مجله تاپ‌ناز‌

خواص سیب زرد + فواید مصرف این میوه خوشمزه برای سلامت

خواص سیب زرد

سیب زرد میوه ای بسیار خوشمزه است که برای سلامت مفید است که در این مطلب در مورد فواید و خواص سیب زرد توضیحاتی داده ایم با ما همراه باشید.

سیب زرد مملو از خاصیت است و برای درمان بیماریها استفاده می شود و می توان گفت که خواص ویژه ای برای پوست دارد که می توانید از آن بهره ببرید.

خواص سیب زرد

سیب زرد عطر و طعمی بی نظیر دارد و در ادامه این مطلب به فواید عالی این میوه اشاره می کنیم.

  • درمان جذام

استفاده از پودر برگ سیب زرد بعد از حمام کردن روی زخم ها باعث درمان جذام می شود و این روش را باید تا زمان رفع زخم انجام داد.

  • رفع تهوع صبحگاهی دوران بارداری

خانم های بارداری که در اوایل صبح دچار تهوع صبحگاهی می شوند برای رفع این مشکل می توانند پالپ سیب زرد را با شکر مصرف کنند.

  • افزایش شیر مادر

برای افزایش شیر مادر استفاده از آب سیب زرد ترکیب شده با شکر زرد و پودر زنجبیل مفید است.

  • کمک به کاهش التهاب

عصاره سیب زرد خاصیت ضد التهابی دارد و به همین دلیل باعث کاهش التهاب، درد مفصل و تورم می شود، برای تسکین درد می توانید خمیر برگ سیب زرد را روی نواحی آسیب دیده قرار دهید.

  • درمان سردرد

افرادی که دچار سردرد شدید هستند می توانند برگ تازه سیب زرد را له کنند و خمیر به دست آمده را روی پیشانی خود قرار دهند. استفاده از خمیر سیب درمان فوری سردرد است.

  • درمان شکستگی استخوان

برای درمان شکستگی استخوان می توانید پودر سیب زرد را با زردچوبه و روغن حیوانی ترکیب کنید و روی ناحیه ای که دچار شکستگی شده است بگذارید.

خواص سیب زرد

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

سیب زرد سرشار از ویتامین سی است و به عنوان یک آنتی اکسیدان برای تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از بدن در مقابل پیری زودرس به حساب می آید.

  • متعادل کردن سطح هموگلوبین

سیب زرد دارای آهن است و به همین دلیل می توانید برای حفظ تعادل سطح هموگلوبین و پیشگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن این میوه خوشمزه را استفاده کنید.

  • ارزش تغذیه ای سیب زرد

سیب زرد میوه ای مفید برای سلامت بدن است زیرا دارای پروتئین، کاروتن، فیبر رژیمی، کربوهیدرات، چربی، ریبوفلاوین، منیزیم، کرومیوم، آهن، آب، اسید تارتایک، فسفر، زینک، ویتامین A، تیامین، مواد معدنی، نیاسین، پتاسیم، ویتامین سی و منگنز است.

  • رفع مشکلات گوارشی

سیب زرد به دلیل داشتن خواص ملین روغن معطر آن برای درمان مشکلات گوارشی مانند، ناراحتی معده، یبوست، اسهال خونی، اسهال و درد معده مفید است و طبق تحقیقات انجام گرفته نوشیدن منظم آب سیب زرد به مدت یک ماه باعث کاهش یبوست و درمان درد معده می شود. آب سیب زرد با پاکسازی و دفع مواد اضافی از روده باعث رفع این مشکل می شود.

برای رفع نشانه های سندروم روده تحریک پذیر می توانید پودر سیب زرد را با یک لیوان آب گرم ترکیب کنید سپس روزی دو بار مصرف نمایید و برای رفع مشکلات گوارشی می توانید پوست درخت سیب زرد را با گل زیره سیاه و زنجبیل بجوشانید و سپس این محصول را هر روز و به سه بار به صورت ناشتا میل کنید.

  • رفع مشکلات پوستی

برای درمان مشکلات پوستی می توانید دو بار در روز ترکیب آب سیب زرد، آب زیره و برگ بو را استفاده کنید، استفاده از این ماده برای رفع قرمزی پوست، راش های پوستی و پیسی گزینه مناسبی است، پودر سیب زرد را می توانید با خرما و عسل ترکیب کنید سپس به مدت 25 دقیقه روی پوست قرار دهید و در نهایت بشویید، استفاده از این روش برای رفع چین و چروک پوست و آکنه کمک زیادی می کند.

  • تنظیم ترشح هورمون تیروئید

سیب زرد باعث تنظیم و کنترل متابولیسم و پیشگیری از پرکاری تیروئید می شود و در نتیجه باعث کنترل و تنظیم ترشح هورمون تیروئید می شود و طبق گزارش محققان میوه و برگ سیب زرد برای تهیه داروهای گیاهی تنظیم کننده پرکاری تیروئید بسیار کاربرد دارد.

  • کنترل قند خون

عصاره آبکی سیب زرد باعث تنظیم سطح قند خون و تکرر ادرار افراد دیابتی می شود. این عصاره با کنترل عملکرد پانکراس باعث تنظیم ترشح انسولین در بدن می شود.

  • تنظیم قاعدگی نامنظم

سیب زرد باعث ترشح پروژسترون و تعادل هورمونی می شود پس، برای آن دسته از زنانی که قاعدگی نامنظم دارند مفید است و باعث کاهش دردهای قاعدگی و خونریزی شدید مربوط به آن می شود.

  • ضد سرطان

عصاره درخت سیب زرد به عنوان یک عامل بازدارنده تکثیر به حساب می آید و از این رو، باعث جلوگیری از رشد سلول های سرطانی و تومور می شود، به طور کلی می توان گفت مصرف سیب زرد باعث محافظت از شما در مقابل سرطان سینه و انواع تومور می شود.

  • درمان مشکلات جنسی در آقایان

سیب زرد باعث افزایش توانایی جنسی مردان می شود و می توانید از برگ و میوه سیب زرد برای تهیه داروهای گیاهی که ناتوانی جنسی، خروج ناگهانی منی، انزال زودرس و اختلال در عملکرد جنسی را رفع می کند استفاده نمایید.

 

مطالب مشابه را ببینید!