مجله تاپ‌ناز‌

خواص تخم مرغ آب پز, در وعده صبحانه تخم مرغ آب پز بخورید

تخم مرغ آب پز

افراد ورزشکار و دارای اضافه وزن حتما در وعده صبحانه تخم مرغ آب پز میل کنند. تخم مرغ آب پز دارای پروتئین، ویتامین و همچنین پتاسیم است که برای بدن بسیار ضروری هستند.

 

خاصیت تخم مرغ آب پز

یک عدد تخم مرغ 100 گرمی حاوی 5/12گرم پروتئین است که معادل 11 درصد نیاز روزانه ما محسوب می شود. پروتئین ها در اکثر عملکردهای سلولی بدن شرکت دارند. محققان روی افرادی که رژیم لاغری گرفته اند بررسی هایی انجام داده و مشاهده کردند افرادی که به مدت 8 هفته، هر هفته 5 مرتبه تخم مرغ برای صبحانه خورده اند بیشتر از بقیه افراد لاغر شده اند

تخم مرغ یک ماده غذایی مناسب و سرشار از پروتئین و ویتامین است و افراد زیادی در دنیا از این ماده غذایی استقبال می کنند و در اکثر وعده های خود از این چاشنی استفاده می کنند.

بسیاری از مردم دنیا در وعده صبحانه تخم مرغ را به صورت نیمرو و یا املت درست می کنند که در این غذا به علت مصرف زیاد روغن، خصوصیات خوب خود را به این صورت از دست می دهد.

تخم مرغ آب پز دارای ویتامین های مختلفی از جمله پتاسیم است که به دلیل استفاده نکردن از روغن، یک ماده غذایی مناسب برای افراد ورزشکار و چاق محسوب می شود.

 

تخم مرغ آب پز

تخم مرغ آب صبحانه مناسب و عالی

 

خواص تخم مرغ آب پز:

خوردن تخم مرغ آب پز در وعده صبحانه دارای خواص زیر است:
1- چربی خون را کاهش می دهد.
2- کمک بزرگی به کاهش وزن می کند.
3- خطر ابتلای افراد به بیماری های مختلف را کاهش می دهد.
4- سبب شادابی و سلامت پوست و مو می شود.
5- بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
6- استرس و اضطراب را کم می کند.
7- سرشار ازامگای 3 است.
8- عضله سازی می کند.

 

تخم مرغ آب پز

مصرف تخم مرغ آب پز در وعده صبحانه

 

پیشگیری از سرطان سینه

نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد که تخم مرغ برای مقابله با سرطان سینه موثر است. در سال 2003 پژوهشگران دانشگاه هاروارد به این نتیجه رسیدند افرادی که از دوره نوجوانی هر هفته سه عدد تخم مرغ مصرف می کنند در سن بزرگسالی کمتر به سرطان سینه مبتلا می شوند. نتایج پژوهش دیگری که در سال 20055 انجام شد نیز نشان می دهد خطر رشد و پیشرفتسرطان سینه در خانم هایی که تخم مرغ بیشتری می خورند 444 درصد کمتر از خانم هایی است که زیاد اهل تخم مرغ نیستند. در سال 2008 نیز محققان دانشگاه کارولینای شمالی به این نتیجه رسیدند که «کولین» موجود در تخم مرغ می تواند به میزان 24 درصد خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد.

 

تخم مرغ آب پز

مصرف تخم مرغ آب پز در وعده صبحانه

 

ضد ریزش مو

تخم مرغ جلوی ریزش مو را می گیرد و برای موها بسیار مفید است. این ماده غذایی حاوی میزان قابل توجهی آهن است که اکسیژن را به سمت ریشه موها هدایت می کند. از این گذشته تخم مرغ حاوی زینک و ویتامین B88 نیز می باشد که اولی برای رشد موها مفید است و دومی جلوی ریزش آن ها را می گیرد.

خوردن تخم مرغ آب پز در وعده صبحانه و خواص عالی تخم مرغ آب پز

مطالب مشابه را ببینید!