مجله تاپ‌ناز‌

5 دانستنی که باید برای سفر‌های خارجی بدانید!

آیا شما هم عاشق سفر هستید؟ در سفر چیز‌های زیادی برای تجربه وجود دارد؛ همچنین فرهنگ‌ها، زبان‌ها و غذا‌های جدیدی برای یادگیری هستند. در واقع مشاهده تفاوت‌های فرهنگی، اجتماعی و آداب معاشرت بین مردمان دو کشور، یکی از بخش‌های جالب مسافرت‌های خارجی است؛ اما به طور کلی سفر به خارج از کشور در کنار اینکه بسیار هیجان‌انگیز است، چالش‌های مختلفی را به همراه دارد.

اگر این اولین باری است که به کشور‌های خارجی می‌روید تا انتهای این مطلب همراه باشید تا 5 نکته مهم که باید برای سفر‌های خارجی بدانید را مطالعه کنید؛ البته پیشنهاد می‌شود برای کاهش هزینه‌های سفر خود، به دنبال خرید ارزان ‌ترین بلیط هواپیما لحظه آخری نیز باشید.

5 دانستنی که باید برای سفر‌های خارجی بدانید!

دانستنی‌های مهم برای یک سفر خارج از کشور بدون دردسر

سفر همیشه یک ایده عالی برای ر‌هایی از کار‌های روزمره و کشف مکان‌های هیجان‌انگیز، غرق‌شدن در فرهنگ جدید و چشیدن غذا‌های مختلف بوده؛ در واقع زیبایی سفر همیشه در ندانستن همه چیز است. این موضوع خود یک چالش یادگیری در طول مسافرت است؛ اما اگر برخی از اصول سفر‌های خارجی را بدانید، با اعتماد به نفس بیشتر می‌توانید از فضای به وجود آمده برای رشد و یادگیری در کنار لذت‌بردن از تعطیلات خود استفاده کنید.

برای کمک به هر کسی که اولین بلیط مسافرت بین‌المللی خود را رزرو می‌کند، ما چند پیشنهاد و نکته را در ادامه بیان کرده‌ایم:

1- در مورد مقصد سفر خود تحقیق کنید

قبل از سفر، کمی در مورد جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی و تاریخی که قرار است ببینید، تحقیق کنید. در مورد مکانی که در آن اقامت خواهید کرد کمی اطلاعات به دست آورید؛ همچنین فاصله آن با اماکن تفریحی، مراکز خرید، رستوران‌ها و… را بررسی کنید.

از طرفی بهتر است مسیر‌های دسترسی و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و مترو را هم در نظر بگیرید تا در هزینه‌های سفر شما به‌خصوص در یک کشور خارجی صرفه‌جویی شود. قبل از رزرو پرواز، درباره نحوه صحبت‌کردن و نوشتن افراد در مقصد، فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف و محبوب‌ترین غذا‌ها و آداب و رسوم آن‌ها تحقیق کنید.

2- از پیش برنامه‌ریزی کنید

هیچ‌کدام از برنامه‌های سفر خود را به شانس واگذار نکنید. در واقع با یک برنامه‌ریزی دقیق از مدت‌ها قبل، نرخ‌های پرواز‌های مختلف مانند قیمت بلیط رفت و برگشت دبی را در سایت‌ها، بررسی کرده و با ارزان‌ترین قیمت، بلیط هواپیما را رزرو کنید. اگر دوست یا خانواده‌ای در خارج از کشور ندارید، بهتر است در ابتدا هتل یا هاستل موردنظر خود را با بهترین قیمت بوک کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از مواقع ممکن است تاریخ سفر شما در فصل‌های شلوغ و توریستی قرار بگیرد؛ به همین دلیل در لحظه آخر نمی‌توانید بلیط هواپیما پیدا کرده یا هتل‌های با کیفیت و قیمت مناسب رزرو کنید. به طور کلی هر چه استرس کمتری به خود وارد کنید، بیشتر از تجربه تعطیلات، لذت خواهید برد.

5 دانستنی که باید برای سفر‌های خارجی بدانید!

3- بدون کارت شناسایی به مسافرت نروید

این موضوع از نظر حقوقی به شما کمک می‌کند تا از موقعیت‌های ناخواسته هنگام سفر به خارج از کشور جلوگیری کنید. در کنار مدارک هویتی، کمی از پول کشور مقصد را نیز به همراه داشته باشید. در واقع سرگردان شدن در یک شهر جدید بدون پول و کارت شناسایی، بدترین کابوس هر مسافری است.

مطمئن شوید که مدارک مهم از جمله پاسپورت، گواهینامه رانندگی، بیمه مسافرتی، کارت‌های اعتباری و… را به همراه دارید. از طرفی علاوه بر این کار، پیشنهاد می‌شود یک کپی یا اسکن از ویزا، بیمه، بلیط پرواز و پاسپورت خود در گوشی موبایلتان یا در گوگل درایو ذخیره کنید تا در صورت گم‌شدن مدارک به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

4- برخی از اصطلاحات رایج کشور مقصد را یاد بگیرید

گاهی مسافران فراموش می‌کنند که بیشتر کشور‌ها چندین زبان رسمی دارند. اگر با هیچ یک از این‌ها آشنا نباشید، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. یادگیری برخی از عبارات و کلمات زبان محلی راهی عالی برای برقراری ارتباط آسان‌تر با مردم محلی کشور مقصدتان است.

وقتی با فرد جدیدی در سفر ملاقات می‌کنید، به کار بردن یک اصطلاح صمیمی برای احوالپرسی، کمک زیادی به معرفی خود و صمیمی‌تر شدن خواهد کرد؛ همچنین می‌توانید در مورد مسیر‌ها بپرسید، غذا‌های مختلف را سفارش دهید و قیمت مناسبی برای خرید سوغاتی از بازار‌های محلی پیدا کنید. پس با رزرو ارزان ‌ترین بلیط هواپیما لحظه آخری، از تعطیلات خود لذت بیشتری ببرید و نسبت به تجربه‌های جدید نترسید.

5- آب و هوای کشور مقصد خود را بررسی کنید.

در تاریخ سفرتان، ببینید چه نوع شرایط آب و هوایی در کشور مقصد در انتظار شماست. آیا گرم و مرطوب است یا سرد و خشک؟ در مورد ارتفاع چطور؟ برای این منظور می‌توانید در سایت‌های آنلاین هواشناسی جستجو کنید؛ این‌گونه، علاوه بر استفاده بهینه از وقتتان، لباس‌های مناسبی را با خود خواهید برد.

5 دانستنی که باید برای سفر‌های خارجی بدانید!

خرید ارزان بلیط هواپیما

در این متن تنها تعدادی از دانستنی‌های مهمی که باید هنگام برنامه‌ریزی برای سفر‌های خارجی خود در نظر بگیرید را بیان کرده‌ایم. این نکته مهم را به یاد داشته باشید که از قبل برای سفر آماده شوید تا بتوانید بدون توجه به اتفاقاتی که می‌افتد، از سفر خود لذت ببرید. در نهایت، کافی است چمدانتان را ببندید، رزرو بلیط خود را انجام دهید و برای داشتن بهترین تجربه سفر آماده باشید.

البته برای رزرو هتل‌های خارجی و اطلاع از قیمت بلیط رفت و برگشت دبی، می‌توانید روی خدمات بی‌نظیر فلای تودی حساب کنید. از طریق این سایت، به بلیط‌های انواع ایرلاین‌های خارجی نیز دسترسی خواهید داشت. به نظر شما چه نکته دیگری را باید برای سفر به خارج از کشور رعایت کنیم؟

مطالب مشابه را ببینید!