مجله تاپ‌ناز‌

درمان سردرد با ورزش + حرکات ورزشی خاص برای تسکین سردرد

یکی از روش های درمان سردرد ورزش و حرکات ورزشی خاص است. سردرد یکی از مشکلات شایع در میان مردم است که به دلایل مختلفی ایجاد می شود که ممکن است برای درمان آن روش های مختلف مانند ورزش کردن تاثیرات مثبت داشته باشد. در این مطلب حکات ورزشی خاص را به شما آموزش می دهیم که می توانند باعث تسکین سردرد شوند.

سردرد یکی از دردهای غیر قابل تحمل و بسیار رنج آور است که دلایل مختلفی مانند، خستگی، استرس، ضعف چشم، تنش در گردن، کمب آب شدن بدن و گرفتگی شان و کمر دارد و پیش از آنکه به دنبال داروهای شیمایی برای رفع آن باشید می توانید از ورزش های مناسب کمک بگیرید تا باعث تسکین سردرد شوید.

ورزش های مفید برای درمان سردرد

اگر جزو افرادی هستید که مرتب دچار سردرد می شوید ممکن است علائمی مانند گیجی، ضربان قلب نامنظم و مشکلات بینایی را هم مشاهده کنید که برای پیشگیری از این وضع باید به صورت منظم ماهیچه هایتان و رگ های خونی را به کار بیندازید و حداقل 10 روز ورزش های متوسط انجام دهید. در ادامه این مطلب چند ورزش خوب برای درمان سردرد را به شما آموزش می دهیم که باعث می شوند درد سر شما تسکین پیدا کند و دیگر نیازی به دارو نداشته باشید.

  • ورزش پل زدن

در ابتدا روی زمین کف دست خود را صاف کنید سپس پاهای خود را مستقیم و بازوهایتان را در کناره های خود قرار دهید و کف دست خود را پایین بگذارید حالا زانو بزنید و کف پاهایتان را بر روی زمین قرار دهید و به دلیل اینکه ران شما با بالا تنه هماهنگ باشد باسن خود را به سوی بالا بکشید و به مدت چند ثانیه در این حالت به صورت عمیق نفس بکشید و در آخر باسن خود را پایین بکشید این ورزش را می توانید ده بار تکرار کنید.

درمان سردرد با ورزش

مزایای این حرکت : یک کشش خوب به ستون فقرات، گردن و شانه های شما خواهد داد و همچنین ماهیچه های سفت را در این مناطق آزاد می کند.

  • خم شدن به سمت جلو

برای رفع سردرد با ورزش ابتدا روی زمین بایستید و به سوی سقف بازوهای خود را بلند کنید و تمام بدنتان را به طرف بالا بکشید سپس یک نفس عمیق بکشید حالا به طرف جلو دست و بدنتان را خم کنید و تلاش کنید با کف دست به زمین برسید و به مدت چند ثانیه در این موقعیت بمانید و در آخر به وضعیت اولیه برگردید این حرکت را 5 تا 6 بار تکرار کنید.

درمان سردرد با ورزش

فواید این حرکت : افزایش گردش خون در سر و تثبیت ضربان قلب

  • گذاشتن پاها بر روی دیوار

روی کمر دراز بکشید سپس پاهای خود را صاف کنید و مقابل دیوار قرار دهید و استراحت کنید در انجام این حرکت ورزشی دقت داشته باشید که پاهایتان موازی و صاف با دیوار باشد و دست های خود را به طرف دراز کنید و کف دست خود را بالا ببرید در این وضعیت نفس عمیق بکشید و در صورتی که حس ناراحتی کنید می توانید زیر خودتان یک پتوی تا شده و یا یک بالش بگذارید این حرکت را 60 تا 90 ثانیه تکرار کنید.

درمان سردرد با ورزش

مزایا : کاهش اضطراب و تنش و آرام کردن ذهن

  • ژست کودک

در ابتدا در پشت سر روی پاشنه های پا بایستید سپس به سمت جلو آرام خم شده و پیشانی خود را روی زمین به سوی جلو قرار دهید و روی زانوها بالاتنه خود را استراحت دهید و دست هایتان را از کف دست به مقابل ود دراز کنید.

درمان سردرد با ورزش

  • خم شدن به پشت

روی پاشنه پا و متمایل به پشت سر قرار بگیرد و پشت خود را بلند کنید و ستون فقرات خود را صاف کنید سپس به سمت عقب به آرامی خم شده و سعی کنید با انگشت خود به پاشنه برسید و چند ثانیه در این حالت باقی بمانید و در آخر ستون فقرات را صاف کنید این جرکت را 5 تا 6 بار تکرار انجام دهید.

درمان سردرد با ورزش

مزایا : افزایش جریان خون در ذهن و بدن

  • فرم دهی مانند ژست سگ

در ابتدا روی زمین بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید سپس به سوی سقف بازوهایتان را بلند کنید و یک نفس عمیقی بکشید به سوی جلو خم شوید و روی عرض شانه کف دست های خود را کنار هم قرار دهید و دست و پاهای خود را صاف کنید تا موقعی که در ران خود احساس کشش داشته باشید این حرکت را انجام دهید این ورزش را به مدت 60 ثانیه تکرار کنید.

درمان سردرد با ورزش

فواید این حرکت : از بین بردن استرس و تنش از پشت و شانه، بهبود جریان خون در مغز

  • ژست زاویه ای بسته

یکی از بهترین ورزش ها برای درمان سردرد، ژست زاویه بسته است به این صورت که در ابتدا روی زمین نشسته و در مقابل خودتان زانو و کف پاهایتان را قرار دهید سپس پشت تان را صاف نگه دارید و روی زانو کف دست خود را قرار دهید حالا پاهای خود را به آرامی روی زمین فشار دهید و لگن خود را باز کنید سپس ماهیچه ها باسن را صاف کنید و برای رسیدن به نتیجه دلخواه این تمرین را بیست تا سی ثانیه تکرار کنید.

درمان سردرد با ورزش

فواید این حرکت : سبب تحریک گردش خون در بدن می شود در نتیجه عملکرد اعضای داخلی را بهبود می دهد.

پسش از انجام هر نوع حرکات ورزشی با پزشک خود مشورت کنید و وقتی که آنها را تمرین می کنید باید مراقب باشید و فشار خون خود را بررسی کنید، در صورتی که در ناحیه گردن و سر، درد حس کردید ورزش را متوقف کنید.

مطالب مشابه را ببینید!