مجله تاپ‌ناز‌

دلایل اصلی خوابیدن پف کیک چیست و چطور کیک پف دار داشته باشیم؟

چنانچه به دنبال خوابیدن کیک هستید تا آخر این مطلب همراه ما باشید تا شما را با دلایل خوابیدن پف کیک اشنا می کنیم و می توانید از این مشکل پیشگیری کنید. چنانچه کیک شما پف نکند می تواند دردسرساز شود و کیک شما زیبایی و طعم مورد نظر را نداشته باشد و به همین جهت در ادامه روش های پیشگیری از پف نکردن کیک را آورده ایم.

 

خوابیدن پف کیک و دلیل اصلی آن

مشکلی که پس از خارج کردن کیک از فر برای هر فردی ممکن است رخ دهد این است که پس از آن پف کیک بخوابد و اگر می خواهید از این مشکل جلوگیری کنید بهتر از یک سری نکات کنید تا بتوانید کیک های خوشمزه و با حجم مناسب و بدون خوابیدن پف تهیه نمایید.

 

تغییر دما ناگهانی

چنانچه دمای کیک را سریعا تغییر دهید پف از آن از بین خواهد رفت. برای جلوگیری از این مشکل بهتر از زمانی که کیک پخته می شود آن را چند دقیقه در فر خاموش قرار دهید تا دمای آن به آرامی کاهش پیدا و از این مشکل بسیار شدید پیشگیری کنید.

 

آرد کم

یکی از مشکلاتی که خیلی از افراد مبتدی مرتکب آن می شوند این می باشد که فکر می کنند اگر آرد کمتری روی مواد بریزند بیشتر پف می کند تا حدی درست است و زمانی که آرد کم باشد مواد بهتر است و حتی در فر هم که قرار می گیرد خوب پف می کند ولی ممکن است سریع پف آن از بین برود.

 

پخته نشدن کیک

یکی از دلایل ساده که می تواند باعث خوابیدن پف کیک شود این است که به صورت کامل پخته نشود. اگر کیک این گونه باشد و شما آن را از فر خارج کنید و یا در فر را باز کنید پف کیک به شدت می خوابد و از بین می رود.

 

باز کردن در فر

اگر قبل از این که کیک پخته شود در فر را باز کنید باعث می شود تا پف کیک به صورت کامل از بین رفته و می تواند باعث ترک خوردن کیک شود. بهتر است تا وقتی که کیک شما کامل نپخته است در فر را باز نکنید.

 

خوابیدن پف کیک

دمای فر

یکی از مشکلات اصلی که باعث می شود پف کیک بخوابد دمای پایین فر می باشد. قبل از اینکه کیک را در فر قرار دهید آن را گرم کنید و دمای مناسبی را برای آن انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که دمای هر کیک با دیگری فرق دارد و زمان پخت آنها هم متفاوت است پس باید تا وقتی که روی کیک طلایی شود، یک چنگال در آن فرو کنید و مواد درون آن را با چنگال خارج نشود.

 

میزان نامناسب شکر

اگر شکر خیلی زیاد باشد تا کیک را از فر خارج کردید، پف آن از بین می رود. بهتر است که مواد تشکیل دهنده هر کیکی را تغییر ندهید تا پف کیک نخوابد و همچنین شکر نیز به اندازه باشد.

 

تکان خوردن

یکی دیگر از مشکلاتی که باعث فروکش کردن پف کیک می شود تکان خوردن کیک در موقع پخت می باشد. بهتر است وقتی که کیک را در فر قرار می دهید آن را دست نزنید و بگذارید که تا زمانی که خودش را می گیرد و پخته می شود بدون تغییر باقی بماند.

 

میزان بکینگ پودر

خیلی از افراد فکر می کنند اگر از بکینگ پودر بیشتری استفاده کنند کیک آنها پف دار تر می شود ولی جالب است بدانید که استفاده بیش از حد از این ماده باعث می شود وقتی که شما کیک را از فر خارج می کنید و آن به سرعت بدون پف شود. باید در نظر داشته باشید که استفاده از بکینگ پودر برای هر لیوان آرد حدود یک قاشق چای خوری است.

 

مطالب مشابه را ببینید!