مجله تاپ‌ناز‌

نکات مهم خرید تشک طبی خوشخواب

خواب راحت و به اندازه برای سلامت بدن و شادابی ذهن، مفید و ضروری است. یکی از دلایلی که باعث می­‌شود انسان به راحتی بخوابد و بعد از بیدار شدن از خواب احساس کسالت و بدن درد نداشته باشد خوابیدن بر روی تخت­خواب و تشک مناسب است. شاید انتخاب تشک مناسب برای متقاضیان خرید، کمی سخت به‌نظر برسد؛ اما اگر از قبل انتظارات و نیازهای خود را تعیین کنند می­‌توانند با توجه به بودجه‌­ای که دارند تشک مختص خود را انتخاب کنند. به عبارت دیگر نمی‌­توان برای همه افراد یک نوع خاص از محصول را پیشنهاد نمود زیرا هر شخصی دارای سن، وزن، شرایط جسمانی و حالت خواب متفاوتی است. تشک طبی یکی از محصولات خواب با کاربرد پزشکی است که در برندهای ایرانی و خارجی و در مدل‌های مختلف در بازار عرضه می‌­گردد. از این‌­رو لازم است تا قبل از تهیه تشک طبی اطلاعاتی را درباره انواع تشک و تکنولوژی­‌های بکار رفته در آنها بدست بیاورید.

نکات مهم خرید تشک طبی خوشخواب

انواع تشک طبی

همانطور که گفتیم تشک طبی دارای کاربرد پزشکی می­‌باشد به همین دلیل کیفیت آن نقش مهمی در سلامتی مصرف‌­کنندگان بر عهده دارد و هر چقدر این محصولات باکیفیت‌­تر باشند تأثیر بهتری در از بین بردن دردهای عضلانی و مفاصل خواهند داشت. بنابراین یکی از مهمترین نکات در زمان خرید توجه به کیفیت و اصل بودن محصول است. تشک‌­های طبی دارای انواع مختلفی هستند که در ساخت آنها  از فوم، اسفنج یا یونولیت استفاده شده و هر چه کیفیت مواد اولیه بیشتر باشد قیمت این محصول نیز بیشتر می­‌شود.

تشک فنری منفصل یا پاکتی: این نوع تشک طبی دارای فنرهای جداگانه در پاکت­‌های کوچک هستند که مجزا از هم عمل می­‌کنند. بنابراین خراب شدن یکی، در دیگری تأثیری ایجاد نمی­‌کند و تعداد فنرها هر چقدر که بیشتر باشد تشک پشتیبانی بهتری از ستون فقرات می‌­تواند داشته باشد و همینطور حرکات را کنترل کند. در واقع مهمترین ویژگی در کیفیت محصول تعداد فنرها است. اما کیفیت فنر نیز دارای اهمیت بوده و نباید تنها به بیشتر بودن تعداد فنر توجه داشت.

تشک مموری فوم: نام دیگر این محصول تشک حافظه‌­دار است که یکی از مهمترین ویژگی­‌های آن خاصیت انطباق‌­پذیری آن با وضعیت بدن است. این خاصیت موجب کاهش محدودیت حرکتی در زمان خواب خواهد شد؛ به این‌صورت که این نوع فوم‌­ها قابلیت تغییر فرم به شکل بدن شخصی که روی آن می­‌خوابد را دارد یعنی مطابق شکل بدن او فرو می­‌رود و توانایی چرخشی او را در هنگام خواب محدود می­‌کند. تشک طبی حافظه‌­دار برای کسانی که خواب سبکی دارند یا از دردهای مفاصل و ستون فقرات رنج می­‌برند مناسب است؛ اما استفاده از آن برای مناطقی که دارای آب­ و هوای گرم هستند توصیه نمی‌شود زیرا این نوع تشک­‌ها گرما را در خود ذخیره می‌­کنند. قیمت این محصول به چگالی مموری فوم، ضخامت، برند محصول و… بستگی دارد.

تشک لاتکس: این نوع تشک طبی یکی از بادوام‌­ترین و منعطف­‌ترین تشک­‌های طبی خوشخواب است که به کاهش درد بدن و کاهش حرکات در حین خواب کمک می­‌کند. در ساخت این نوع تشک از ماده طبیعی بنام لاتکس استفاده می­‌کنند که دارای خاصیت الاستیسیته می­‌باشد و در عین نرمی و راحتی از ستون فقرات پشتیبانی می‌­کند و یکی از بهترین گزینه­‌ها برای خرید تشک طبی دو نفره می‌­باشد زیرا حرکت یکی باعث برهم زدن خواب دیگری نمی­‌شود. همچنین کسانی که دارای حالت­‌های خواب متفاوتی هستنند (به پهلو، شکم، پشت) این محصول برایشان مناسب است.خوشخوابان در کنار برند هایی مثل دیجی کالا ، مدیسه ،دیجی رو ،دیجیاتو چندین در زمینه فروش اینترنتی فعالیت داشته است.

تشک هیبریدی: این تشک‌­ها دارای ترکیبی از دو یا چند سیستم نگهدارنده متفاوت هستند. این نوع تشک طبی محصولی جدید و دارای سیستم فنر داخلی با لایه­‌های مموری فوم یا لاتکس در بالای کویل‌­های فنر داخلی هستند که سیستم کویل توانایی پشتیبانی از پشت و ستون فقرات مصرف­‌کنندگان را دارد. همچنین لایه رویی تشک هیبریدی، ترکیبی از لاتکس، ژل یا پلی ­اتیلن هستند که موجب می­‌شود تا وزن بدن به درستی روی تشک توزیع و فشار کمتری به بدن وارد شود. این نوع تشک وزن بالایی در مقایسه با تشک­‌های فنری معمولی دارد؛ از این­‌رو پشت و رو کردن آن کمی سخت است.

تشک طبی فوم: این نوع تشک دارای انواع مختلفی در وزن و ضخامت­‌های مختلف از جمله فوم ژل، فوم پلی ­یورتان، فوم جامد و فوم لتکس با محدوده قیمتی متفاوت است. تشک فوم ژل برای کسانی که از گرمای تشک شکایت دارند گزینه مناسبی است زیرا ژل تزریق شده باعث تنظیم دما تشک طبی می­‌گردد و سطح خنکی را بوجود می­‌آورد؛ البته سطح خنکی به درجه حرارت و جریان هوای اتاق و جنس تشک نیز ارتباط دارد.

نکات مهم خرید تشک طبی خوشخواب

نکات لازم برای نگهداری تشک خوشخواب

هر محصولی دارای طول عمر مفیدی است که در صورت استفاده یا نگهداری نادرست از عمر آن کاسته می­‌شود. به هر حال زمانی که شما هزینه‌­ای را بابت خرید تشک خوشخواب پرداخت می­‌کنید انتظار دارید تا برای چندین سال برایتان قابلیت استفاده کردن داشته باشد. از این‌­رو بهتر است با راهکارهای مراقبتی یا افزایش طول عمر تشک­­‌های طبی خوشخواب آشنا شوید. از جمله این راهکارها پشت و رو کردن تشک طبی هر 6 ماه یکبار است. با اینکار از ایجاد نرمی و فشار یکنواخت بر روی یک ناحیه جلوگیری می­‌کنید؛ همچنین سعی کنید به فرزندانتان بیاموزید که بر روی تشک­‌های خوشخواب نپرند. قرار دادن هر چند وقت یکبار تشک خوشخواب طبی در معرض هوای آزاد و نور خورشید یکی دیگر از راه‌های مراقبتی این محصول است؛ زیرا این‌کار رطوبت اضافی تشک را می­‌گیرد. از ملحفه یا محافظ تشک باکیفیت برای تمیز نگه داشتن تشک طبی خود استفاده کنید تا از نشست مایعات یا جذب گرد وغبار به تشک جلوگیری کنید و هر چند وقت یکبار آنها را بشویید تا عرق بدن، چربی و پوست­‌های مرده بدن از طریق ملحفه به تشک منتقل نشود.

 در زمان خرید تشک طبی به چه مواردی دقت کنیم؟

در زمان خرید تشک طبی باید به وزن، سن و شرایط فیزیکی خود توجه کنید و همین­طور سعی کنید از برندهای نام آشنا، معروف و از مراکز معتبر اینگونه محصولات را تهیه کنید. جنس پارچه تشک به دلیل اینکه تماس مستقیمی با پوست بدن دارد بسیار حائز اهمیت است. بنابراین بهتر است نرم، لطیف و دارای مقاومت خوبی باشد. همچنین تشک طبی باید دارای گارانتی باشد تا اطمینان حاصل شود که محصول مورد نظر از استانداردهای لازم برخوردار است. همچنین نوع دوخت، دارا بودن فنرهای قوی، شرایط آماده­‌سازی و بسته­‌بندی تشک خوشخواب از دیگر نشانه­‌های مرغوبیت کالا به شمار می‌­رود. شما با خرید از یک فروشگاه معتبر می­‌توانید به اینگونه اطلاعات دست پیدا کنید زیرا به دلیل اعتبار شغلی خود همیشه اطلاعات درستی را در اختیار مشتریان قرار می­‌دهند. در انتها باید گفت اگر قصد تهیه تشک طبی خوشخواب در برند و کیفیت معتبر را دارید می­‌توانید به سایت شرکت خوشخواب یا به آدرس اینترنتی khoshkhaban.com  مراجعه نمایید. محصولات این فروشگاه دارای نام ثبت شده شرکت و بسته‌­بندی و همینطور دارای گارانتی می­‌باشد. از طرفی قیمت­‌های ارائه شده در این فروشگاه در مقایسه با دیگر رقبا پایین‌­تر است.

مطالب مشابه را ببینید!