مجله تاپ‌ناز‌

خوراکی ضد خشکی و بیماری های عفونی خانم ها

خوراکی ضد خشکی و بیماری های عفونی خانم ها

با تغییر سبک زندگی و یا رژیم غذایی می توانید از بیماری های واژن و عفونت های بخش تناسلی پیشگیری کنید.

 

مواد غذایی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های واژینال

 

حفظ سلامت وازن فاکتور مهمی است برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های جنسی زنان که متاسفانه آمار ان کم هم نیست ، اگر شما تمایل دارید تا بدنتان را در برابر این بیماری ها مقاوم کنید پس به سراغ برنامه غذایی مناسب و مفید مربوط به ان روید.

واژن اندام لوله ای شکل است که زیر رحم قرار دارد . به دلیل قرار گرفتن آن در بخش انتهایی بدن هوای کمتری به این عضو رسیده و به همین دلیل تولید و رشد عفونت ها در حد بالایی امکان دارد.

متخصصان زنان می گویند که اگثر خانم ها بعد از ابتلا به این عفونت ها در مرحله ی خطرناک به آنها مراجعه می کنند و همین دلیل ابتلا به سرطان های کشنده دستگاه تناسلی در آنهاست.

لیست مواد غذایی که از بیماریهای عفونی واژن جلوگیری می کنند:

1- چای لیمو:چای لیمو حاوی ویتامین سی است و آنتی اکسیدان قابل توجهی دارد که هر دوی این مواد برای سلامت واژن ضروری و لازم هستند.

خوراکی ضد خشکی و بیماری های عفونی خانم ها

چای لیمو و جلوگیری از بیماری های واژن

 

2- سالمون: یکی از ماهی های غنی از امگا3 سالمون می باشد ، اسیدهای چرب موجود در این ماهس که تقریبا مصرف آن برای تمام افراد توصیه می شود با چرب نگاه داشتن دیواره های واژن از خشکی هنگام نزدیکی و به دنبال آن عفونت های زنانه جلوگیری می کند.

3- شیر، ماست و لبنیات:پروبیوتیک موجود در شیر و ماست رشد باکتری های سالم در بدن را افزایش می دهند و از عفونت های باکتریال جلوگیری می کند.

4- آواکادوو:آواکادو به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب باعث تقویت سلول های واژینال می شود و توانایی مقابله با بیماری ها را در این عضو بالا می برد. آواکادوو یکی از خوردنی های مفید برای جلوگیری از خشکی وازن است.

5- توت فرنگی:میوه ی خوشمزه ای که سرشار از ویتامین سی است از سرایت عفونت و خشکی در اندام تناسلی زنان جلوگیری می کند.

6-تخم مرغ: تخم مرغ حاوی ویتامین دی و پروتئین است ، درست موادی که بدن اغلب زنان از کمبود آن رنج می برند . این دسته از مواد مورد نیاز بدن مانع از خشکی و عفونی شدن واژن می گردند.

7- حبوبات: منبع غنی از مواد مغذی که محرک تولید باکتری های سالم هستند و از عفونت آن جلوگیری می کند.

بیماریهای واژن , تغذیه برای جلوگیری از عفونت رحم زنانه

همچنین بخوانید:

مطالب مشابه را ببینید!