مجله تاپ‌ناز‌

خوش حالت شدن مو و روش های خوش فرم شدن موها

خوش حالت شدن مو خیلی سخت نیست و در این مطلب می خواهیم روش های خانگی و آرایشی برای فرم دادن و شکل دادن به موها را توضیح دهیم.

داشتن موی فوق العاده و خوش حالت خیلی ربطی به شامپو ندارد و حالت دهنده های گران قیمت هم نیاز نیست زیرا شما می توانید از راهکارهای خانگی و طبیعی برای خوش حالت شدن موهایتان استفاده کنید که این نکته های ساده و آسان برای اینکه موهای درخشان و زیبا داشته باشید بسیار بهتر و موثرتر از مواد شیمایی هستند.

روش های خوش حالت شدن مو ها

داشتن موی خوش حالت و پر پشت چیزی است که همیشه دلخواه افراد است و همیشه معیار زیبایی و جذابیت می باشد. داشتن چنین موهایی برای افراد به ویژه خانم هایی که موهای نازک و کم پشت دارند آرزویی دست نیافتنی است و می تواند باعث هزینه های اضافی در سالن های زیبایی شود. نیاز نیست نگران شوید زیرا ترفندهای مختلف برای مراقبت و آرایش مو وجود دارد که به داشتن موهای خوش حالت و زیبا در شما کمک می کند و شما بدون هزینه و زحمت اضافی می توانید از آن بهره مند شوید.

خوش حالت شدن مو و روش های خوش فرم شدن موها

گرمای هوا و سرمای زیاد می تواند باعث مشکلاتی در مو شود و حالت مو را بد می کند. گرما و رطوبت هوا می تواند به شدت موها شما را بسیار بد حالت کند و اگر اهل استخر رفتن هم باشید کلر آب هم می تواند به جنس موهای شما آسیب وارد کند. با وجود اینکه متخصصان پوست و مو زیبایی هم می توانند یکی از روش های خوب برای مراقبت از مو است ولی آن چیزی که نیاز دارید این است که روش های خانگی برای خوش حالت شدن مو را هم بدانید.

روش های مختلف فرم دادن موها

امروزه روش های مختلف برای فرم دادن به مو رایج شده است و در ادامه سعی می کنیم بعضی از این اصول را توضیح دهیم:

از برس مناسب استفاده کنید:

باید بدانید که هر نوع برسی برای موها مناسب نیست و اگر موهای شما نازک و کم حجم است بهتر است از برس های نرم مویی برای برس کشیدن موهای خود استفاده کنید. با وجود اینکه این برس ها گران قیمت هستند ولی ارزش سرمایه گذاری کردن خواهند داشت زیرا علاوه بر افزایش دادن حجم موها درخششی زیبا به موهای شما می دهند.

موهایتان را فر کنید:

یکی از روش های مفید برای خوش حالت شدن موها فر کردن آنها است. برای انجام این کار روش های مختلفی وجود دارد ولی روش هایی که بدون حرارت مستقیم این کار را می کنند آسیب کمتری به موها وارد می کنند و به همین دلیل کارشناسان آرایشی استفاده از بیگودی را برای این کار توصیه می کنند. برای فر شدن مو می توانید یک دست بیگودی با سایز مناسب بر اساس سایز فری که می خواهید داشته باشید تهیه کنید و موهای خود را با آن فر نمایید.

از اکسسوری های مناسب مو استفاده نمایید:

باید توجه داشته باشید که اکسسوری مو هم می تواند نقش مهمی در داشتن موهای خوش حالت و حجیم ایفا کنند مثلا اگر به جای یک لایه کش از دو یا سه لایه کش برای درست کردن مدل موی دم اسبی استفاده کنید دم اسبی شما زیباتر و حجیم تر به نظر می آید. روش های جدید برای دم اسبی کردن موها مانند دم اسبی دو بخشی می تواند به بلندتر و حجیم تر نشان دادن موها کمک می کند.

خوش حالت شدن مو و روش های خوش فرم شدن موها

از محصولات مناسب استفاده کنید:

چنانچه موهای شما نازک هستند توصیه می کنیم که در استفاده از محصولات مراقبت مو دقت کافی کنید. این برای نوع مو یک قانون کلی وجود دارد و آن استفاده خیلی کم از محصولات حالت دهنده می باشد. برای زیبایی موهای خود فقط یک موس حجم دهنده، یک شامپوی خشک و یک اسپری بافت دهنده نیاز است. از این محصولات هم باید به میزان کم استفاده کنید زیرا استفاده از مقدار زیاد آن باعث سنگین شدن مو و حالت گرفتن آنها در جهت جاذبه زمین می شود.

به نوک موهای خود توجه داشته باشید:

اگر بعد از کوتاه کردن مو به نوک آنها توجه کنید می بینید که موها ضخیم تر به نظر می آیند. در واقع پس از مدتی با رشد نامساوی تارهای مو، نوک مو نازک و کمتر می شود در حالی که تغییری در حجم موها صورت نمی گیرد. پس کوتاه کردن مو می تواند باعث شود که موهای شما حجیم تر به نظر برسد و اگر می خواهید موهایی خوش حالت و پر پشت داشته باشید بهتر است هر ماه یک بار یا هر شش هفته یک بار یک الی دو سانتی متر از نوک مو را کوتاه کنید.

یک مدل مناسب برای موی خود انتخاب نمایید:

با وجود اینکه موی بلند بسیار جذاب و زیبا است ولی یک مدل موی کوتاه و مناسب هم می تواند به همان اندازه شیک و جذاب باشد. اگر دارای موهای نازکی هستید که حجم قابل توجهی هم ندارند بهتر است مدل های کوتاه تر را برای موهای خود انتخاب کنید. باید توجه داشته باشید هر چه مو کوتاه تر باشد ساقه مو قدرت بیشتری دارد و کمتر دچار آسیب می شود.

شستشوی موها را به درستی انجام دهید:

داشتن موی نازک به معنی چرب شدن سریع مو است و اگر موهای چرب دارید باید به دفعات بیشتری موهای خود را بشویید. البته این مقدار نباید از سه الی چهار بار در هفته بیشتر شود. شامپوهای کنترل کننده چربی کف سر که بدون سولفات هستند و حالت حجم دهنده دارند بهترین انتخاب برای شما هستند. توصیه می شود که استفاده از نرم کننده را فراموش نکنید و آن را تنها روی نیمه پایینی مو استفاده کنید.

موهای خود را پوش دهید:

پوش دادن مو روشی قدیمی برای حجم دادن به موهای نازک است که هنوز هم کارایی دارد یرا این روش حجم متعادل و طبیعی روی موهای شما به وجود می آورد. به خاطر داشته باشید که پوش دادن مو باعث گره خوردن آنها می شود و در دراز مدت می تواند باعث آسیب به مو شود. به همین دلیل توصیه می شود که این کار را با فاصله و با برس مناسب انجام دهید تا مو اسیب کمتری ببیند.

فرق موها را به درستی جدا نمایید:

جدا کردن فرق مو مهمترین دلیلی است که باعث می شود موهای شما نازک و کم حجم به نظر برسند زیرا جدا کردن فرق در یک جهت در صورت مکرر باعث می شود ریشه ها در همان حالت جهت بگیرد و به کف سر بچسبند. عوض کردن مکرر فرق مو یکی از روش های است که باعث می شود موهای شما حجیم تر و خوش حالت تر به نظر برسد پس برای داشتن موهای خوش حالت هر چند مدت یک بار این کار را انجام دهید.

مطالب مشابه را ببینید!