مجله تاپ‌ناز‌

درمان خانگی پرمویی با استفاده از روش های طبیعی و موثر

در این مطلب تاپ ناز چند روش موثر و نکاتی خاص برای درمان کردن پر مویی را توضیح می دهیم و شما با مصرف بعضی از دمنوش های مفید می توانید تا حد مطلوبی پر مویی را کمتر کنید و این مشکل را رفع کنید.

یکی از مشکلات شایع در میان افراد، ازدیاد موهای اضافی بدن است. خیلی از این افراد رشد موی زیادی دارند و باید مرتب شیو کنند که ممکن است وقت آنها را بسیار بگیرد. در ادامه روش های درمان خانگی پرمویی را شرح می دهیم و می توانید براحتی این کار را انجام دهید.

درمان خانگی پرمویی

روش های مختلفی برای درمان پرمویی وجود دارد که از رشد موهای زائد کم می کند. این تکنیک ها را می توانید در منزل انجام دهید و پس از چند هفته آثار آن را در رشد موها مشاهده کنید و بدون اینکه وقت و هزینه برای لیزر کردن موهای زائد صرف کنید، بدنی صاف و بی مو داشته باشید. در ادامه این روش ها را به شما توضیح می دهیم.

داشتن وزن مناسب

برای اینکه بدانید در محدوده سلامت وزنی هستید باید بدنی نسبتا سفت داشته باشید و چربی انباشته شده کمی داشته باشید. اگر بیماری هایی مانند سندروم تخمدان پلی کیستیک دارید با کاهش وزن می توانید تعادل هورمونی را برقرار کرده و از رشد موهای اضافه پیشگیری کنید. روش های زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تا بتوانید به وزن ایده آل خود برسید که آنها را یک به یک برای شما مورد بررسی قرار خواهیم دهیم.

استفاده از رژیم های غذایی

رژیم غذایی برای افرادی که مایل هستند به کاهش وزن سریع دست پیدا کنند مناسب است و می تواند در سلامت آنها نقش خوبی داشته باشد. باید دقت کنید در رژیم انتخابی شما باید غذاهای سالم بیشتری وجود داشته باشد و گاهی این مواد غذایی می توانند باعث رشد بیشتر موها شده و بهتر است قبل از اینکه یک رژیم غذایی برای خود تعهیه کنید از یک فرد با تجربه و مطمئن کمک بگیرید. بعضی از غذاها هستند که استفاده از آنها در این زمان توصیه نمی شود که عبارت هستند از:

  • غذا های سرشار از سدیم
  • غذاهای چرب
  • غذاهای قندی
  • غذاهای فراوری شده
  • غذاهایی که کالری پوچ محسوب می شوند.

ورزش

یکی دیگر از روش هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید به وزن ایده آل برسید این است که روزانه نیم ساعت ورزش کنید. سعی کنید ورزشی را که مایل هستید انتخاب کنید و از انجام دادن آن لذت ببرید و سعی کنید این عادت را از زندگی خود حذف نکنید.

کم کردن استرس

چنانچه بتوانید استرس خود را کاهش بدهید می توانید سریع خود را کم کنید زیرا خیلی از افراد وقتی که استرس زیادی دارند دچار پر خوری عصبی می شوند و نمی توانند جلوی غذای خوردن خود را بگیرند و همین امر باعث می شود که مشکلات زیادی برای آنها ایجاد شود و اضافه وزن و چاقی را به دنبال دارد. از ساده ترین روش هایی که می تواند باعث کاهش استرس شود این است که در روز چند دقیقه ای برای خود وقت بگذارید و مدیتیشن و مراقبه کنید.

درمان خانگی پرمویی با استفاده از روش های طبیعی و موثر

پیشگیری از آکنه

بیشتر افراد دچار پرمویی در صورت می شوند این افراد باید پوست را همیشه سالم نگه دارند تا از ایجاد شدن آکنه و جوش هایی که بر اثر عدم تعادل هورمونی ایجاد می شود پیشگیری کنند. چنانچه تعادل هورمونی در بدن شما وجود نداشته باشد پرمویی یکی از عارضه های آن است و با وجود جوش و آکنه بدتر هم می شود. روش هایی هم وجود دارد که بدون هیچ هزینه ای می توانید صورت خود را به مکانی نا مناسب برای این جوش ها و آکنه ها ایجاد کنید که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

تمیز نگه داشتن صورت

پوست صورت خیلی حساس است و بهتر است دو بار در روز آن را بشویید. با این کار ساده می توانید صورت خود را از هر نوع آلودگی و چربی تمیز کنید و دچار آکنه نشوید. در شستن صورت خود بهتر است که زیاده روی نکنید و بهتر است که این کار را خیلی تکرار نکنید زیرا ممکن است پوشت شما چربی اصلی خود را از دست بده دو خشک شود و پوست خشک می کتواند مناسب ترین محل برای بیماری های پوستی باشد.

استفاده از مرطوب کننده

پس از اینکه صورت خود را می شویید باید از مرطوب کننده های مناسب با پوست استفاده کنید. اگر بتوانید این کار را هر روز انجام دهید از بروز هر نوع جوش و آکنه پیشگیری می کنید.

دست نزدن به پوست

دست یکی از منابع آلودگی است. در صورتی که دست های خود را با آب و صابون شسته اید می توانید پوست صورت را لمس کنید. با لمس پوست به وسیله دستان آلوده، باعث انتقال آلودگی روی پوست می شوید و در نتیجه پوست شما به مکانی مناسب برای آکنه و جوش تبدیل می شود. تا جایی که می توانید باید از دست زدن به صورت خود پرهیز کنید.

کمک گرفتن از مشاور

خیلی از افراد از پرمو بودن خجالت می کشند و مایل نیستند که لباس های مورد علاقه را به تن کنند زیرا حس می کنند که این موها می تواند زیبایی بدن آنها را تحت تاثیر قرار دهد. باید یادتان باشد که اگر حس می کنید بابت این مشکل خود افسرده شده اید و مایل نیستید با دیگران ارتباط برقرار کنید بهتر است برای کاهش استرس و دغدغه های فکری خود به مشاور مراجعه کنید و از او بخواهید تا به شما کمک کند تا با این مشکل به راحتی کنار بیایید. وقتی که درمان شما موثر باشد شما دچار استرس نمی شوید و بدن خود را به همان گونه ای که هست خواهید پذیرفت.

چای نعنا

این چای بسیار عالی است و فواید زیادی برای بدن دارد. استفاده از این چای برای تمام افرادی که پرمو هستند توصیه می شود. اگر بتوانید که روزی یک لیوان از این چای را بنوشید دو هفته بعد شاهد کاهش موهای زائد خود هستید.

نکته : یادتان باشد که این چای برای افراد باردار توصیه نمی شود و غیر از آن ها همه افراد دیگر می توانند از این دمنوش استفاده کنند.

مرزنجوش

این گیاه می تواند باعث کاهش هورمون های مردانه شود و از بروز پر مویی جلوگیری کند و اگر بتوانید از آن برای 21 روز مصرف کنید دیگر پرمویی نخواهید دید. درمان خانگی پر مویی با مرزنجوش خیلی ساده و کم هزینه است و کافی است که آن را در کنار دیگر چاشنی های غذا استفاده کنید و یا آن را مانند دیگر گیاهان دم کنید و به صورت دمنوش از فوایدی که دارد استفاده کنید.

قارچ ریشی

چینی ها از این قارچ برای کاهش پرمویی استفاده می کنند. این قارچ یکی از بهترین آنتی آندروژن ها است و با کاهش هورمون های مردانه رشد موهای زائد را تا حد زیادی کاهش می دهد. برای درمان خانگی پرمویی می توانید این قارچ را مانند چای دم کنید و آن را بنوشید.

نکته : مزه این قارچ ها بسیار تلخ است.

درمان خانگی پرمویی با استفاده از روش های طبیعی و موثر

ریشه شیرین بیان

شیرین بیان در طب سنتی به عنوان یک آنتی آندروژن قوی به حساب می آید. این ماده در کنار دیگر ادویه ها در هر منزلی یافت می شود و برای برقراری تعادل هورمونی استفاده می شود.

اصلاح کردن

این مورد برای هر فردی وجود دارد و همه باید حداقل هفته ای یک بار موهای زائد را اصلاح کنند. اگر بر اثر بیماری های خاص دچار پرمویی شده اید می توانید راحت تر آن را درمان کنید زیرا  زیرا با از بین رفتن بیماری دیگر هورمون هایتان به تعادل نزدیک شده و درمان خانگی پرمویی انجام خواهد شد. برای اصلاح کردن می توانید از روش ها متنوعی کمک بگیرید و تا درمان کامل باید این راه را ادامه بدهید.

داشتن برنامه منظم

چنانچه برنامه منظمی برای اصلاح موهای زائد داشته باشید استرس شما کم می شود و می توانید در طول روز به تمام کارهای خود برسید و کاری که نیاز است را انجام دهید. اگر فکر می کنید محصولی برای این کار مناسب می باشد می توانید آن را تهیه کنید و بهتر است به فکر هزینه نباشید و هر کاری که فکر می کنید درست است را انجام دهید.

استفاده از چای سبز

پس از اینکه توانستید بیماری های هورمونی را درمان کنید می توانید برا درمان خانگی پرمویی از چای سبز استفاده کنید. این ماده می تواند تاثیرات مثبت بر درمان بیماری هایی مانند تخمدان پلی کیستیک، انسولین بالا و تستوسترون بالا داشته باشد و با کاهش وزن شما را به اندامی ایده آل برساند.

گیاه پنج انگشت

چنانچه بتوانید به صورت روزانه 30 میلی گرم از این گیاه را استفاده کنید می توانید مشکلاتی مانند قاعدگی های نامنظم، پرمویی و مشکلاتی که در یائسگی برای افراد ایجاد می شود را از بین ببرید.

رازیانه

رازیانه یکی از گیاهان مفید برای درمان پر مویی است. اگر مشکلی با آن ندارید می توانید از جوشانده آن استفاده کنید و بهتر است روزانه یک لیوان برای درمان خانگی پرمویی استفاده کنید. این گیاه می تواند با آزاد کردن بیشتر هورمون های زنانه از بروز پرمویی پیشگیری کند و برای خانم ها فواید دیگری نیز دارد و می تواند سرطان پستان را تا چند برابر کاهش دهد.

استفاده از آجیل ها

گردو و بادام آجیل هی مفید هستند که می توانند پرمویی را کم کنند. شما با خوردن این دو مغز خوشمزه می توانید ترشح تستوسترون را تا حد زیادی کاهش دهید و پرمویی را در زمان کمی از بین ببرید.

استفاده از گیاه نخل اره ای

چنانچه بتوانید این گیاه را از عطاری تهیه کنید و به صورت منظم از آن استفاده کنید می بینید که پس از چند هفته موها زائد شما کمتر می شوند. این گیاه برای رشد مو هم توصیه می شود و می توانید بریا تقویت فولیکول های موهای سر خود هم از آن استفاده کنید.

توصیه های مفید

بعضی از نکات خاص را باید رعایت کنید تا بتوانید این پرمویی را به حداقل برسانید. اگر بتوانید مقداری بیشتر روی آن چیزی که به عنوان غذا و نوشیدنی می خورید تسلط داشته باشید هرگز این مشکل برای شما پیش نمی آید.

  • استفاده از نوشیدنی های کافئین دار را برای مدتی کاهش دهید. این نوشیدنی ها شامل نوشابه، چای، قهوه و … می باشد.
  • سعی کنید از مواد غذایی مانند نان و برنج و سیب زمینی سفید کم تر استفاده کنید. این مواد غذایی ساده که در خانه همه مردم یافت می شود می تواند تعادل هورمونی را به هم بریزد و در نهایت منجر به پرمویی و چاقی شود.
  • ماهی خوردن را از یاد نبرید. به جای این که مدام از گوشت قرمز و مرغ استفاده کنید سعی کنید هفته ای دوبار ماهی را به لیست غذا های خود وارد کرده و با استفاده از آن هم به تقویت حافظه خود بپردازید و هم پرمویی خود را کاهش دهید.
  • اگر روش های بالا جواب ندادند می توانید از طب سوزنی استفاده کنید. استفاده از این طب می تواند منجر به کاهش هورمون های مردانه شده و تعادل هورمونی را در بدن شما برقرار می کند.

مطالب مشابه را ببینید!