مجله تاپ‌ناز‌

خواص آب یونیزه قلیایی برای سلامت بدن

همه ی ما می دانیم که نوشیدن روزانه حداقل 8 لیوان آب برای سلامتی بدن انسان ضروری می باشد و این آب باید خالص و تمیز باشد. سختی و آلودگی های آب های شهری باعث شده تا خانواده ها به استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی روی بیاورند. خرید دستگاه تصفیه آب به کاهش آلاینده های آب کمک می کند و آبی گوارا و خالص در اختیار ما قرار می دهد. شاید بسیاری از شما در رابطه با آب قلیایی شنیده باشید. بسیاری از گزارشات و آزمایش ها نشان می دهد علت طول عمر افراد در کشور ژاپن به دلیل استفاده از آب قلیایی است. اما آب قلیایی چیست؟ ما در این مقاله به تفاوت آب قلیایی و اسیدی می پردازیم و از فواید آن و روش های دستیابی به این آب صحبت خواهیم کرد.

آب قلیایی چیست؟

آب یونیزه قلیایی آبی است که کم ترین میزان اسید را داشته باشد. میزان اسیدی یا قلیایی بودن آب را با شاخصی به نام PH اندازه گیری می کنند. PH صفر یعنی 100 درصد اسیدی و PH چهارده به معنی 100 درصد قلیایی بودن است. آب معمولی در شرایط عادی دارای PH 8 می باشد. آب قلیایی مناسب بدن باید دارای PH بالای 7.5 باشد. آب در اثر واکنش های مختلف ممکن است میزان قلیایی بودن خود را از دست بدهد و اسیدی تر شود. آب لوله کشی شهری در هنگام عبور از لوله های آب مواد پوسیده و زنگ های آهن به آن اضافه می شود و باعث اسیدی شدن آن می گردد. بر اساس نظر دانشمندان و پزشکان بهترین نوع آب برای آشامیدن آبی است که PH بین 8.5 تا 9.5 قلیایی باشد.

خواص آب یونیزه قلیایی برای سلامت بدن

اما مضرات آب اسیدی و فواید آب قلیایی چیست؟ آب اسیدی خاصیت اکسید کنندگی بیشتری دارد. مضرف و بالا بودن میزان آب اسیدی در بدن موجب می شود تا سلول ها اکسید شوند و این امر باعث به وجود آمدن توده های سرطانی می شود. چرا که این توده ها تنها در محیط های اسیدی رشد می کنند. هم چنین آب اسیدی به دلیل خاصیت خورندگی و اکسید کنندگی که دارد موجب پیری زود رس می شود و مشکلاتی از جمله سوزش معده را برای دستگاه گوارش به وجود می آورد. با استفاده از آب قلیایی می توان این تاثیرات منفی را در بدن کاهش داد. آب قلیایی سرشار از آنتی اکسیدان است و باعث جلوگیری از رشد و تکثیر توده های سرطانی می شود و غنی از مواد معدنی مثل کلسیم و پتاسیم است که برای بدن بسیار مهم و ضروری می باشند. آب قلیایی میزان اکسیژن خون را افزایش می دهد و باعث بهتر جذب شدن آب به بدن می شود. به سم زدایی بدن کمک می کند و باعث می شود که مواد غذایی بهتر و بیشتر به جذب شوند. هم چنین مشکلات گوارشی ناشی از مواد اسیدی را کاهش می دهد و از پیری زود رس و بیماری های پوستی و خشک شدن پوست جلوگیری می کند. طعم آب یونیزه نیز نسبت به آب های دیگر متفاوت می باشد. توصیه می شود که آب قلیایی را یک الی دو ساعت قبل و بعد از غذا مصرف کنید. در مجموع این آب خواص بسیار مفیدی دارد و کمک می کند تا بدن خود را بازسازی کند.

روش های یونیزه کردن آب

یونیزه سازی آب به روش های مختلفی می تواند صورت بگیرد.  روش اول استفاده از محلول PH است که می توان از دارو خانه ها آن را تهیه نمود. این محلول یا قطره یون های OH منفی را به آب اضافه می کند. البته اضافه کردن این محلول باعث تغییر کردن مزه ی آب می شود و استفاده از آن به طور صد در صد ما را از قلیایی شدن آب مطمئن نمی کند.

خواص آب یونیزه قلیایی برای سلامت بدن
روش دوم استفاده از آهنربا های مغناطیسی است که به لوله های آب وصل می شود و یون های مثبت را به خود جذب کرده و باعث قلیایی شدن آب می شود. این روش را نیز به طور قطع نمی توان گفت که تاثیر کاملی بر آب دارد یا خیر.
یکی از روش های آسان دیگر این است که چند تکه لیمو ترش را داخل آب انداخته و بگذاریم حداقل برای 8 ساعت داخل آب بماند تا خاصیت قلیایی به آب بدهد.
اما بهترین و مطمئن ترین روش استفاده از آب تصفیه کن قلیایی است که نسبت به روش های دیگر مزایای بیشتری دارد. در ادامه بیشتر در رابطه با نحوه ی عملکرد این دستگاه توضیح خواهیم داد.

دستگاه تصفیه آب خانگی قلیایی

تصفیه آب آلکالاین یا قلیایی در واقع یک فیلتر است که در دستگاه های تصفیه آب با روش اسمز معکوس قرار می گیرد. آب پس از تصفیه در دستگاه RO تمام املاح و مواد معدنی مفید خود را از دست می دهد و اسیدی می شود. فیلتر قلیایی با قرار گرفتن در انتهای دستگاه میزان اسید آب را کاهش می دهد و یون های مثبت را به خود جذب و آب را قلیایی می کند. این کار هم آب را از حالت اسیدی خارج می کند و هم مواد مفید و ویژگی های زیادی را به آب اضافه می کند. با خرید دستگاه تصفیه آب از مشکلات گوارشی ناشی از مصرف غذاهای اسیدی جلوگیری می کنید.

خواص آب یونیزه قلیایی برای سلامت بدن

امروزه بسیاری از غذاهایی که مصرف می شود از نوع اسیدی بوده مثل نوشابه های گازدار و غذاهای سرخ کردنی و فست فود ها که مصرف این مواد میزان اسید بدن را بالا می برد و ممکن است باعث ترش کردن معده یا سوزش آن شود به خصوص در افراد پیر و مسن این مشکلات بیشتر دیده می شود. با مصرف آب قلیایی و قرار دادن آن در رژیم غذایی خود PH بدن به حالت نرمال و طبیعی باز می گردد. دستگاه تصفیه آب قلیایی کلر آب را نیز از بین می برد. این ماده شیمیایی باعث بروز برخی سرطان ها از جمله سرطان پروستات و سینه می شود و وجود آن در آب از تاثیر گذاری مواد معدنی و قلیایی جلوگیری می کند.

استفاده از آب تصفیه کن قلیایی مزایای بیشتری نسبت به روش های دیگر یونیزه سازی آب دارد چرا که  آب را به طور کامل تصفیه می کند و هم آن را قلیایی کرده و خواص بسیار زیادی به آن می دهد. در صورتی که استفاده از روش های دیگر، آب همچنان آلودگی های خود را دارد. با توجه به این مزایا و فواید آب قلیایی، در هنگام خرید تصفیه آب خود حتما مدل قلیایی آن را تهه کنید. با خرید این دستگاه هم آبی سالم و گوارا و عاری از هر نوع آلاینده ای می نوشید و هم از مواد معدنی و خواص آنتی اکسیدانی آن بهره مند خواهید شد که در سلامتی شما و خانواده تان بسیار تاثیر گذار خواهد بود. رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!