مجله تاپ‌ناز‌

خواص میخک و پیشگیری از سرطان با میخک

خواص میخک و پیشگیری از سرطان با میخک

میخک گیاه مخروطی شکل کوچکی است که دارای خواص زیادی است و از سرطان پیشگیری می کند.

 

میخک پیشگیری از سرطان با میخک

 

میخک معمولاً به عنوان یک ادویه آشپزخانه و در ترکیب با فلفل، دارچین و زردچوبه و سایر ادویه ها برای تهیه پودر ادویه کاری ، مورد استفاده قرار می گیرد. در قدیم میخک ادویه ای گران قیمت بود که تنها پادشاهان و ثروتمندان می توانستند از آن استفاده کنند.

میخک از نظر طب قدیم ایران خیلی گرم و خشک است و دارای خواص بسیاری است و همواره به عنوان یک ادویه شفابخش مورد استفاده قرار میگیرد.

جلوگیری از سرطان با میخک

میخک از دو هزار سال پیش به عنوان ادویه به کار می رفته و دارای خواص زیادی از جمله درمان کننده سرطان است و حتی از ابتلا به سرطان نیز جلوگیری می کند.

خواص میخک و پیشگیری از سرطان با میخک

مصرف میخک از سرطان پیشگیری میکند

میخک گیاه بومی جزایر اندونزی و اقیانوسیه است و به علت زیبایی خاصی که دارد امروز در بیشتر نقاط دنیا به عنوان گیاه زینتی پرورش داده می شود البته در مناطق سردسیر این گیاه در گلخانه و گرمخانه نگه داری می شود.
در قدیم میخک ادویه ای گران قیمت بود که تنها پادشاهان و ثروتمندان می توانستند از آن استفاده کنند.میخک گیاهی است کوچک و مخروطی شکل که برگ های آن هیچ وقت زرد نمی شود ودر تمام طول سال سبز است ، ارتفاع این گیاه تا 10 متر می رسد . برگهای آن نوک تیز ، بیضوی و دم برگ های آن قرمز رنگ است.
گل های میخک کوچک و مجتمع به صورت خوشه هایی شامل 10 تا 25 گل است.وجه تسمیه این گیاه یه این دلیل است که غنچه های خشک شده آن که کوچک و به طول یک سانتی متر است به شکل میخ کوچک است.

میخک ، خواص شگفت انگیز میخک در پیشگیری از سرطان

مطالب مشابه را ببینید!