مجله تاپ‌ناز‌

درمان سریع قارچ پوستی + روش های خانگی موثر برای درمان

درمان سریع قارچ پوستی

یکی از بیماری های قارچی واگیردارف قارچ پوستی می باشد که با استفاده از روش های خانگی برای درمان سریع قارچ پوستی می توانید این مشکل پوستی را حل کنید.

قارج پوستی نوعی بیماری است که اگر بدرستی از این مشکل پوستی مراقبت شود قابل درمان است، در ادامه این مطلب روش هایی برای درمان سریع قارج پوستی را به شما می گوییم.

روش های خانگی برا درمان سریع قارچ پوستی

با استفاده از روش های خانگی موثر می توانید قارچ پوستی را سریع درمان کنید و این درمان ها برای مشکلات پوستی بسیار تاثیرگذار هستند. در ادامه با این روش ها آشنا می شوید.

شیرین بیان

شیرین بیان خاصیت ضد میکروبی دارد و به عنوان یکی از بهترین گیاهان دارویی برای درمان سریع قارچ پوستی استفاده می شود. هشت قاشق چای خوری پودر شیرین بیان را با یک فنجان آب مخلوط کنید تا جوش آید، پس از جوشیدن از روی حرارت بردارید و بگذارید به مدت 10 دقیقه دم بکشد و سپس کنار بگذارید تا سرد شود و به مدت 10 دقیقه روی قسمت آسیب دیده قرار دهید و در آخر با آب بشویید و برای رسیدن به نتیجه مطلوب روزی دو بار این محلول را استفاده کنید.

 ماست

ماست به دلیل داشتن باکتری های مفید می تواند قارچ را درمان کند پس با کمک یک پد پنبه ای کمی ماست روی قارچ پوستی قرار دهید و پس از زمان 30  دقیقه پوست خود را با اب گرم بشویید، روی دو بار از این روش استفاده کنید.

بابونه

بابونه خواص ضد باکتری و ضد قارچی دارد به همین دلیل 2 قاشق چای خوری بابونه خشک را در یک فنجان آب گرم بگذارید پس ا ده دقیقه که دم کشید می توانید این دمنوش را روزی 3 بار بنوشید تا ناحیه آسیب دیده درمان گردد.

بیشتر بخوانید: فواید عالی چای بابونه برای بدن

چای سیاه

یکی دیگر از روش های درمان سریع قارچ استفاده از چای سیاه است. بنابراین چای سیاه دم کشیده را اجازه دهید به مدت سی دقیقه داخل یخچال بماند تا خنک شود سپس بر روی قارچ پوستی بمالید تا خشک شود برای رسیدن به نتیجه مطلوب روزی سه بار از این روش استفاده نمایید.

زنجبیل

زنجبیل هم روشی مناسب برای درمان قارچ پوستی است. روزی 3 تا 4 فنجان دمنوش زنجبیل و عسل را به مدت 1 هفته بنوشید تا مشکل پوستی شما درمان شود.

روغن مرزنگوش

یکی دیگر از روغن هایی که خواص ضد قارچی قوی دارد و می تواند رشد قارچ را متوقف کند روغن مرزنگوش می باشد از این رو مقداری روغن مرزنگوش با مقداری روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کنید سپس با کمک یک پد پنبه ای روزی سه بار بر روی محل آسیب دیده بزنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل به دلیل داشتن مقادیر فراوان اسید های چرب، غشای سلولی قارچی را احاطه می کند درنتیجه آن را از بین می برد، بنابراین با یک پد پنبه ای مقداری روغن نارگیل بر روی قارچ پوستی قرار دهید به منظور داشتن نتیجه بهتر روزی سه بار از این روش استفاده کنید تا بعد از زمان چند هفته این بیماری درمان شود.

نکته : به یاد داشته باشید روغن نارگیل تنها به منظور درمان عفونت های قارچی ملایم مناسب می باشد.

بیشتر بخوانید: روش مصرف صحیح روغن نارگیل و خوردن آن برای بی خوابی و لاغری

 زردچوبه

یکی دیگر از روش های درمان سریع قارچ پوستی زردچوبه می باشد این ماده خوراکی به دلیل داشتن خواص ضد التهابی گزینه بسیار مناسبی است از این رو دو قاشق غذا خوری پودر زرد چوبه را با نصف فنجان روغن نارگیل با هم مخلوط کنید سپس خمیر به دست آمده را بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بعد از زمان ۳۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

سیر

سیر به دلیل اینکه دارای خواص ضد قارچی می باشد به عنوان یکی از بهترین روش های درمان سریع قارچ پوستی محسوب می شود بنابراین دو تا سه حبر سیر را رنده کنید سپس با مقداری روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کنید، اجازه دهید این خمیر به مدت دو ساعت بر روی قسمت آسیب دیده بماند و با آب گرم بشویید به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه از این روش روزی دو بار استفاده کنید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی می باشد به همین دلیل به منظور درمان سریع قارچ پوستی گزینه بسیار مناسبی است از این رو پنج تا ده قطره روغن درخت چای را داخل نصف فنجان روغن نارگیل رقیق کنید و این محلول را روزی سه بار با کمک یک پد پنبه ای بر روی قارچ پوستی بمالید.

سرکه سیب

سرکه سیب دارای خواص ضد قارچی می باشد که به درمان خارش قارچ های پوستی کمک می کند به همین دلیل با کمک یک پد پنبه ای مقداری سرکه سیب بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بعد از زمان ۱۵ دقیقه با آب بشویید، به منظور داشتن نتیجه مطلوب روزی سه بار از این روش استفاده کنید.

 آلوئه ورا

آلوئه ورا گزینه بسیار مناسبی برای درمان سریع قارچ پوستی می باشد از این رو ژل آلوئه ورا را مستقیم بر روی قسمت آسیب دیده بمالید سپس اجازه دهید تا خشک شود، این روش را روزی سه بار انجام دهید.

چه افرادی بیشتر دچار قارچ پوستی می شوند؟

بیمارن دیابتی، ورزشکاران و افراد چاق بیشتر به قارچ پوستی مبتلا می شوند زیرا بیش از باقی افراد عرق می کنند.افرادی که به دلیل شغل خود مجبور هستند ساعات زیادی از روز را کفش و لباس کار به تن داشته باشند و افرادی که در مکان های عمومی مانند خوابگاه دانشجویی و پادگان زندگی می کنند نسبت به بقیه افراد بیشتر با این خطر مواجه می شوند.

روش های پیشگیری از قارچ پوستی

  • حتما بلافاصله بعد از ورزش دوش بگیرید.
  • پوست تان را همیشه تمیز و خشک کنید.
  • روزانه لباس و جوراب هایتان را تعویض کنید.
  • روز های گرم لباس تنگ نپوشید.
  • کفش هایی بپوشید که جریان هوا داخل آن به گردش در آید.
  • از وسایل شخصی دیگران استفاده نکنید.
  • از رفتن به حمام عمومی دوری کنید.
  • انگشتان دست و پای خود را همیشه تمیز کنید.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

این قارچ های پوستی معمولا در موارد شدید پس از 14 تا 20 روز درمان می شوند و اگر بیش از مدت زمان ذکر شده طول بکشد باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

مطالب مشابه را ببینید!