مجله تاپ‌ناز‌

درمان ریزش مو با قهوه + 2 ماسک عالی با قهوه برای درمان ریزش موها

در این بخش در مورد درمان ریزش مو با استفاده از قهوه اطلاعاتی را می خوانید. می توانید با استفاده از دو ماسک حاوی قهوه، ریزش موها را درمان کنید.

به صورت میانگین روزی 50 الی 100 تار مو در طول روز، موها ریزش می کنند، ولی اگر از این مقدار بیشتر شود، ریزش مو غیر طبیعی خواهد بود، که باید برای درمان آن به دنبال راه حل مناسب بود. بهترین روش برای درمان ریزش مو و دلیل آن مراجعه به متخصص پوست و مو است، البته با بعضی از روش های خانگی هم از ریزش مو جلوگیری می کنند، پس در ادامه مطلب با روش درمان ریزش مو با قهوه می پردازیم.

درمان ریزش مو با قهوه در منزل با ماسک های طبیعی

قهوه دارای نوعی آنتی اکسیدان است که می تواند باعث براق شدن، خوشبو شدن و نشکستن موها می شود و همچنین کافئین موجود در قهوه باعث جلوگیری از ریزش مو خواهد شد و اسیب های ناشی از مواد شیمایی (رنگ موهای شیمیایی) را هم از بین می برد. برای استفاده از آن در منزل، باید قهوه را دم کنید و روی پوست سر و موها بمالید. همچنین از قهوه برای رنگ کردن مو هم می توانید استفاده کنید.

طبق تحقیقات صورت گرفته روی مدل های کشت موی زنده، کافئین موجود در قهوه می تواند با تاثیرات مضر هورمون دی هیدروتسترون مقابله کنید و در نتیجه باعث درمان ریزش مو می شود. لازم به ذکر است که برای جلوگیری از ریزش مو، مصرف موضعی قهوه اثر بخش می باشد، پس نوشیدن قهوه و یا خوردن مواد کافئین دار هیچ کمکی به متوقف ریزش مو نمی کنند.

افرادی که به صورت ژنتیکی با رزش مو مواجه می شوند، تقریبا درمان ویژه ای برای این افراد وجود ندارد و این مشکل وقتی قابل درمان است، که دلیل ریزش مو مربوط به اختلالات هورمونی و دیگر موارد باشد.

مصرف قهوه برای پوست هم موثر است و باعث زیبایی و سلامت پوست می شود. برای جلوگیری از پیری پوست، بررف کردن حلقه تیره دور چشم به عنوان ماسک برای روشن شدن پوست و لایه برداری و مرطوب کننده پوست از قهوه استفاده می کنند.

درمان ریزش مو با قهوه

ماسک قهوه، ماست و جو دوسر

پودر جوی دوسر، ماست و قهوه را به مقدار هر کدام یک قاشق با هم مخلوط کنید، در صورت تمایل می توانید عسل را هم به آن اضافه کنید. بعد از آماده شدن ماسک قهوه، آن را روی صورت بمالید و بعد از گذشت نیم ساعت، صورت را با آب شستشو دهید. این ماسک باعث نرمی پوست می شود و خاصیت لایه برداری دارد.

درمان ریزش مو با قهوه

ماسک قهوه و عسل

ماسک قهوه و عسل خاصیت ضدالتهابی دارد و باعث مرطوب شدن پوست می شود. روش استفاده از آن هم به این صورت است که کمی قهوه را با عسل به همان اندازه خوب مخلوط کنید. این ماسک تهیه شده را روی پوست صورت و گردن به شکل دایره وار بمالید. بعد از گذشت 20 دقیقه صورت را با آب بشویید.

اگر چند قطره آب لیموی تازه را به این ماسک اضافه کتید می توانید باعث درخشش موها شوید و مدت زمان گذاشتن این ماسک روی پوست صورت 30 دقیقه است.

مطالب مشابه را ببینید!