مجله تاپ‌ناز‌

داستان سریال راز بقا و بیوگرافی بازیگران آن با عکس

سریال راز بقا

راز بقا، نخستین ساخته سعید آقاخانی در شبکه نمایش خانگی می باشد. این مجموعه هم مثل خیلی از سریال‌ هـای آقا خانی اسـت در ژانر درام کمدی می باشد. سعید آقاخانی علاوه بر تجربه هـای  بازیگری سال های اخیر ، در زمینه کارگردانی نیز بـه بسیار موفق عمل کرده اسـت. آخرین سریالی کـه به کارگردانی آقاخانی ساخته شده است،سریال «نون.خ» می باشد.

سریال راز بقا

داستان راز بقا

 در یک جمله کوتاه داستان سریال راز بقا این است که، بزرگترین کشف بشریت در راه اسـت. در اصل مجموعه راز بقا؛ قصه یک مرد به نام رحیم «بهرام افشاری» است کـه تلاش می ‌کند زندگی خوبی دست و پا کند تا این ‌کـه با یک سازمان خلافکار برمی خورد.

سریال راز بقا

تعداد قسمت ها

طبق اعلام سازندگان سریال «راز بقا» این مجموعه دارای 16 قسمت می باشد و بـه تهیه کنندگی سید مصطفی احمدی، نویسندگی امیر وفایی و کارگردانی سعید آقاخانی تولید شده است.

سریال راز بقا

بازیگران سریال راز بقا 

  •         بهرام افشاری در نقش رحیم
  •         حسن معجونی در نقش برادر رحیم
  •         نیما شعبان نژاد
  •         علیرضا زمانی نسب
  •         سعید آقاخانی
  •         فریبا جدیکار
  •         هدیه بازوند
  •         سیروس میمنت
  •         یدالله شادمانی
  •         صدرالدین حجازی
  •         فرشید زارعی فرد
  •         کاظم نوربخش
  •         سید حسین موسوی
  •         سیروس سپهری
  •         صبا ایزدپناه
  •         ریحانه حسینی
  •         علی اخوان
  •         نجلا نظریان
  •         مریم ماهور
  •         آوین نقویان
  •         جعفر دهقان
  •         احسان روزبهانی

بیوگرافی بازیگران سریال راز بقا

سریال راز بقا

بهرام افشاری

بهرام افشاری متلود ۶ خرداد سال ۱۳۶۶ در همدان می باشد. افشاری نخستین بار با سریال پایتخت ۲ وارد تلوزیون شد. او در این سریال بازیگر مهمان محسوب می شد ولی در پایتخت ۵ و پایتخت ۶ توانست نقش پر رنگ تری داشته باشد.

بهرام افشاری تندیس بهترین بازیگر مرد کمدی برای بازی در مجموعه پایتخت 5 را  در جشن حافظ کسب نمود. بهرام افشاری در فیلم های سینمایی صحنه زنی، لانتوری، کارگر ساده نیازمندیم، عصبانی نیستم، رحمان ۱۴۰۰، سریال دل، میدان سرخ ، بازی کرده است.

سریال راز بقا

نیما شعبان نژاد

نیما شعبان ‌نژاد در 21 اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۶ در آلمان متولد شد. ۳ سال و نیمه بود که با خانواده در ایران ساکن شدند . مادر او نقاش و پدربزرگ نیما شعبا‌ن ‌نژاد، محمد پناهنده از عکاسان مشهور ایرانی  می باشد.

نیما شعبان نژاد فارغ التحصیل رشته‌ی کارگردانی تئاتر است و از سال ۱۳۸۳ به صورت حرفه‌ای، کار خود را در زمینه بازیگری تئاتر شروع کرده‌ است.او در مجموعه خندوانه در شخصیت ‌های متعددی ایفای نقش نموده است.

نیما شعبان‌ نژاد از طریق محمد زیکساری که نقش استاد کهنمویی را در خندوانه ایفا می ‌کرد وارد خندوانه شد و با بازی عالی خود در این برنامه بسیار معروف شد .

سریال راز بقا

محمد حسن معجونی

محمد حسن معجونی متولد ۲۸ دی ماه سال ۱۳۴۷ می باشد. او در سال ۱۳۸۶با بازی در فیلم همیشه پای یک زن در میان است به کارگردانی کمال تبریزی وارد سینما شد. معجونی در اسفند ماه ۱۳۹۸ با هدیه ‌سادات حسینی که او نیز فارغ التحصیل کارگردانی و بازیگری است، ازدواج نمود.

معجونی در سال ۱۳۸۸ با بازی در مجموعه تلویزیونی مسافران با کارگردانی رامبد جوان به شهرت رسید. وی در شمعدونی (۱۳۹۴) به کارگردانی سروش صحت نیز به ایفای نقش کرده‌ است.

وی  در سال 1396 برای نقش ‌آفرینی در فیلم خوک به کارگردانی مانی حقیقی، نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیستمین دوره جشن سینمای ایران شد.

سریال راز بقا

سعید آقاخانی

سعید آقاخانی در چهارم اسفند ماه 1350 در بیجار به دنیا آمد. آقاخانی فارغ التحصیل تئاتر از دانشگاه تهران است. او یکی از بازیگران و کارگردانان محبوب و مشهور طنز کشورمان است.

وی کارش را در سال 1371 با ایفای نقش در سریال محکمه عدالت آغاز کرد. او در جشنواره‌ی فیلم فجر سال 1393 برای ایفای نقش در فیلم خداحافظی طولانی موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

سعید آقا خانی سال 1374 با نقش آفرینی در ساعت خوش و همکاری با مهران مدیری مشهور شد. سعید آقاخانی نقش نورالدین خانزاده را در نون خ به بهترین شکل ایفا کرد و با این نقش به شهرت زیادی رسید.

سریال راز بقا

هدیه بازوند

هدیه بازوند در27 مرداد ماه ۱۳۶۶ در بندرعباس متولد شد. بازود فارغ التحصیل رشته‌ی معماری است و بازیگری را از سال 1397 با سریال هشتگ خاله سوسکه شروع نمود.

هدیه بازوند در فیلم آن جا همین ساعت به کارگردانی سیروس الوند نقش آفرینی کرد. هدیه بازوبند با بازی در نقش روژان دختر نورالدین در نون خ مشهور شد.

سریال راز بقا

کاظم نوربخش

کاظم نوربخش، در یک مهر ماه  ۱۳۵۵ در بیجار به دنیا آمد. کاظم نور بخش دیپلم انسانی دارد و کار خود را از 12 سالگی با تئاتر مدرسه شروع کرد و بعد از حضور و درخشیدن در جشنواره‌ های استانی و در ادامه فعالیت هنری اش با نقش آفرینی در نون خ مشهور شد.

کاظم نوربخش در ۲۷ سالگی ازدواج کرد و دو دختر به اسم نازنین ‌‌زهرا و نازنین ‌زینب دارد. نوربخش، از سال ۱۳۸۴ کارگردانی را مشترکا با رضا حیدری برای نمایش یک شهر و یک صحبت شروع نمود و اکنون دبیر انجمن نمایش بیجار می باشد.

سریال راز بقا

سیروس میمنت

سیروس میمنت رنجبر بیست ‌و سوم  آذر ۱۳۳۹ در کرمانشاه متولد شد. میمنت کار خود را در سال 1375 با فیلم معجزه خنده شروع کرد و بعد از آن در سریال‌ خانه ‌به ‌دوش و سه ‌دونگ سه‌ دونگ بازی کرد.

سیروس میمنت که سال‌ ها کار بازیگری و فیلمنامه ‌نویسی انجام داده است با ایفای نقش در سریال نون خ مشهور شد.

سریال راز بقا

صبا ایزدپناه

صبا ایزدپناه در دی ماه سال 1369 در تهران متولد شد. او فارغ التحصیل فوق لیسانس سینما از دانشگاه هنر می باشد. صبا ایزدپناه کار خود را به شکل جدی از تئاتر شروع کرد و با ایفای در سریال نون خ معروف شد.

صبا ایزدپناه در هنر نقاشی نیز دارای مهارت می باشد.  او جهت نمایش کارخانگی از بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر ایران تندیس و دیپلم بازیگر نقش اول را کسب کرد.

صبا ایزدپناه علاوه بر کارگردانی در دوران دبیرستان سمپاد فرزانگان نیز تدریس تئاتر انجام داده است.

سریال راز بقا

علیرضا زمانی نسب

علیرضا زمانی نسب، متولد 1 فرودین ماه سال 1357 در تهران است. این بازیگر حرفه‌  بازیگری را از سال 1384، با بازی در نقش در فیلم رویای خیس آغاز نمود و با بازی در سریال گیسو مشهور شد.

او در سریال ‌های روز حسرت و پرده نشین، روح الله، رنگ شک و نفس گرم نیز نقش آفرینی کرده است. علیرضا زمانی نسب در تئاتر نیز فعالیت دارد. از آثار تئاتر او می شود به نمایش‌ های خرمشهر11، اولیور توئیست، راپورت های شبانه مصدق اشاره نمود.

سریال راز بقا

مریم ماهور

مریم ماهور در 30 آبان ماه سال 1377 در تهران متولد شد. او دانشجوی کارشناسی عمران در دانشگاه تهران می باشد.

بد نیست بدانید فامیل اصلی این بازیگر مریم محمدی بوده، با همین اسم در برنامه حالا خورشید با رضا رشید پور هنرمند معروف  به اجرا پرداخته است. مریم ماهور در رشته کیک بکس، فوتبال و شنا نیز مهارت دارد.

مطالب مشابه را ببینید!