مجله تاپ‌ناز‌

خواص گریپ فروت + تمام فواید این میوه خوشمزه برای سلامت

خواص گریپ فروت

تمام خواص گریپ فروت برای سلامت

گریپ فروت خواص زیادی برای سلامت بدن دارد. این میوه مانند انگور به صورت دسته ای و چند عددی روی یک شاخه رشد می کند، به همین دلیل به آن گریپ فروت می گویند که معنی آن میوه انگوری می باشد. گریپ فروت نخستین بار در جنوب آمریکا کشف شد و به نظر می رسد که این مویه حاصل پیوند پرتقال و داربی است که از نظر اندازه از هر دوی آنها برگ تر است و عطر و طعم آن تندتر است.

گریپ فروت دارای ویتامین سی است و این ویتامین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و مثلا اگر دچار سرماخوردگی شوید، گریپ فروت به شما کمک می کند که سرماخوردگی شما شدیدتر نشود و در کوتاه مدت بهبود پیدا کنید.

برای مصرف آن گریپ فروت را از وسط نصف کنید یا پوست آن را بکنید، از قشر سفیدی که اطراف گوشت آن است استفاده نکنید و به سراغ ماده مغذی درون آن بروید تا از خواص گریپ فروت بهره مند شوید.

در ادامه با ما همراه باشید تا مهمترین خواص گریپ فروت را بررسی کنیم.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

مقدار زیاد ویتامین سی در گریپ فروت باعث پیشگیری از بیماری سرماخوردگی و مبارزه با آن می شود. بعضی از شاخص ها هم بیانگر این حقیقت هستند که ویتامین C از بدن در مقابل سرطان دهان و معده هم محافظت می کند. گیرپ فروت با رادیکال های آزادی که باعث بوی بد دهان می شوند مقابله می کند و باید بدانید که سکته مغزی، حملات قلبی و سرطان هم با رادیکال های آزاد مرتبط است.

 

پیشگیری از سنگ کلیه

وقتی کلسیم ذخیره شود باعث ایجاد سنگ کلیه می شود. سنگ کلیه، یا خود به خود از راه ادرار ا بدن خارج می شود و یا توسط پزشک عمل سنگ شکن انجام می شود و سنگ های خرد شده از راه ادرار دفع می شوند. سنگ کلیه بیماری دردناکی است؛ یکی از بزرگترین فواید نوشیدن یک لیتر آب گریپ فروت در روز، تاثیر آن روی دفع سنگ کلیه از طرق مجاری ادرار می باشد.

 

چربی‌سوز طبیعی است

اما اینکه میوه گریپ فروت چربی ها را می سوزاند اصلا شایعه نیست و درست است. تحقیقات نشان داده که یکی از خواص شگفت انگیز گریپ فروت، خاصیت چربی سوزی آن است. مصرف نصف گریپ فروت و یا نوشیدن یک لیوان از آب این میوه قبل از هر وعده غذایی بسیار خاصیت دارد. افرادی که در طی تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند، در 12 هفته در حدود 2 کیلوگرم وزن کم کردند.

خواص گریپ فروت

افزایش سوخت‌وساز بدن یا همان متابولیسم

این میوه می تواند سوخت و ساز بدن را بالا ببرد و به همین دلیل باعث لاغری شما می شود. اگر افزایش سوخت و ساز بدن با رژیم غذایی مناسب و ورزش همراه باشد باعث کاهش وزن حدود 1 کلیوگرم در هفته می شود. از سوی دیگر به دلیل افزایش متابولیسم، بدن حتی در موقع استراحت هم به چربی سوزی اش ادامه می دهد. این باعث می شود سریع تر وزن کم کنید و راحت تر به وزن ایده ال خود برسید و البته این را هم بدانید که این نوع کاهش وزن هیچ ضربه ای به سلامتی شما نمی زند.

 

پاکسازی کبد

گربپ فروت باعث پاکسازی سموم بدن می شود و به سلامت کبد کک می کند و نوشیدن آب گربپ فروت یا خوردن ان باعق می شود حس بهتری داشته باشیمو تحقیقات  نشان داده است سم زدایی از کبد در بهوبد و کاهش علائم بیمای های مزمنی مانند گرفتگ عضلات، افسردگی، سردردهای مزمن موثر می باشد. سموم خطرناکی که اطراف ما وجود دارند برای سلامت بدن ضمر هستند. تصفیه کننده خوبی مانند گریپ فروت می تواند باعث از بین رفتن این سموم کشنده شود.

 

محافظت از بدن مقابل سرطان پروستات

این میوه دارای آنتی اکسیدان است و در مقابل حلمه عوامل سرطان زاد که در کمین پروستات هستند از بدن شما محافظت می کند. طبق تحقیقات معلوم شده که این میوه حتی می تواند سلول های آسیب دیده در سطح DNA را بازسازی نماید. سرطران پروستات، سرطانی شایع میان مردان است و طبق آمار دومین دلیل اصلی مرگ و میر مردان پس از سرطان ریه به حساب می آید. پیروی منظم از رژیم غذایی سالم در مبازره و پیشگیری از این بیماری موثر است.

 

پیشگری از سرطان ریه

گریپ فروت می تواند از ابتلا به سرطان ریه پیشگیری کند و با آن مبارزه کندو مصرف روزی 3 لیوان آب گریپ فروت اثرات سوء مصرف دخانیات را کاهش می دهد. این میوه آنزیم هایی را در بدن فعال می کند که با این بیماری مرگبار مبارزه می کنند. آنچه گریپ فروت صورتی نامیده می شود در پیشگیری از سرطان ریه نقش بهتری دارد.

 

کاهش کلسترول بدن

LDL کلسترول بد، با مصرف منظم گریپ فروت تا 15 درصد کاهش پیدا می کند و به همین دلیل گریپ فروت سفید از نوع تو سرخ آن مفیدتر است. تری گلیسیرید که شکل دیگری از کلسترول بد محسوب می‌شود نیز با مصرف گریپ فروت تا 17 درصد کاهش پیدا می کند. خواص گریپ فروت در بیماران مبتلا به کلسترول بالا فقط فقط پس از یک ماه گنجاندن آن در رژیم غذایی مشاهده می شود.

 

پیشگیری از بیماری های لثه

محققان دریافته اند که مصرف روزانه 2 عدد گریپ فروت می تواند از بروز آسیب ناشی از بیماری های لثه جلوگیری کند یا روند گسترش بیماری را طولانی کند. علاوه بر این هنگامی که گریپ فروت را به رژیم غذایی اضافه می کنیم، رادیکال های آزاد که در بروز بیماری های مختلف دخالت دارند هم تشکیل نمی شوند. این موضوع بسیار با اهمیت است زیرا لثه هایی تحلیل رفته یا بیماری های لثه که تشخص داده نشوند ممکن است به سرطان دهان منجر شوند. بیماری های لثه حتی می توانند به قلب هم آسیب برسانند.

مطالب مشابه را ببینید!