مجله تاپ‌ناز‌

خواص ماسک جوانه گندم برای پوست + طرز تهیه ماسک جوانی پوست با گندم

ماسک جوانه گندم، ماسکی طبیعی و پر خاصیت است که باعث نرم شدن و مرطوب شدن پوست می شود. این ماسک برای پوست خشک و خشن استفاده می شود و در این مطلب تاپ ناز 4 نوع ماسک متفاوت جوانه گندم را به شما معرفی می کنیم.

ماسک های جوانه گندن جزو ماسک های طبیعی هستند که می توانید در منزل بدون هیچ هزینه ای آن را تهیه کنید. ماسک جوانه گندم ضد چروک است و برای درمان جوش های صورت هم مناسب است. در بیشتر کرم ها و لوسیون های شیمایی از جوانه گندم استفاده می شود پس بهتر است که شما خودتان این نوع ماسک را در منزل تهیه کنید تا هیچ اثر مضر شیمایی روی پوست شما نداشته باشد. ماسک جوانه گندن در درمان جوش های صورت تاثیر دارد.

ماسک های جوانه گندم

جوانه گندم به دلیل دارا بودن ویتامین های C و E یک ضد لک قوی است و استفاده از ماسک های جوانه گندم از بروز لکه های ناشی از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند. در این بخش روش تهیه ماسک تهیه شده با جوانه گندم را می خوانید.

ماسک جوانه گندم با نشاسته

این ماسک هم باعث روشن شدن و لایه برداری پوست صورت می شود.

مواد لازم

  • نشاسته : یک قاشق چای خوری
  • ماست : یک قاشق چای خوری
  • جوانه گندم : یک قاشق غذاخوری
  • گلاب : چند قطره

طرز تهیه ماسک و نحوه استفاده آن

برای تهیه این نوع ماسک در ابتدا نشاسته و ماست را خوب مخلوط کنید و سپس جوانه را به آن اضافه کنید و در آخر هم گلاب را اضافه کنید. ماست آماده شده را آرام روی صورت بزنید و در حدود 10 تا 15 دقیقه و در آخر پوست صورت را با اب سرد بشویید.

 ماسک جوانه گندم و سیب زمینی

استفاده کردن از جوانه گندم و سیب زمینی در این ماسک تاثیر زیادی در چاق کنندگی صورت دارد. استفاده از این ماسک برای صورت های لاغر بسیار عالی است.

مواد لازم

  • پودر جوانه گندم : ۲ قاشق غذاخوری
  • ماست : یک قاشق غذاخوری
  • سیب زمینی رنده شده : یک قاشق غذاخوری
  • آبلیمو : چند قطره

طرز تهیه ماسک به همراه نحوه استفاده

برای تهیه این ماسک از جوانه گندم با سیب زمینی، پودر این جوانه و یا پودر جوانه ای دیگر را درون یک کاسه کوچک بریزید و سپس به آرامی ماست را به آن اضافه کنید و همزمان هم بزنید تا پودر جوانه حالت خمیری داشته باشد. سپس 2 قطره آبلیموی تازه اضافه کنید و سپس عسل بریزید، در آخر هم سیب زمینی رنده شده را اضافه کنید و تمام مواد را هم بزنید.

روش استفاده از این ماسک هم این گونه است که کمی از آن را روی صورت بمالید و مقداری ماساژ دهید سپس اجازه دهید به مدت 20 الی 30 دقیقه روی صورت بماند تا مقداری خشک شود و در آخر صورتتان را با آب بشویید.

خواص ماسک جوانه گندم برای پوست

ماسک جوانه گندم و موز

این ماسک نوعی روشن کننده و جوان کننده پوست صورت است و برای پوست های مختلف مناسب است و می تواند سلول های مرده را از بین ببرد و بعث صاف شدن پوست شما شود.

مواد لازم

  • زیتون : ۲ قاشق چای خوری
  • پودر جوانه گندم : یک قاشق غذاخوری
  • موز رسیده : یک عدد

طرز تهیه و روش استفاده از ماسک

در ابتدا نیاز است مواد ذکر شده را با هم مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی ایجاد شود. سپس ماسک به دست آمده را روی صورت خود بزنید و به مدت نیم ساعت روی صورت بماند و خشک شود، سپس با آب گرم چند دقیقه ماساژ دهید و سپس بشویید. برای داشتن نتیجه بهتر این ماسک را 2 بار در هفته انجام دهید.

ماسک جوانه گندم با تخم مرغ

ماسک تخم مرغ و جوانه گندم برای زیبایی و لایه برداری پوست شما مفید است و قبل از استفاده از این ماسک باید صورت را بشویید و کاملا تمیز کنید.

مواد لازم

  • جوانه گندم آسیاب شده : ۱ قاشق غذاخوری
  • زرده تخم مرغ : ۱ عدد

طرز تهیه ماسک

در ابتدا جوانه گندم را خوب آسیاب کنید سپس آن را در ظرفی مناسب بریزید و زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید و با جوانه گندم آسیاب شده را خوب مخلوط کنید و پس از اینکه به صورت خمیر شکل در آمد آن را روی پوست تمیز صورت به مدت 30 دقیقه قرار دهید. در مدتی که ماسک تخم مرغ و جوانه گندم، روی صورت شما قرار دارد نباید اصلا عضلات صورت خود را حرکت دهید پس از مدت زمان ذکر شده آن را از روی سرعت خود بردارید و صورت خود را با آب سرد بشویید.

ماسک جوانه گندم همراه با شیر

این ماسک خاصیت شاداب کنندگی و لطافت پوست را دارد و توصیه می کنیم حتما استفاده کنید.

مواد لازم

  • پودر جوانه گندم : ۱ قاشق غذاخوری
  • شیر : به میزان لازم

دستور استفاده از این ماسک

کمی جوانه گندم آسیاب شده را درون ظرفی بریزید و شیر را خیل آرام به جوانه گندم اضافه کنید تا مخلوط شیر و جوانه گندم خمیری شکل شود سپس پوست خود را بخور دهید و مخلوط به دست آمده را از قسمت پایین صورت خود به سوی بالای صورت بمالید و با حرکت های چرخشی پوست خود را ماساژ دهید و پس از 15 دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.

ماسک جوانه گندم همراه با ماست

این ماسک هم باعث شفافیت پوست می شود. اگر پوست شما چرب است از ماست کم چرب در این ماسک می توانید استفاده کنید.

مواد لازم

  • پودر جوانه گندم : ۱ قاشق غذاخوری
  • ماست : به میزان لازم

دستور استفاده

جوانه گندم آسیاب شده را در یک ظرف مناسب بریزید و آن را با کمی ماست مخلوط کنید و با قلم مو و انگشت آن را روی صورت بزنید و پس از 20 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

 

ماسک جوانه گندم با عسل

این ماسک می تواند باعث پاکسازی و تقویت پوست شما شود. برای درمان جوش های سر سیاه و لک های صورت هم مفید است.

مواد لازم

  • پودر جوانه گندم : ۲ قاشق غذاخوری
  • عسل : دو قاشق غذاخوری

دستور استفاده

جوانه گندم را خوب آسیاب کنید سپس آن را درون یک ظرف بریزید و 2 قاشق عسل به آن اضافه کنید و آنقدر مخلوط را هم بزنید تا به صورت ترکیبی خمیری شکل شود سپس ماسک عسل و جوانه را به مدت 20 دقیقه روی پوست تمیز قرار دهید و عضلات صورت خود را حرکت ندهید پس از مدت زمان ذکر شده صورت خود را با آب بشویید.

ماسک جوانه گندم در کل برای پوست صورت بسیار مفید است و در این بخش هم طرز تهیه چند نوع ماسک جوانه گندم را توضیح دادیم.

مطالب مشابه را ببینید!