مجله تاپ‌ناز‌

روش های مفید برای درمان دندان درد عصبی

در این قسمت روش های خانگی برای درمان درد عصبی دندان را ارائه کرده ایم که می توانید با استفاده از راهکارهای موثر می توانید در منزل هر نوع دندان درد ناشی از فشارهای عصبی را درمان کنید.

بیشتر افرادی که به درد دندان مبتلا می شوند در ابتدا برای تسکین درد خود مسکن مصرف می کنند ولی شاید این نکته را ندانند که ممکن است این نوع از داروها بر سیستم گوارشی بدن و سلامتی فرد تاثیر بد داشته باشد. در ادامه با روش های مفید و بدون عوارض برای رفع درد دندان عصبی آشنا می شوید. در ادامه با درمان درد دندان عصبی آشنا می شوید که می توانید با روش های مفید و بدون عارضه این کار را انجام دهید.

 

روش های درمان دندان درد عصبی

بعضی از افراد در موقع عصبانی شدن دندان های خود را روی هم فشار می دهند که این فشار و دندان قورچه باعث می شود دچار درد دندان شوند. روش های زیادی برای تسکین دندان درد ناشی از فشار عصبی وجود دارد، ولی شاید مناسب ترین روش برای رفع دندان درد عصبی اسفاده از روش های خانگی است که عبارت هستند از:

 

پیاز خام

استفاده کردن از پیاز به دلیل خاصیت ضد میکروبی و ضد عفونی کننده آن برای بهبود و کاهش دندان درد عصبی مفید است. برای این کار در صورت مشاهده کردن درد دندان، تکه کوچکی از پیاز را به مدت چند دقیقه بجوید یا روی دندانی که درد می کند، قرار دهید تا درد آن کمتر شود.

 

روغن میخک

2 قطره از این روغن را روی کمی پنبه بریزید و آن را بر پشت دندانی که دچار درد است قرار بدهید و کمی صبر کنید که درد کمتر شود.

 

ترکیب روغن نعناع با روغن زیتون

نعناع برای ساخت انواع کرم، ژل و اسپری بی حس کننده درد استفاده می شود. ترکیب روغن نعناع (10 تا 15 قطره) و روغن زیتون (2 قاشق غذاخوری) می تواند راهکار خانگی موثری به منظور درمان دندان درد عصبی در منزل است، که برای این کار کمی پنبه را به این محلول آغشته کنید و روی دندانی که درد می کند قرار بدهید.

 

روش های مفید برای درمان دندان درد عصبی

زنجبیل

تکه ای کوچک از ریشه گیاه زنجبیل را بشویید و پس از پوست گرفتن در درون دهان قرار دهید و با دندانی که درد می کند به آرامی آن را بجوید تا اب زنجبیل خارج شود و با دندان در تماس قرار بگیرد، انجام دادن این کار حدود 1 تا 2 ساعت می تواند درد و ورم را کمتر کند.

 

موم زنبور یا پروپولیس

موم زنبور عسل هم یکی دیگر از درمان های موثر خانگی برای رفع دندان درد است، حالا در صورتی که از کپسول موم استفاده می کنید، پودر درون آن را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و به صورت دهان شویه می توانید استفاده کنید.

 

آلوئه ورا

آلوئه ورا می تواند که درد دندان را تسکین بدهد و التهاب اطراف آن را بهبود ببخشید، ضمن اینکه این ژل گیاهی مفید برای التیام خراشیدگی و برددیگی لثه نیز موثر است، حال می توانید ژل خالص آلوئه ورا مستقیم را روی دندان قرار دهید.

 

روغن پونه کوهی یا مرزنگوش

روغن پونه کوهی یا مرزنگوش هم با از بین بردن باکتری ها و جلوگیری از عفونت می تواند نوعی التیام بخش قوی برای درمان خانگی دندان درد باشد و دارای ترکیبات ضد درد کارواکرول است. این گیاه را البته با گیاه پونه اشتباه نگیرید.

روغن پونه کوهی خیلی قوی است و باید قبل از مصرف، آن را رقیق کنید، برای این منظور یک قطره روغن پونه کوهی را در یک قاشق چای خوری روغن حامل مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را روی دندان یا لثه قرار بمالید، تکرار کردن این کار، دو بار در روز می تواند بسیار موثر باشد.

 

روغن اسطخودوس

روعن اسطوخودوس برای تسکین درد و از بین بردن باکتری ها و رفع کردن التهاب دندان التیام بخشی قوی است، روغن اسطوخودوس دارای خاصیت ضد التهابی و ضد درد است. برای این منظور می توانید یک قطره از روغن اسطوخودوس را با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل یا روغن دیگری ترکیب نمایید تا رقیق شود و سپس با پنبه یا انگشت آن را بر روی دندانی که درد می کند بمالید و چند بار در روز تکرار کنید.

همچنین می توانید دو قطره اسطوخودوس را در یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و به شکل دهان شویه، سه بار در روز استفاده کنید.

 

ترکیب زردچوبه و روغن خردل

کمی زردچوبه را با چند قطره روغن خردل مخلوط کنید و برای مدت 15 دقیقه روی دندانی که درد می کند قرار دهید. این کار را می توانید چندین بار در طول روز تکرار کنید.

 

سیر رنده شده(پودر سیر)

سیر به دلیل خاصیت دارویی و آنتی بیوتیکی، به منظور تسکین درد عصبی موثر است. برای این کار کمی پودر سیر یا سیر رنده شده را با کمی نمک مخلوط کنید و بر روی دندان قرار دهید. این کار را تا چند روز ادامه بدهید تا تاثیرات خوب را مشاهده کنید. البته جویدن سیر نیز می توانید به بهبودی درد دندان و همچنین کاهش حساسیت دندان کمک کند.

 

محلول آب نمک

نگه داشتن محلول آب نمک در دهان به مدت 1 دقیقه و تکرار چند باره این عمل در طول روز می تواند تا حد زیادی دندان درد عصبی را تسکین دهد.البته توجه داشته باشید که آب ترکیب شده با نمک باید گرم باشد.

 

ترکیب آویشن، سرکه، زیره

یکی از روش های خوب برای درمان درد عصبی، مخلوط کردن گل و برگ آویشن تازه با کمی زیره و سرکه است و این مواد را به مدت چند دقیقه در دهان قرار دهید، این ترکیب باعث بهبود دندان دردناک می شود. قرار دادن آویشن غلیظ و کمی نمک روی دندان، می تواند از درد دندان بکاهد.

 

برگ درخت چنار

دیگر روش برای از بین بردن درد دندان، جویدن چند برگ از درخت چنار است. می توانید یک برگ درخت چنار را ریز کنید و با کمی آب مخلوط کنید و این خمیر را روی دندان دردناک قرار دهید تا درد آن کمتر شود.

 

مطالب مشابه را ببینید!