها همیشه گران‌تر و برخی دیگر محصولات خود را با حاشیه سود کم‌تر برای جذب مشتری عرضه می‌کنند. در این میان و در بازار ایران، فرمول نهایی خرید انواع خردکن برقی کمی متفاوت است. مثلاً برخی از شرکت‌های بزرگ قادر به فعالیت به دلیل اعمال تحریم‌ها نبوده و تعدادی از آن‌ها نیز تحت محصولات بی‌کیفیت، صرفاً مورد سو استفاده قرار می‌گیرند.

سال‌هاست که در کشور، ما با محصولات بی‌کیفیت تحت نام خردکن بوش مواجه هستیم و یا این که کالاهای تولید شده در بازارهای مشترک عرضه می‌شوند.

راهنمای خرید بهترین مارک خردکن برقی

پیش از هر چیزی، بهتر است به سراغ لیست‌کردن نیازهای خود بروید. اگر به خردکن خانگی قدرتمند نیاز دارید، این راهنما مناسب شماست. اما در مواردی، خردکن‌های خانگی نمی‌توانند طیف نیاز کسانی که قصد استفاده از آن‌ها در آشپزخانه‌های صنعتی و تجاری را دارند برآورده سازند؛ در نتیجه خرید آن‌ها به‌هیچ‌عنوان منطقی نخواهد بود.

  • برند سازنده خردکن برقی
  • مشخصات فنی و قدرت موتور بر حسب وات
  • کیفیت ساخت بدنه و همین‌طور متریال مورداستفاده در خردکن
  • ویژگی‌ها و قابلیت‌های اضافه
  • گنجایش و ظرفیت خردکن برقی
  • ضمانت و خدمات پس از فروش

از جمله کلیدی‌ترین ارکانی است که بر پایه آن، شما می‌توانید یک محصول را از نظر کیفیت و اصالت مورد ارزیابی و کنترل قرار دهید.

راهنمای خرید خرد کن برقی (انواع آن و کارکردهای این وسیله)

خردکن برقی آشپزخانه چیست و چرا استفاده می‌شود؟

در ابتدا این سوال در بحث بررسی و کنترل بهترین مارک خردکن برقی مطرح خواهد شد که خردکن برقی اساساً به چه دستگاهی گفته می‌شود و از نظر ظاهری و فرم فاکتور طراحی چه ویژگی‌هایی دارد؟

این دستگاه دارای یک محفظه است که درون آن، یک موتور الکتریکی با قدرت بالا، یک تیغه را به‌صورت دوار می‌چرخاند. محور حرکتی به‌صورت 360 درجه خواهد بود. شما با ریختن هر چیزی درون خردکن، آن را به‌صورت آرد و له شده تحویل می‌گیرید. در برخی مدل‌ها امکان استفاده از تیغه‌های مختلف وجود دارد.

این دستگاه‌ها کثیف‌شدن ظروف را کم‌تر کرده و مخصوصاً هنگام خردکردن چیزهایی مانند آجیل که در هنگام برش خود به اطراف پرت می‌شوند، مفید هستند. این محصولات همچنین برای افرادی که مهارت‌های کار با چاقوی ضعیف دارند عالی هستند.

خردکن برقی

همان‌طور که در ابتدای این مقاله عنوان کردیم، قصد داریم بهترین مارک خردکن برقی غذاها را در بازار به شما معرفی کنیم، در نتیجه انتظار داریم که این دستگاه از یک موتور الکتریکی استفاده کند.

خردکن برقی دستگاه یا وسیله‌ای است که با برق از طریق کابل یا سیم کار می‌کند و میوه‌ها و سبزی‌ها را داخل آن می‌گذاریم و فقط دکمه‌ای را فشار می‌دهیم و سبزی‌ها خرد می‌شوند و در یک شیشه ذخیره می‌شوند.

خردکن دستی

خردکن‌های دستی فقط چاقو و پوست‌کن هستند. سبزی‌ها و میوه‌ها را با چاقو خرد می‌کنیم و با پوست‌کن پوست آن‌ها را می‌گیریم. این به‌عنوان خردکردن دستی یا دستی شناخته می‌شود. خردکردن دستی می‌تواند باعث آسیب به انگشتان و دست شود، بنابراین ما این خردکن‌های برقی را برای صرفه‌جویی در زمان و ازبین‌بردن خطرات احتمالی استفاده خواهیم کرد و در سال 2023 میلادی، یک جز مهم از آشپزخانه‌ها به‌حساب می‌آید.

چرا برند سازنده خردکن برقی مهم است؟

البته که وقتی در مورد بهترین مارک خردکن برقی صحبت می‌کنیم، قصد داریم از این عنوان دفاع کنیم؛ به چند علت برند خردکن مهم است:

  1. برندهای برتر سخت‌گیری بیشتری را روی تولیدات خود به خرج می‌دهند و خردکن می‌تواند کیفیت ساخت بالاتری داشته باشد.
  2. برندهای بزرگ تنوع وسیع‌تری را برای انواع خردکن برقی در نظر می‌گیرند.
  3. شما می‌توانید با خرید خردکن برقی از یک برند معتبر، از خدمات، گارانتی و همین‌طور ویژگی‌های اضافه آن استفاده کنید.
  4. نقد و بررسی‌های بیشتری از بهترین مارک خردکن برقی در دسترس است و مشتریان بیشتری آن را انتخاب و نقد کرده‌اند.
  5. همیشه قطعات خردکن‌های برقی برند، در بازار در دسترس است و می‌توانید در صورت نیاز آن‌ها را تعمیر کنید.
  6. برندهای معتبر و شناخته شده در ساخت خردکن برقی، از موتور قدرتمندتر و قطعات استانداردتری استفاده می‌کنند.
  7. تولیدات برندهای شناخته شده تحت استانداردهای CE و… تولید می‌گردد و از نظر کیفی در سطح بالاتری قرار دارد.
راهنمای خرید خرد کن برقی (انواع آن و کارکردهای این وسیله)

ویژگی‌های مورد انتظار در بهترین مارک خردکن برقی

درصورتی‌که پس از بررسی کلیات این مقاله، به این نتیجه رسیده‌اید که بهترین مارک خردکن برقی را بر اساس نیازها و محصولات موجود در بازار انتخاب کنید، ما نخست یک راهنمای عمومی در این مورد در اختیار شما قرار داده و سپس به شما این امکان را می‌دهیم که بهترین برندهای خردکن برقی در ایران را بررسی کنید.

قدرت موتور خردکن برقی

فراموش نکنید که همواره قدرت موتور در خردکن برقی یک عامل مهم است. البته این توان کاری باید به‌صورت مداوم در دستگاه قابل‌دسترس باشد. برخی موتورها در تبلیغات تلویزیونی و شبکه‌های اجتماعی به‌راحتی سنگ و هر چیز بزرگی را خرد می‌کنند؛ اما آیا به‌مرور کیفیت موتور کم‌تر نمی‌شود؟ اگر بهترین مارک خردکن برقی را انتخاب کنید، مطمئن باشید که با این مشکلات مواجه نمی‌شوید.

مهم‌ترین عاملی که قبل از خرید باید در نظر بگیرید این است که این قدرت موتور باکیفیت دستگاه شما مطابقت دارد. کیفیت و قدرت موتور مورداستفاده در خردکن برقی نحوه عملکرد آن را تعیین می‌کند. یک موتور باکیفیت پایین هرگز به این آرامی کار نمی‌کند و نتایج بسیار بیشتری طول می‌کشد. بررسی کنید یا آزمایشی انجام دهید تا مطمئن شوید که موتور خردکن الکتریکی به‌خوبی کار می‌کند.

جنس و نوع تیغه مورداستفاده

یکی از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین ارکانی که ورای تمامی عوامل تعیین بهترین مارک خردکن برقی باید به آن دقت داشته باشید، جنس و نوع تیغه است. معمولاً از استیل ضدزنگ یا همان استنلس استیل استفاده می‌شود. اما امروزه تیتانیوم نیز به‌عنوان یک جایگزین عالی، می‌تواند نقش مهمی را در توسعه انواع خردکن‌ها و دستگاه‌های خردکن آشپزخانه ایفا کند. علاوه‌برآن، جالب است بدانید که خردکن‌های باریتون در حال حاضر یکی از محصولات محبوب موجود در بازار هستند که این کلیشه را بر هم زده و خردکن برقی را با تیغه تیتانیوم عرضه می‌کنند. مدل‌های خردکن باریتون 18500 و 22500 دو محصول درجه یک و باکیفیت این شرکت هستند.

ظرفیت شیشه

مهم‌ترین عاملی که در هنگام خرید خردکن باید در نظر گرفت ظرفیت و اندازه حجم آن است. در بحث خرید خردکن غذا، ظرفیت شیشه را در نظر بگیرید. این دستگاه‌ها معمولاً در اندازه‌های 200 میلی‌لیتر تا 3 لیتر در بازار موجود هستند که به شما امکان می‌دهد میوه‌ها و سبزی‌ها بیشتری خرد و سپس نگهداری کنید.

پایه ضدلغزش

به‌هرحال لرزش در حین کارکرد در دستگاه‌هایی که موتور الکتریکی دارند، مسئله جدی است. درصورتی‌که می‌خواهید جلوی آن را تا حد زیادی بگیرید، این خردکن‌های ضدلغزش هستند که می‌توانند نیاز شما را برآورده سازند. ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم که در بررسی بهترین مارک خردکن برقی موجود در بازار، حتماً به این مقوله دقت کنید.

هنگامی که یک خردکن شروع به کارکرده و مواد غذایی را چرخ می‌کند، همان ارتعاش یک آسیاب به مخلوط‌کن وارد می‌کند؛ بنابراین، خردکن نباید هنگام لرزش یا خردکردن حرکت کند. انتخاب یک سبزی خردکن با پایه ضدلغزش باعث می‌شود که از روی سطح لیز نخورد و حرکت نکند.

راهنمای خرید خرد کن برقی (انواع آن و کارکردهای این وسیله)

طول سیم برق خردکن برقی

این نکته ممکن است خیلی مهم به نظر نرسد، اما طول کابل برق نباید خیلی کوتاه باشد، در غیر این صورت هنگام استفاده از دستگاه دچار مشکل خواهید شد.

قیمت سبزی خردکن

یکی دیگر از مقوله‌هایی که شما می‌توانید به‌عنوان کنترل و انتخاب بهترین مارک خردکن برقی ایرانی یا خارجی به آن دقت کنید، قیمت است. قیمت خردکن برقی بر اساس مشخصات فنی، برند سازنده، مواد مورداستفاده در تولید و… مشخص می‌گردد. اگر می‌خواهید بهترین برش برای میوه‌ها و سبزی‌ها داشته باشید، باید بودجه تعیین کنید. اگرچه بسیاری از شرکت‌های ارزان و مقرون‌به‌صرفه دستگاه‌های خردکن ارزان‌قیمت را ارائه می‌کنند، برندهای خاصی دستگاه‌های خردکن سبزی‌ها مرغوب و در کلاس خود را ارائه می‌کنند. هرآنچه که با بودجه شما سازگار است خریداری کنید.

هیچ‌گاه محصولات ارزان نمی‌توانند بهترین و باکیفیت‌ترین باشند، از طرفی همیشه برند و خردکن برقی گران هم نشان از اصالت محصول نیست. این تا حد زیادی وابسته به حاشیه سود فروشنده است.

پاک‌شوندگی و تمیزشوندگی راحت

ازآنجایی‌که همه ماشین ظرفشویی ندارند، کسانی که ماشین ظرفشویی ندارند همیشه یک میوه کاتر را انتخاب می‌کنند که به‌راحتی جدا شده و قابل شستشو باشد. برخی از خردکن‌های میوه، خوراک و سبزی‌ها را می‌توان جدا کرد و تیغه‌ها و ظروف آن را زیر آب شست.

چرا استفاده از خردکن برقی؟

شاید هنوز هم به این سوال شما پاسخ داده نشده باشد که آقا واقعاً با بررسی بهترین مارک خردکن برقی و یا موارد مشابه؛ ما دستگاهی پراستفاده را انتخاب خواهیم کرد و یا اینها صرفاً شگردهای تبلیغاتی است. در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که خیر؛ خردکن برقی خانگی شما می‌تواند در درجه اول، پیش‌نیاز پخت‌وپز بخصوص در مورد غذاهای ایرانی باشد.

  • اگر می‌خواهید مواد غذایی و انواع گوشت و مرغ را در کم‌ترین زمان خرد کنید.
  • اگر نیاز به یک برش حرفه‌ای برای انواع ترکیبات دارید
  • رسپی شما پردازش زیادی دارد و باید مدام از چاقو استفاده کنید

خردکن‌ها نقش کلیدی ایفا می‌کنند.

همه چیز را استاندارد خرد کنید

وقتی گوجه‌فرنگی، خیار، پیاز، انبه و انواع میوه‌ها و سبزی‌ها دیگر را برش می‌دهید، شکل نمی‌گیرند. وقتی می‌خواهید فلفل یا پیاز سبز را برش دهید، دست و چشمان شما آسیب می‌بیند. بااین‌حال، این دستگاه سبزی خردکن با برش‌دادن همه چیز به شکل دلخواه شما زندگی شما را آسان می‌کند.

بدون آسیب و جراحت

اگر سبزی‌ها و میوه‌های خود را با چاقو و پوست‌کن برش دهید، خطر آسیب به خود را دارید. بااین‌حال، این دستگاه خردکن برقی انتخاب ایده‌آل‌تری است. اگر مدام با خردکردن پیاز در آشپزخانه مشکل دارید و یا اصلاح وقت و حوصله این کار را ندارید، باید به سراغ یک خردکن بروید.

راحت برای استفاده

خردکن‌های برقی مفید هستند؛ زیرا خردکردن را آسان می‌کنند و شما را از آسیب محافظت می‌کنند. پس از اتصال سیم آن به منبع برق، به‌سادگی دکمه آن را فشار دهید. این دستگاه کاربرپسند سبزی‌ها و میوه‌های شما را برش می‌دهد. شما به‌سادگی شیشه را بردارید و از آن لذت ببرید.

راهنمای خرید خرد کن برقی (انواع آن و کارکردهای این وسیله)

بهترین برندهای خردکن برقی در بازار

پس از بررسی کلی این که خردکن برقی آشپزخانه شما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؛ در مورد این که بهترین مارک خردکن برقی کدام است و خردکن برقی چه مارکی خوبه؟ توضیحات تکمیلی را به شما ارائه خواهیم داد.

برند بوش

بوش یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه تولید انواع تجهیزات الکترونیکی است. این شرکت از ابزارآلات تعمیرگاهی تا انواع لوازم خانه و آشپزخانه را در طیف وسیعی از گستره تنوع تولید می‌کند؛ به‌هرحال اگر با محصولات بوش آشنایی داشته باشید می‌توانید تصور کنید که خردکن‌های این شرکت نیز در دسته‌بندی تولیدات موجود در بازار قرار می‌گیرند.

شرکت بوش البته در زمینه توسعه سیستم‌های الکترونیکی نیز فعالیت می‌کند و بسیاری از محصولاتی که به‌صورت شرکت‌های شخص ثالث عرضه می‌شوند نیز تحت برند بوش هستند؛ با تمام این تفاسیر، می‌توان گفت که یکی از بهترین مارک‌های خردکن برقی موجود در بازار بوش است.

بهترین مارک خردکن برقی 2023: برند باریتون

باریتون به‌عنوان یک عرضه‌کننده لوازم خانه و آشپزخانه، اگرچه نسبت به‌تمامی نام‌ها، جدیدتر است، اما دو مدل خردکن بسیار باکیفیت و قدرتمند را راهی بازار کرده است که می‌توانید با خرید آن‌ها، از تمامی مشخصه‌های فنی محصولات استاندارد شرکت‌های بزرگ مانند پاناسونیک استفاده کنید. با خرید خردکن باریتون، شما می‌توانید از این دستگاه‌ها برای برش و خردکردن انواع مواد غذایی و خوراکی استفاده کنید.

در ساخت این خردکن‌ها از متریال درجه یک و تیغه استاندارد تیتانیوم استفاده شده است که مقاومت فوق‌العاده بهتری نسبت به استیل در مقابل خوردگی و کندشدن دارد. باریتون به‌عنوان یک کمپانی کانادایی، محصولات خود را با استانداردهای ISO و CE عرضه می‌نماید.

برند گوسونیک

در معرفی بهترین مارک خردکن برقی موجود در بازار ایران، در مورد گوسونیک صحبت می‌کنیم که با نام گاسونیک نیز شناخته می‌شود. این لیبل ترکیه‌ای تاکنون محصولات فوق‌العاده باکیفیت زیادی را راهی عرصه رقابت کرده است. تولیدات این کارخانه از سال 1979 در بازار حضور دارند.

این شرکت نیز صادرات وسیعی را از دهه اخیر به بازار اروپا دارد و توانسته در صدر لیست پرفروش‌ترین‌ها و محبوب‌ترین‌های ایران نیز قرار بگیرد؛ پس اگر قصد خرید خردکن برقی مارک گوسونیک را دارید، می‌توانید به سراغ مدل‌های 500 وات تا بالاتر بروید که از هر نظر، یک انتخاب منطقی به‌حساب می‌آیند.

برند پاناسونیک

پاناسونیک هم یک شرکت چندملیتی اما ژاپنی در بازار است که به تنوع و کیفیت در محصولات شناخته می‌شود. مهم‌ترین مقوله‌ای که در مورد خردکن پاناسونیک می‌توان به آن اشاره کرد این است که هرکدام از این دستگاه‌ها، انتخابی عالی برای آشپزخانه شما محسوب می‌شوند.

برند برگامو

برگامو نیز برندی آلمانی است که تحت نظارت کمپانی زولینگن فعالیت می کند. محصولات این شرکت در کشور چین اما با نظارت مستقیم لیبل اصلی و CE تولید می‌گردند. درصورتی‌که قصد خرید خردکن برقی با کیفیت بالا را دارید، می‌توانید روی نام محصولات برند برگامو حساب ویژه‌ای باز کنید. علاوه بر توضیحات مذکور، دقت کنید که برگامو می‌تواند به‌زعم عرضه محصولات رده‌بالا، یک انتخاب عالی برای خرید خردکن صنعتی هم باشد.

برند سیلور کرست

سیلور کرست نیز از جمله پرفروش‌ترین و برجسته‌ترین تولیدکنندگان انواع لوازم خانه و آشپزخانه در بازار چین است. این شرکت حدود 14 سال پیش فعالیت خود را در چین آغاز نمود و در حال حاضر یکی از معتبرترین و برجسته‌ترین تولیدکنندگان بازار به‌حساب می‌آید. البته نمایندگی مرکزی این شرکت در آلمان است؛ به طبع تولیدات به دلیل هزینه کم‌تر نیروی کار، در چین، طراحی، ساخت و مونتاژ خواهند شد.

برترین تولیدکننده خردکن بازار: برند همیلتون

در کنار لیست بهترین مارک خردکن برقی که در تا به اینجا در اختیار شما قرار دادیم، لازم است اشاره داشته باشیم به شرکت همیلتون که یک لیبل معتبر برای تولید انواع لوازم خانه و آشپزخانه شناخته می‌شود. تولیدات این شرکت در چین مونتاژ شده و تمامی قطعات و کالاها مورد تأیید برند در امریکا هستند. اگر قصد خرید خردکن برقی باکیفیت در بازار ایران را دارید، هنوز هم می‌توانید محصولات همیلتون را پیدا کنید.

مزایای استفاده از خردکن برای شما در آشپزخانه

دستگاه خردکن خانگی، برای شما مزیت های زیادی به ارمغان می آورد.

کاهش زمان و تلاش

مزایای این دستگاه بی‌شمار است؛ اما مزیت اصلی آن صرفه‌جویی در زمان و تلاش شماست. تیغه‌ها به‌اندازه‌ای تیز هستند که می‌توانند بدون دردسر قطعات بزرگ میوه و سبزی‌ها را برش دهند. دیگر لازم نیست آنها را به قطعات کوچک تقسیم کنید. یک خردکن غذا می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد.

بدون آشفتگی کار کنید

خردکن‌های غذا به شما کمک می‌کنند تا با همه مواد در یک مکان برخورد کنید و به شما امکان می‌دهد ضایعات را به طور مؤثر مدیریت کنید. همچنین حجم ضایعات را محدود می‌کند زیرا می‌تواند به‌راحتی قطعاتی را که به‌سختی برش می‌خورند برش دهد، در غیر این صورت برش با چاقو دشوار است.

تطبیق‌پذیری با نیاز شما

لوازم و تیغه‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا کارهای مختلفی مانند خردکردن، ورز دادن، هم زدن و برش‌دادن را به‌راحتی انجام دهید. چنین تطبیق‌پذیری به شما امکان می‌دهد غذاهای استاندارد رستوران را درست در راحتی خانه خود فراوری کنید

تمیزکردن آسان

اگر نمی‌توانید زمان زیادی را برای تعمیر و نگهداری دستگاه خود صرف کنید، می‌توانید با خردکنی که قابل شستشو در ماشین ظرفشویی است بروید. این باعث صرفه‌جویی در زمان شستشو می‌شود و به شما کمک می‌کند تا تمام قطعات را به‌سرعت و کارآمد تمیز کنید. همچنین می‌توانید تمام زباله‌های مواد غذایی را در گوشه‌هایی که دسترسی به آن‌ها سخت است به‌راحتی تمیز کنید.

آیا می‌توان یک فود خردکن پوره کرد؟

خردکن‌های غذا عمدتاً برای خردکردن سبزی‌ها استفاده می‌شوند، اما می‌توان از آنها برای پوره کردن دسته‌های کوچک نیز استفاده کرد. غذاسازها برای پوره کردن اسموتی‌هایی با قوام مناسب خوب هستند. اندازه خردکن غذا معمولاً کوچک‌تر از غذاسازها است و به همین دلیل است که آنها فقط می‌توانند مایعات را در مقدار کمی امولسیون کنند.

آیا می‌توان از خردکن غذا به‌عنوان غذاساز استفاده کرد؟

پاسخ خیر است. خردکن‌ها و پردازنده‌های غذا وسایل مختلفی هستند و کاربردهای خاص متفاوتی دارند. می‌توانید از خردکن‌های غذا برای بسیاری از کارهایی که می‌توانید با غذاسازها انجام دهید، استفاده کنید، اما نمی‌توانید در خردکن‌های غذا برش، تکه‌تکه یا بیش از حد له کنید.

آیا گارانتی خردکن برقی مهم است؟

در مورد خرید بهترین مارک خردکن برقی این پرسش مطرح می‌شود که آیا دستگاه‌ها می‌توانند بر اساس نیاز، بدون گارانتی نیز خریداری شوند؟ البته که همه دستگاه‌های برندهای معتبر پیش از عرضه به بازار کنترل کیفی می‌شوند. اما ازآنجایی‌که به‌هرحال شما بعد از مدتی نیاز به سرویس و یا تعمیرات احتمالی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً خردکن را با گارانتی خریداری کنید. خرید خردکن بدون گارانتی با قیمت پایین‌تر شاید در ابتدا هوشمندانه به نظر برسد، اما می‌تواند مشکلاتی را در درازمدت برای شما ایجاد کند.

بهترین مارک خردکن برقی بازار ایران

امروزه استفاده از خردکن‌ها توانسته تا بیش از 80 درصد، سرعت عمل آشپزهای تازه‌کار را بیشتر کند. بخصوص این که در بسیاری از رسپی ها و دستورات مواد غذایی، شما نیاز به خردکردن و میکس‌کردن غذاها دارید.

خردکن غذا یک وسیله آشپزخانه جمع‌وجور است که می‌تواند انواع غذاها را خرد، پوره یا مخلوط کند. این وسایل کار طاقت‌فرسا خردکردن غذا را آسان نموده و همچنین در زمان بسیار صرفه‌جویی می‌کنند. می‌توانید از این خردکن برای خردکردن میوه‌ها و سبزی‌ها مانند سبزی‌های برگ‌دار و میوه‌های کوچک و بزرگ استفاده کنید. خردکن‌های غذا می‌توانند در انواع دستی یا برقی عرضه شوند. آنها اندازه کوچکی دارند و بر خلاف غذاسازها اغلب دارای لوله تغذیه نیستند. خردکن‌ها و پردازنده‌های غذا ابزارهای مختلف آشپزخانه هستند.

مطالب مشابه را ببینید!