مجله تاپ‌ناز‌

آن‌چه بانوان باید درباره یک دکتر زنان خوب بدانند!

آن‌چه بانوان باید درباره یک دکتر زنان خوب بدانند!

به عنوان یک زن اگر احساس مسئولیت در برابر خوشبختی و انتخاب‌های خود در زندگی را دارید، باید به خوبی از خود مراقبت کنید. یکی از قدم‌های اولیه برای مراقبت، مراجعه به یک دکتر زنان خوب است. از اولین دوره پریود تا دوره یائسگی یک پزشک خوب می‌تواند بهترین دوست و مراقب شما باشد. او در درمان بیماری‌های عفونی و جلوگیری از بروز بیماری‌های حاد به شما کمک می‌کند. اما دکتر زنان خوب کیست؟ چگونه می‌توان به یک متخصص اعتماد کرد؟ در صورتی که به دنبال ویژگی‌های یک دکتر زنان خوب هستید با ما همراه باشید.

چرا باید تحت نظر یک دکتر زنان خوب بود؟

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهند همه خانم‌ها در برهه‌های زندگی به متخصص زنان و زایمان نیاز دارند. معمولاً از 13 سالگی و شروع اولین پریود این نیاز شروع می‌شود. تشخیص سرطان، عفونت‌های زنانه، تشخیص بیماری‌های دستگاه تناسلی زنان، تشخیص باروری و ناباروری و همچنین راه‌های جلوگیری از بارداری از جمله فعالیت‌های دکتر زنان خوب است. اما شاید برای شما این پرسش مطرح شود او چگونه به تشخیص‌های مهم می‌رسد؟

دکتر زنان چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهد؟

متخصص زنان و زایمان بدن شما را معاینه می‌کند. در صورت لزوم برای شما آزمایش تجویز می‌کند و به شما مشاوره می‌دهد. زنان بعد از سن 40 سالگی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه باید تحت نظر پزشک و آزمایش‌های ماموگرافی سالانه باشند. همچنین زنان جوان باید سالانه تست پاپ اسمیر را برای جلوگیری از سرطان دهانه رحم انجام دهند.

آن‌چه بانوان باید درباره یک دکتر زنان خوب بدانند!

یک دکتر زنان خوب می‌تواند از پیشرفت بیماری‌های حاد پیشگیری کند. همچنین از طریق آزمایش بارداری را تشخیص دهد، در فرآیند بارداری کنار مادر و فرزند باشد و به مادر مشورت دهد. اما پیدا کردن یک دکتر زنان خوب که بتواند تجربه خوب همراهی را در ذهن مراجعه کننده ثبت کند، نیازمند آگاهی از ویژگی‌های یک دکتر زنان خوب است.

یک دکتر زنان خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک دکتر زنان خوب ویژگی‌هایی دارد که او را از سایر همکارانش تفکیک می‌کند. ویژگی‌های شخصیتی و برخوردی او عبارت‌اند از:

  • حرفه‌ای و معتبر بودن :
    تحصیلات و اعتبار یک پزشک، مهم‌ترین مشخصه او بحساب می‌آید. سابقه یک دکتر زنان خوب می‌تواند نشان دهنده اعتبار یک پزشک خوب باشد.
  • در دسترس بودن :
    یک متخصص زنان خوب باید در دسترس بیمار و مراجعه کننده باشد. به خصوص یک دکتر زنان خوب باید همیشه وقت کافی برای بیمار خود داشته باشد تا در مواقع حساس به او رسیدگی کند.
  • مهربانی :
    یک دکتر زنان خوب با مهربانی با مراجعه کننده خود ارتباط برقرار می‌کند. دلسوز است و نگران سلامتی بیمار است.
  • توانایی برقراری ارتباط:
    با یک ارتباط قوی از سوی پزشک، مراجعه کننده احساس راحتی کرده و درباره تمام مشکلات خود صحبت می‌کند.
  • درک و احترام :
    یک پزشک زنان باید بداند که هر بیمار می‌تواند ویژگی منحصر به فردی داشته باشد. برخی از مراجعه‌کنندگان به راحتی درباره مسائل خود صحبت می‌کنند در صورتی‌که برخی خجالت‌زده و شرمگین حرف می‌زنند. درک همه نوع مراجعه کننده و احترام به آن‌ها از ویژگی‌های بارز یک دکتر زنان خوب است.
  • به‌روز بودن :
    یک متخصص زنان به علم روز آگاهی دارد و دائما در حال بروز رسانی اطلاعات شخصی و پزشکی است.
  • معاینه و زیر نظر گرفتن دقیق بیمار :
    یک متخصص جزئی‌ترین مشکلات را تحت نظر و بررسی قرار می‌دهد. برای معاینه زمان می‌گذارد و در صورت مشاهده هر مورد مشکوک، کنشی مناسب از خود نشان می‌دهد.

آن‌چه بانوان باید درباره یک دکتر زنان خوب بدانند!

  • امانت‌داری :
    یک متخصص زنان خوب امانت‌دار و راز نگه‌دار بیمار است. به بیمار حس امنیت می‌دهد و باعث اطمینان مراجعه کننده می‌شود. در نتیجه بیمار به راحتی می‌تواند مشکلاتش را با او در میان گذاشته و از کمک‌هایش بهره‌مند شود.

 

چرا متخصصین دکتر ساینا را انتخاب کنیم؟

استارتاپ مشاوره آنلاین پزشکی دکتر ساینا بر اساس تمام ویژگی‌های اشاره شده، بهترین متخصصین زنان و زایمان ایران را گرد هم آورده تا بتواند تجربه خوبی برای کاربران فراهم کند. با استفاده از وبسایت یا اپلیکیشن دکتر ساینا می‌توانید به سه صورت تلفنی، متنی و صوتی با پزشک گفتگو کنید.

در حال حاضر که به دلیل شیوع کرونا، بسیاری از زنان از مراجعات حضوری به مطب‌های پزشکی خودداری می‌کنند، سامانه دکتر ساینا با امکان مشاوره غیرحضوری کمک بسیاری به هم‌وطنان می‌کند.

در دسترس بودن پزشکان در ساعات شبانه‌روز، مقرون به صرفه بودن هزینه مشاوره و همکاری با پزشکان متعهد چیزی است که باعث شده دکتر ساینا در میان رقبا محبوب‌تر باشد و با ثبت بیش از یک میلیون مشاوره آنلاین و تلفنی پیشرو این بازار محسوب شود. همچنین در این سامانه امکان مشاهده سوابق پزشکی، شماره نظام پزشکی و رزومه کامل پزشکان فراهم است.

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب یک پزشک اطلاع از نظرات مراجعه‌کنندگان است. در این سامانه شما می‌توانید نظرات خود را نسبت به مشاوره ثبت کرده و از تجارب دیگران برای انتخاب استفاده کنید. پشتیبان‌های دکترساینا 24 ساعته کنار شما حضور دارند تا طعم خوب همراهی را بچشید. رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!