مجله تاپ‌ناز‌

روش های مختلف درمان جوش زیر پلک و باید ها و نباید های آن

جوش روی بسیاری از نواحی بدن اگر به خوبی مراقبت نشود و چربی اضافه آن از بین برود، ایجاد می شود و برای از بین رفتن هم از نکات متعدد بهداشتی پیروی می کند. برای آشنایی با روش های درمان جوش زیر پلک در این بخش از سایت تاپ ناز با ما همراه شوید.

بروز جوش روی پلک زیاد شایع نیست و کمتر کسی است که در این قسمت از پوست خود به جوش زیر پوستی مبتلا می شود. در بعضی از موافع این عارضه می تواند به گل مژه هم شبیه باشد، ولی نکته مهم این است که علائم هر کدام از بیماری ها با مهم متفاوت است. در ادامه روش ها و راهکارهای درمان جوش روی پلک را توضیح می دهیم با ما همراه باشید.

روش های درمان جوش روی پلک

در ادامه روش های خوب برای مراقبت از پوست را آماده کرده ایم و اگر می خواهید پوست زیبا و شاداب داشته باشید بهتر است این کارهای مفید را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

استفاده از رتینول

به صورت کلی استفاده از محصولات موضعی رتینول و اسکراب لایه بردار می تواند باعث بالا رفتن ریزش سلول های مرده پوست کمک زیاد کند و در نهایت باعث از بین رفتن جای جوش و آکنه باعث می شود. همان گونه که می دانید پوست اطراف چشم بسیار نازک تر است که از این رو باید از رتینول های مخصوص پلک استفاده کنید.

به صورت کلی در روزهای اولیه استفاده از آن امکان دارد که قرمزی هایی روی پوست خود ببینید که طبیعی است و پیشنهاد می شود که تنها در طول 3 الی 2 بار در هفته از آن انجام گیرد تا به مرور زمان پوست به این چنین روتین های مراقبتی پوست عادت کند.

روش های مختلف درمان جوش زیر پلک و باید ها و نباید های آن

رعایت بهداشت شخصی

باید توجه داشته باشید که رعایت کردن اصول بهداشت شخصی مانند شستن دست قبل از تماس به چشم و آرایش کردن باید رعایت شود که در صورت برخورداری از جوش هم رعایت این نکات بسیار مهم است. پلک های خود را بهتر است کمتر مالش دهید، دست ها را قبل از تماس با چشم بشویید، از لوازم آرایش مشترک استفاده نکنید، همیشه براش های لوازم آرایشی مخصوص چشم را تمیز نگه دارید. باید توجه داشته باشید که رعایت کردن این نکات علاوه بر پیشگیری از بروز جوش می تواند باعث رفع آکنه هم شود.

آبرسانی پوست

مراقبت کردن از پوست در مقابل نور خورشید بسیار مهم است و در این رابطه از آبرسان های پوست باید استفاده کنید. خیلی از متخصصات پوست بر این باور هستند که باید به صورت مکرر پوست صورت را هیدراته نگه داشت تا از بروز خشکی پوست، پوسته شدن و ایجاد حساسیت پوستی جلوگیری به عمل آید.

به جوش ها دست نزنید

خیلی از افراد با فشار دادن جوش و یا کندن آن سعی می کنند که به از بین رفتن آن سرعت دهند. قابل ذکر است که این کار کاملا عکس عمل می کند و در نهایت به ایجاد اسکارهای پوستی منجر می شود، زیرا که باکتری ها روی سطح پوست پخش می شوند و در نهایت باعث ایجاد جوش های متعدد و یا بزرگتر شدن آنها می شوند. خیلی از متخصصان پوست بر این باور هستند که با انجام کمپرس گرم می توانید باعث افزایش جریان خون در پوست شوید. باید از دست دادن و یا فشار دادن آنها جلوگیری کنید  همیشه صورت خود را تمیز و عاری از هر نوع چربی نگه دارید.

از لوازم زیبایی چشم کمتر استفاده نمایید

در هنگام ابتلا به هر کدام از جوش های روی پلک از گذاشتن لنز و یا استفاده از لوازم آرایشی مانند خط چشم، ریمل و یا سایه ممانعت به عمل آورید. در این شرایط می توانید از محصولات ملایم و ژل های شستشو دهنده استفاده کنید تا در نهایت منافذ پوست شما را از انسداد پاک کنند.

مراجعه به پزشک

در آخر هم اگر جوش ها بیش از یک هفته روی پوست باقی ماند، بهتر است که به یکی از کلینیک های متخصص پوست مراجعه کنید. در این شرایط اقدام به معالجات احتمالی در داخل مطلب که شامل خالی کردن جوش و یا جدا کردن آن با سوزن استریل است انجام گیرد. در حالت دیگر هم می توانید از کربوتراپی و یا سرما درمانی استفاده کنید که خیلی از افراد برای رفع کیست اقدام به انجام آن می کنند.

مطالب مشابه را ببینید!