مجله تاپ‌ناز‌

خواص کیوی خشک + فواید عالی کیوی خشک شده برای سلامت

در این مطلب در مورد خواص کیوی خشک اطلاعاتی را آماده کرده ایم. کیوی منبع غنی از ویتامین سی است. به دلیل داشتن انواع ویتامین و مواد معدنی برای درمان بسیار از بیماری ها نیز مفید است.

کیوی میوه ای با مزه ترش و شیرین است، که طبع کیوی شیرین گرم و طبع کیوی ترش سرد است و این میوه ارزش غذایی زیادی دارد. در طب سنتی استفاده از این میوه به شکل تازه و یا خشک شده برای درمان کردن ریزش مو، کاهش خطر ابتلا به سرطان، کاهش وزن، درمان کردن استرس و … مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه بیشتر با خواص کیوی خشک آشنا شوید.

خواص کیوی خشک

میوه کیوی دارای ویتامین A ،E ،C ،D، ویتامین های گروه B، منیزیم، فسفر، آهن، مس، پتاسیم و فیبر می باشد، کیوی میوه ای مدر است، که میزان کالری آن بسیار کم است.

درمان استرس و بی خوابی

استرس یکی از دلایل کم خوابی و یا بی خوابی است پس برای درمان استرس می توانید روزی 4 عدد کیوی را در فواصل معین مصرف کنید.

خواص کیوی خشک + فواید عالی کیوی خشک شده برای سلامت

کاهش فشار خون

افرادی که فشار خون بالا دارند، از طریق مصرف کیوی خشک می توانند فشار خون خود را پایین بیاورند. مصرف کیوی خشک از لخته شدن خون در رگ های قلب جلوگیری می کند. افرادی که کلسترول بد خون آنها بالا است با مصرف این میوه خشک شده از سکته قلبی پیشگیری می کنند و خون آنها رقیق تر می شود.

پتاسیم موجود در کیوی خشک یک ماده غذایی مهم برای سلامت است و بر اساس تحقیقات انجام گرفته روی این ماده مغذی نشان می دهد که پتاسیم به تنهایی قادر است از بیماری های قلب جلوگیری کند و باعث کاهش فشار خون می شود.

 

برای جنین و زنان باردار

فولات موجود در کیوی خشک شده برای خانم های باردار مفید است و در نتیجه مصرف این میوه برای پیشگیری از نقص لوله عصبی جنین و برای رشد مغز موثر است.

 

برای دستگاه گوارش

مصرف کردن کیوی خشک باعث هضم پروتئین مواد غذایی می شود. با خوردن این میوه می توان مشکلات ورم معده، گازهای معده و سو هاضمه را کاهش داد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

کیوی خشک دارای میزان زیادی اسید فولیک و ویتامین سی است. مصرف این میوه به صورت خشک می تواند مقاومت بدن در مقابل بیماری های سرماخوردگی را بیشتر کند. این دو ماده مهم برای افزایش رشد گلبول های قرمز، گلبول های سفید و نیز پادتن ضروری می باشند و مقاومت بدن در مقابل بیماری های ویروسی را افزایش می دهند.

 

خاصیت آنتی اکسیدانی کیوی

کیوی خشک غنی از ویتامین سی است و این ویتامین از آنتی اکسیدان های قوی به حساب می آید. این آنتی اکسیدان می تواند رادیکال های آزاد را خنثی کند. مصرف کیوی به دلیل ویتامین سی موجود در کیوی از آسیب های ناشی از پیری محافظت می کند.

 

حفظ سلامت پوست

کیوی خشک دارای ویتامین E است که باعث حفظ رطوبت پوست می شود و به بازسازی سلول های پوست کمک می کند. انعطاف پذیری پوست را افزایش می دهد و باعث جوان سازی پوست می شود. خواص کیوی به دلیل داشتن مقادیر بالای ویتامین سی و آمینو اسید باعث می شود تا مصرف این میوه از پوست در مقابل اشعه های مضر خورشید مراقبت کند.

تقویت بینایی چشم

کیوی دارای ویتامین E و پیش سازهای ویتامین A است. به همین دلیل مصرف آن برای تقویت سلول های دستگاه بینایی مفید است.

 

حفظ سلامت مو

مصرف میوه کیوی به صورت تازه و یا خشک شده از ریزش مو جلوگیری می کند، زیرا کیوی دارای ویتامین های C و E است. کیوی دارای فسفر، روی و منیزیم است که باعث افزایش جریان گردش خون می شود و به سرعت رشد مو کمک می کند. کیوی خشک شده دارای مس است و به همین دلیل از سفید شدن مو جلوگیری می کند.

 

کاهش وزن

خواص کیوی برای کاهش وزن و لاغری است. کیوی از میوه های کم کالری است. در هر 100 گرم از این میوه 55 کالری انرژی وجود دارد. کیوی به دلیلداشن فیبر ایجاد احساس سری می کند و در نتیجه باعث کاهش گرسنگی می شود.

 

پیشگیری از سرطان

کیوی منبع بزرگی از ویتامین سی و فیبر است و در نتیجه یک عدد کیوی 77 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین سی را فراهم می کند. کیوی رادیکال های آزاد را مهار می کند. یکی دیگر از فواید آن پیشگیری و درمان سرطان به خصوص سرطان روده بزرگ است.

درمان آسم

درمان مبتلا به سرفه مزمن و آسم از دیگر مزایای کیوی خشک شده می باشد، زیرا دارای مواد معدنی و ویتامین C می باشد.

 

پادزهر سیگار

استنشاق دود سیگار باعث بروز آسیب های جدی به بدن می شود. برای مبارزه با مواد سمی ناشی از دود سیگار، مصرف کیوی تا حدی موثر است. این افراد برای تامین ویتامین سی مورد نیاز بدن بهتر است که روزی 20 عدد کیوی را مصرف کنند.

 

مطالب مشابه را ببینید!