مجله تاپ‌ناز‌

بهترین موقعیت خرید خانه‌ را در تهرانپارس بیابید!

یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مناطق تهران، محله تهرانپارس است که به دلیل وسعت آن در شمال و شمال شرق پایتخت قرار دارد که از شمال به تهرانپارس شرقی و غربی، از جنوب به سرخه‌حصار، از شرق به جوادیه و از غرب به در دشت محدود می‌شود.  بلوار پروین تهرانپارس را به دو قسمت تهرانپارس شرقی و غربی تبدیل کرده است. تهران پارس شرقی در منطقه 4 شهرداری و تهرانپارس غربی در منطقه 8 شهرداری قرار دارد. هریک از این بخش‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد. چنانچه قصد خرید آپارتمان در تهرانپارس را دارید، برای اطلاع از قیمت‌های دقیق خانه می‌توانید به سایت ملکی دلتا مراجعه نمایید.

بهترین موقعیت خرید خانه‌ را در تهرانپارس بیابید!

خیابان های مهم تهرانپارس

تهرانپارس به دلیل دسترسی راحت به سایر نقاط تهران و امکانات رفاهی فراوان بهترین انتخاب برای خرید خانه است. مهم ترین خیابان‌های این محله شامل خیابان شهید ستانی، خیابان شهید حسینی، خیابان شهید خوشوقت، خیابان شهید بابا یوسفی، خیابان شهید امیری طائمه، خیابان شهید رمضانی و خیابان شهید قانع می‌شود. محله تهرانپارس به دلیل مساحت زیادی که دارد، بافت شهری آن به دو صورت مدرن و قدیمی مشاهده می‌شود؛ شما می‌توانید متناسب با بودجه خود در این محله خانه موردنظر را پیدا کنید.

تهرانپارس شرقی را بیشتر بشناسید؟

همان‌طور که گفتیم تهرانپارس شرقی در منطقه 4 شهرداری قرار دارد که به نسبت تهرانپارس غربی از ترافیک کمتری برخوردار است و از ادغام دو محله خاک سفید و جوادیه، تهرانپارس شرقی تشکیل شده است. این محله از شمال به بزرگراه شهید زین‌الدین، از غرب به بلوار پروین، از جنوب به خیابان طالقانی و از شرق به خیابان‌های 139 و قسمت‌هایی از خیابان شهید شفیعی مکرم ختم می‌شود. این بخش از تهرانپارس از امکانات رفاهی خوبی برخوردار است به‌گونه‌ای که بیشترین مراکز تجاری و پاساژ‌ها در آن قرار دارد.

 تهرانپارس غربی کجاست؟

تهرانپارس غربی از شمال به بزرگراه شهید زین‌الدین، از جنوب به خیابان دماوند، از شرق به بلوار شاهد و از غرب به بزرگراه شهید باقری متصل می‌شود. اصلی‌ترین خیابان تهرانپارس که بلوار پروین نام دارد، در این محله قرار دارد که از بزرگ‌راه زین‌الدین در شمال شروع می‌شود و بعد از رسیدن به میدان پروین، چهارراه سیدالشهدا، به انتهای جاده آبعلی و در ادامه به سه‌راه تهرانپارس ختم می‌شود. قیمت خانه در این محله نسبت به تهرانپارس شرقی تا حدودی بالاتر است چرا که خانه‌ها نوسازتر و مدرن‌تر هستند.  شهرک‌های امید، پارس و فرهنگیان بهترین محله‌های تهرانپارس غربی به شمار می‌آیند. به‌گونه‌ای بهترین منطقه تهرانپارس برای زندگی هستند.

دسترسی به محله تهرانپارس

بهترین موقعیت خرید خانه‌ را در تهرانپارس بیابید!

تهرانپارس از 4 فلکه مهم تشکیل شده است و در محدوده طرح ترافیک قرار ندارد؛ در نتیجه به‌راحتی می‌توانید به سایر نقاط تهران دسترسی داشته باشید. فلکه اول که میدان قمر بنی‌هاشم نام دارد که محل تقاطع خیابان‌های تیرانداز، پروین و امیری طائمه است. فلکه دوم یا چهارراه اشراق که محل تقاطع خیابان‌های دکتر جشنواره، فرجام و حجربن‌عدی است. فلکه صادقیه که سومین فلکه به شمار می‌آید، محل تقاطع خیابان‌های حجربن‌عدی، ۱۹۶ غربی و شرقی است. فلکه چهارم نیز بعد از احداث بزرگراه از بین رفت.

علاوه‌برآن خیابان‌کشی‌های مدرن و قرارگرفتن بین بزرگراه‌ها باعث شده به‌راحتی بتوانید با اتومبیل شخصی خود به این محله تردد کنید. چنانچه قصد استفاده از وسایل نقلیه عمومی را داشته باشید می‌توانید از خطوط مترو که در ایستگاه‌های شهید باقری، تهرانپارس و فرهنگسرا قرار دارند استفاده نمایید.

مکان‌های تفریحی و امکانات رفاهی تهرانپارس

قدیمی بودن محله تهرانپارس باعث شده امکانات رفاهی و تاریخی فراوانی در این منطقه وجود داشته باشد. با خرید خانه در تهرانپارس، مشکلی بابت تهیه مایحتاج خود ندارید؛ چرا که در این محله به تمام امکانات رفاهی دسترسی دارید که در ادامه به معرفی تعدادی از آن‌ها  می‌پردازیم.

مکان‌های تاریخی

  • آتشکده باغ رستم
  • نگارخانه آفتاب

بوستان‌های تهرانپارس

  • بوستان یاس فاطمی
  • بوستان پلیس
  • بوستان جنگلی سرخه‌حصار
  • پارک جنگلی لویزان
  • باغ پرندگان

مراکز خرید تهرانپارس

  • مرکز خرید سیوان
  • مرکز خرید پارسیان
  • مرکز خرید سپید

مراکز درمانی مهم

  • بیمارستان‌ آرش
  •  بیمارستان فوق‌تخصصی تهرانپارس

رستوران‌ های معروف تهرانپارس

باتوجه‌به اینکه تهرانپارس جزو مناطق محبوب شرق تهران به شمار می‌آید، در این منطقه می‌توان رستوران‌ها و کافه‌های متعددی را مشاهده کرد که از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

  • روف لانژ
  • رستوران 133
  • هات داگ مسعود
  • رستوران سنسومی
  • رستوران جلیز ولیز

بررسی قیمت آپارتمان در تهرانپارس

بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که تهرانپارس غربی برای خرید خانه مناسب‌تر است چرا که از دسترسی بهتر و امکانات بیشتری نسبت به تهرانپارس شرقی برخوردار است؛ اما این موضوع را فراموش نکنید که حجم ترافیک در این محله بیشتر از تهرانپارس شرقی است. در حال حاضر قیمت هر متر زمین در تهرانپارس غربی بین 50 تا 60 میلیون متغیر است، در نتیجه شما برای خرید یک واحد آپارتمان 58 متری در تهرانپارس غربی، به 2 میلیارد و 750 میلیون بودجه نیاز دارید.

قیمت آپارتمان در تهرانپارس شرقی نیز تفاوت چندانی با تهرانپارس غربی ندارد، به‌گونه‌ای که قیمت هر متر زمین 40 تا 70 میلیون است و شما برای خرید یک واحد آپارتمان 59 متری به 2 میلیارد و 580 میلیون بودجه نیاز دارید.

مطالب مشابه را ببینید!