مجله تاپ‌ناز‌

خطرناک ترین بیماری های مقاربتی و جنسی

ایدز به مراتب کشنده ترین بیماری مقاربتی است و شواهد علمی بیشتری در مورد اثربخشی کاندوم برای پیشگیری از عفونت HIV از سایر بیماری های مقاربتی وجود دارد. بدنه تحقیقات در مورد اثربخشی کاندوم های لاتکس در جلوگیری از انتقال جنسی HIV ، جامع و قطعی است. در حقیقت ، توانایی کاندوم های لاتکس مانند کاندوم تاخیری ، کاندوم خاردار و … برای جلوگیری از انتقال HIV به طور علمی در مطالعات “زندگی واقعی” از زوج های فعال جنسی و همچنین در مطالعات آزمایشگاهی مشخص شده است.

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که کاندوم های لاتکس یک سد اساساً غیرقابل نفوذ برای ذرات به اندازه پاتوژن های STD ( بیماری های مقاربتی و جنسی ) را ایجاد می کنند.

 

مبانی نظری محافظت کاندوم های لاتکس

با خرید کاندوم ، آن ها آلت تناسلی مرد را پوشانده و مانع موثری در معرض ترشحات مانند مایع منی و واژن قرار می دهد و مسیر انتقال جنسی عفونت HIV را مسدود می کند.مطالعات اپیدمیولوژیک که در محیط های واقعی انجام می شود ، جایی که یک شریک زندگی وی به ویروس HIV آلوده است و شریک زندگی دیگر نیست ، به طور قطعی نشان می دهد که استفاده مداوم از انواع کاندوم میزان محافظت بالایی را فراهم می کند.کاندوم ها ، در صورت استفاده مداوم و صحیح ، می توانند خطر انتقال سوزاک ، کلامیدیا و تریکومونیازیس را کاهش دهند.سوزاک ، کلامیدیا و تریکومونیازیس بیماری ترشح نامیده می شوند؛زیرا از طریق رابطه جنسی توسط ترشحات دستگاه تناسلی مانند مایع منی یا مایعات واژن منتقل می شوند و  HIVنیز توسط ترشحات دستگاه تناسلی منتقل می شود.

 

خطرناک ترین بیماری های مقاربتی و جنسی

بیماری های زخم دستگاه تناسلی و ویروس پاپیلومای انسانی  ( HPV )

بیماری های زخم دستگاه تناسلی و عفونت HPV می تواند در هر دو بخش دستگاه تناسلی مرد و زن رخ دهد که توسط کاندوم لاتکس پوشیده شده یا محافظت می شود.استفاده صحیح و مداوم از کاندوم های لاتکس می تواند خطر ابتلا به تبخال دستگاه تناسلی ، سفلیس و سرطان پوست را تنها در صورت محافظت از منطقه آلوده یا محل قرار گرفتن در معرض پتانسیل کاهش دهد. در حالی که تأثیر کاندوم در جلوگیری از عفونت ویروس پاپیلوما در انسان به طور ناشناخته است ، مصرف کاندوم با میزان کمتری از سرطان دهانه رحم ، یک بیماری مرتبط با HPV همراه است.

 

بیماری های زخم دستگاه تناسلی شامل تبخال دستگاه تناسلی ، سفلیس و سرطان خون است. این بیماری ها در درجه اول از طریق تماس “پوست به پوست” از زخم ها یا پوست های آلوده منتقل می شوند که طبیعی به نظر می رسد. عفونت HPV از طریق تماس با پوست آلوده دستگاه تناسلی یا سطوح / مایعات مخاطی منتقل می شود. بیماری های زخم دستگاه تناسلی و عفونت HPV ممکن است در نواحی دستگاه تناسلی مرد یا زن که تحت پوشش یا محافظت نشده کاندوم هستند ، رخ دهد.

مبانی نظری برای محافظت در برابر بیماری های زخم دستگاه تناسلی و HPV به محل درد / زخم یا عفونت بستگی دارد. کاندوم های لاتکس تنها در هنگام انتقال زخم ها یا عفونت ها در مناطق دستگاه تناسلی که توسط کاندوم پوشانده شده محافظت می کنند. بنابراین ، انتظار می رود که استفاده مداوم و صحیح از انواع کاندوم مانند کاندوم فضایی ، کاندوم عروسکی و …. در برابر بیماری های زخم دستگاه تناسلی و HPV در برخی موارد ، اما نه همه ، محافظت کند.

خطرناک ترین بیماری های مقاربتی و جنسی

 

مطالعات اپیدمیولوژیک که میزان عفونت را در بین کاربران کاندوم و غیر استفاده کنندگان مقایسه می کنند ، شواهدی را ارائه می دهند که نشان می دهد خرید آنلاین کاندوم می تواند در برابر انتقال سفلیس و تبخال دستگاه تناسلی محافظت کند. با این حال ، برخی دیگر از مطالعات اپیدمیولوژیک محافظت کمی یا بدون محافظت دارند. بسیاری از مطالعات اپیدمیولوژیک موجود به روشی طراحی نشده اند که امکان اندازه گیری دقیق تأثیر کاندوم در برابر بیماری های زخم دستگاه تناسلی را فراهم می آورد. هیچ مطالعه قطعی به طور خاص در مورد انتقال سرطان کاندروئید و استفاده از انواع کاندوم صورت نگرفته است ، اگرچه مطالعات متعددی احتمال کاهش زخم های دستگاه تناسلی را در تنظیماتی که سرطان چربی خون یکی از دلایل اصلی بروز زخم های دستگاه تناسلی است ، اثبات کرده اند؛برای ارزیابی میزان محافظت از کاندوم های لاتکس در زمینه بیماری زخم دستگاه تناسلی ، تحقیقات بیشتری لازم است.

 

در حالی که برخی از مطالعات اپیدمیولوژیک میزان پایین تر از ابتلا به HPV را در بین مصرف کنندگان کاندوم نشان داده اند ، اما اکثر آنها چنین نیستند. مطالعه رابطه بین مصرف کاندوم و عفونت HPV به ویژه دشوار است؛زیرا عفونت HPV معمولاً به طور متناوب قابل تشخیص است و به دلیل ارزیابی بسامد عفونت های موجود یا جدید، سخت و پیچیده است. بسیاری از مطالعات اپیدمیولوژیک موجود به طریقی طراحی نشده اند که امکان اندازه گیری دقیق تأثیر کاندوم در برابر عفونت HPV را فراهم کنند.با این حال ، تعدادی از مطالعات ارتباط بین استفاده از کاندوم و کاهش خطر ابتلا به بیماریهای HPV ، از جمله زگیل تناسلی ، دیسپلازی دهانه رحم و سرطان دهانه رحم را نشان می دهند. دلیل پایین بودن نرخ سرطان دهانه رحم در بین مصرف کنندگان کاندوم مشاهده شده در برخی از مطالعات ناشناخته است. اعتقاد بر این است که ابتلا به HPV برای بروز سرطان دهانه رحم لازم است ، اما به خودی خود کافی نیست. عفونت های مشترک با سایر STD ها می تواند عاملی در افزایش احتمال ابتلا به HPV به سرطان دهانه رحم باشد. تحقیقات بیشتری برای ارزیابی میزان محافظت از کاندوم های لاتکس محافظت می شود که هم عفونت HPV و هم بیماری HPV مانند سرطان دهانه رحم را در اختیار شما قرار می دهد.

چنانچه قصد خرید کاندوم را دارید و فرصت خرید آن را ندارید یا خجالت می کشید و یا هر بهانه ی دیگری که مانع از خرید آن می شود؛کافی است اپلیکیشن بوبوریم را از گوگل پلی یا سیب ایرانی دانلود کنید و یا وارد سایت بوبوریم شوید و در آنجا تنوع کامل محصولات کاندوم را مشاهده کنید و مطابق با سلیقه خود ، کاندوم خود را سفارش دهید و در بسته بندی محرمانه درب منزل یا محل کار یا … تحویل بگیرید.

خطرناک ترین بیماری های مقاربتی و جنسی

پایان رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!