مجله تاپ‌ناز‌

خطرات امواج وای فای برای جنین + اطلاعای در مورد عوارض WiFi برای جنین در حال رشد

بعضی از خانم های باردار نگران خطرات امواج وای فای بر جنین هستند و خیلی از مادران به امواج WiFi هیچ توجهی ندارند. اما ممکن است که این امواج وای فای باعث ایجاد مشکل و اختلال برای جنین شود و به همین دلیل در ادامه اطلاعاتی در مورد عوارض شبکه وای فای را آماده کرده ایم.

وای فای می تواند باعث سقط جنین شود و آسیب های دیگر مانند سردرد و بی خوابی هم به شما وارد می کند که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

عوارض وای فای برای جنین

امروزه با گسترش استفاده از موبایل و اینترنت، همه افراد در معرض وای فای و امواج قرار گرفته اند و بسیاری از متخصصان اعلام کرده اند که این امواج برای بدن بسیار مضر است و البته تعداد کمی متخصص هم معتقد هستند که وای فای هیچ تاثیر منفی ندارد و برای سلامت انسان مضر نیست. افرادی که به مضرات امواج وای فای اعتقاد دارند، تهدیدات آن را برای زن باردار و جنین بسیار بیشتر می دانند.

محققان به این نتیجه رسیده اند که اشعه های ساطع شده از گوشی موبایل و شبکه وای فای به جنین اسیب های زیادی وارد می کند. آنها بر این باور هستند که شبکه وای فای تاثیر ناهنجاری بر رفتار کودک، پیش فعالی و ارتباط او با دیگران می شود و به همین دلیل توصیه می کنند که خانم های باردار باید بسیار کم از موبایل و لپ تاپ استفاده کنند و در معرض وای فای هم قرار نداشته باشند.

دوره بارداری دوره بحرانی است که در آن سرعت رشد جنین بسیار زیاد است و اگر در طول روند بارداری در معرض وای فای قرار بگیرد باعث ایجاد حساسیت و آسیب پذیری بیشتر آن در مقابل عوامل خارجی را در پی دارد. آلودگی امواج الکترومغناطیسی به عنوان بخشی از لیست الاینده های زیست محیطی به حساب می آید که با مواجه با آن در معرض خطرات بیولوژیکی قرار می گیرید. یکی از مهمترین عوارض وای فای بر جنین اختلالا در روند مهارتی و ارتباطی او است که در ادامه عوارض وای فای را بیشتر توضیح می دهیم.

ایجاد مشکلات رفتاری در کودک

مطالعاتی که روی کودکان شده است نشان داده است که قرار گرفتن در معرض امواج موبایل در موقع بارداری با ایجاد اختلال رفتاری در کورک مرتبط است. بهتر است بدانید که بیشتر متخصصان کالیفرنیا در سال 2008 و 2012 روی ده ها هزار کودک این مورد را آزمایش کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که کودکانی که کمتر در معرض وای فای بوده اند در آینده مشکلات عاطفی و رفتاری کمتری را تجربه می کنند. این متخصصان اقدام به جمع آوری این اطلاعات در میان 5 کشور جهان کرده اند وبه این نتیجه رسیدند که والدینی که بیشتر اوقات در معرض وای فای هستند به مراتب فرزندانی که به دنیا می آورند بیشتر به بیماری های پیش فعالی و عدم تمرکز دچار هستند.

خطرات امواج وای فای برای جنین

ایجاد مشکلات پیش فعالی در کودک

طبق نتایج تحقیق سندروم ADHD یا پیش فعالی نشان می دهد که افرادی که بیشتر درگیر اینترنت و موبایل هستند نسبت به دیگر افراد بیشتر در معرض امواج الکترومغناطیس قرار می گیرند. این نتایج پژوهشگران را نگران کرده و در پی آن هستند تا حوزه مطالعات را در زمینه تاثیرات وای فای بر جنین بیشتر کنند.

ایجاد مشکلات چاقی،سقط جنین و بیماری تیروئید در کودک

بر اساس مطالعات که انجام شد نشان داده شد که کودکانی که در رحم مادر خود بیشتر در رحم مادر در معرض وای فای و اینترنت قرار گرفته اند نسبت به دیگر افراد بیشتر در معرض چاقی و مشکلات تیروئید قرار می گیرند. این تحقیقات نشان داد که مواجه با میدان مغناطیسی بالا در دوران بارداری با ابتلا به آسم در کودکان همراه است. در سال 2017 گروه دیگری هم تازه ترین اطلاعات خود را در یک کنفرانس بیان کردند که نشان می دهد کودکانی که در معرض این شبکه وای فای قرار بگیرد امکان مبتلا شدن او به مشکلات تیروئیدی بیشتر است زیرا امواج الکترومغناطیسی بر روی روند توسعه و تکامل غده هیپوفیز جنین تاثیر بدی می گذارد.

خطرات امواج وای فای برای جنین

مواجهه با امواج الکترو مغناطیسی در طول بارداری و افزایش میزان سقط جنین

در سال 2017 دکتر لی تحقیقات خود را در ارتباط شبکه های وای فای با سقط جنین بیان کرد که حاکی از آن است که مادرانی که در طول بارداری خود در معرض امواج الکترومغناطیسی قرار می گیرند 7.2 درصد احتمال سقط جنین در آنها بیش از دیگران است. او در کنفرانس خود بیان کرد که این مطالعات نشان می دهد که امواج شبکه وای فای برای جنین می تواند خیلی خطرناک باشد و تاثیرات نامطلوبی بر او وارد کند. این متخصص بر اساس تحقیقاتی که در این چند سال انجام داد مدارکی به کمیسیون قدرت یالات متحده در مورد عدم کفایت خطوط ایمنی در مقابل الکترومغناطیسی ارائه داده است.

خطرات امواج وای فای برای جنین

توصیه هایی برای کم کردن آسیب های وای فای برای جنین

بیشتر محققان برای کم کردن و یا از بین بردن آسیب های ناشی از امواج وای فای روش هایی را بیان کرده اند که در ادامه آن ها را بیان می کنیم:

  • توجه داشته باشید که که نبایستی در کنار مودم و یا دستگاه بی سیم بخوابید.
  • زمانی که هیچ احتیاجی به اینترنت ندارید مودم را خاموش نمایید.
  • توصیه می شود که بیش از اندازه در معرض شبکه های وای فای قرار نگیرید.
  • دوشاخه مودم خانه را هنگامی که از آن استفاده نمی کنید از برق جدا نمایید.
  • به مدت طولانی از اینترنت استفاده نکنید.
  • دستگاه های روشن بی سیم مانند لپ تاپ را از کنار خود دور کنید.
  • توصیه می شود که گوشی همراه را در نزدیکی خود قرار ندهید و برای حمل آن بهتر است تا آن را در کیف قرار داده و از گذاشتنش در جیبتان خودداری کنید.
  • در وسایل نقلیه مثل خودرو و مترو از تلفن همراه و یا لپ تاپ استفاده نکنید.
  • برای مکالمه از طریق موبایل بهتر است از هندزفری استفاده نمایید و یا آن را روی حالت بلندگو قرار دهید.
  • تا جایی که امکان دارد سعی کنید از مودم های کابل دار برای وصل شدن به اینترنت استفاده کنید.
  • در محیطی که می خوابید از دستگاه های بی سیم استفاده نکنید.

مطالب مشابه را ببینید!