مجله تاپ‌ناز‌

درمان سینه پهلو در خانه + روش های موثر درمان بیماری سینه پهلو در منزل

درمان سینه پهلو در خانه

سینه پهلو یا ذات الریه بیماری شایعی است که با علائمی همراه می شود. این بیماری به دلیل عفونت ناشی از ویروس یا باکتری ایجاد می شود و با درمان های خانگی سینه پهلو می توانید این مشکل را رفع کنید.

یکی از عفونت های ریه، سینه پهلو است که در این بیماری مجاری تنفسی و هوایی ریه ملهتب می شود و باعث اختلال در تبادل گازهای تنفسی می شود. این بیماری دارای علائمی است که در این بخش روش های درمان خانگی سینه پهلو و نشانه های آنها را بررسی می کنیم.

درمان خانگی سینه پهلو با روش های خانگی

برای بهبود بیماری ذات الریه با روش های خانگی می توانید آن را درمان کنید. در ادامه روش های طبیعی و خانگی برای درمان این مشکل و بهبودی آن را می خوانید.

دانه ی کنجد

دانه کنجد می تواند باعث بهبودی سینه پهلو شود. برای این منظور به یک فنجان آب جوش یک قاشق غذاخوری دانه ی کنجد اضافه کنید و بعد از اینکه نرم شدند به آن یک قاشق غذاخوری دانه کتان اضافه کنید و اجازه دهید به مدت  دقیقه بجوشد و سپس ترکیب را صاف کنید و برای داشتن طعمی بهتر مقداری نمک و یک قاشق چای خوری عسل به محلول به دست آمده اضافه کنید و هر روز صبح با معده خالی این محلول را میل کنید.

آب لیمو

لیمو بسیار مفید است و سرشار از ویتامین سی است و باعث پایین آمدن دمای بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. نصف یک عدد لیمو را بگیرید و به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و سپس به آن کمی نمک اضافه کنید و هر روز میل کنید.

سوپ پتاسیم

افرادی که به سینه پهلو مبتلا هستند باید پتاسیم بیشتری به بدن برسانند. افرد مبتلا به ذات الریه باید در طول دوران بیماری از سوپ پتاسیم استفاده کنند. چهار حبه سیر، دو عدد تربچه، دو عدد هویج بزرگ، دو ساقه کرفس، نیم لیتر آب و جعفری را به هز میزان که به ذائقه شما سازگار است درون یک قابلمه با هم مخلوط کنید و اجازه دهید روی حرارت بجوشد و سپس حرارت را کم کنید تا برای چند دقیقه دم بکشد و سپس ترکیب را صاف کنید و با ناهار مصرف کنید.

 هشدار : افراد مبتلا به بیماری قلبی باید از مصرف پتاسیم پرهیز نمایند زیرا، میزان سطح بالای پتاسیم سبب عوارض دیگری می شود.

روغن پونه کوهی

پونه کوهی دارای خواص ضد میکروبی، ضد ویروسی و ضد قارچی می باشد و برای مقابله با میکروب هایی که باعث بروز ذات الریه می شوند بسیار مناسب است بنابراین چند قطره از روغن پونه کوهی را بر روی بالش یا یک دستمال بچکانید عطر این روغن شگفت انگیز به بر طرف کردن گرفتگی سینه کمک می کند همچنین می توانید چند قطره روغن پونه کوهی را به آب یا آب میوه های که هر روز مصرف می کنید اضافه کنید.

فلفل کاین

فلفل کاین سبب خارج شدن خلط از دستگاه تنفسی می شود در نتیجه باعث می شود بیمار به راحتی تنفس کند بنابراین کمی فلفل کاین و یک قاشق چای خوری آب لیمو را به ۲۵۰ میلی لیتر آب اضافه کنید و محلول به دست آمده را روزی چهار تا پنج بار میل کنید.

چای سیاه

از دیگر روش های درمان خانگی سینه پهلو استفاده از چای سیاه می باشد می توانید به یک فنجان چای سیاه آماده شده سه قاشق چای خوری پودر تخم شنبیلیه و یک چای خوری عسل یا شکر اضافه کنید سپس این چای را یک بار در روز بنوشید.

سیر

سیر به کاهش علایم سینه پهلو از جمله پایین آوردن تب کمک شگفت انگیزی می کنند و باعث پاکسازی سینه و ریه هایتان می شود، چند حبه سیر را له کرده و خمیر به دست آمده را قبل از خوابیدن بر روی پاهایتان قرار دهید سپس جوراب بپوشید و بخوابید.

جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین برای درمان خانگی سینه پهلو بسیار موثر می باشد و سبب از بین رفتن سموم از بدن می شود بنابراین یک چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین را به ۳۰۰ میلی لیتر آب گرم اضافه کنید و محلول به دست آمده را دو بار در روز میل کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

زنجبیل

زنجبیل به عنوان یکی از روش های درمان خانگی سینه پهلو محسوب می شود از این رو آب یک تکه زنجبیل را گرفته و به آن یک قاشق چای خوری عسل و چند قطره آب لیمو اضافه نمایید سپس مخلوط به دست آمده را هر روز قبل از خوابیدن بنوشید.

زردچوبه

این ادویه پرکاربرد علاوه بر اینکه به غذا ها طعم بی نظیری می دهد در طب سنتی به منظور درمان خانگی سینه پهلو نیز کاربرد فراوان دارد، این ادویه دارای خواص ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد عفونی کنندگی می باشد، می توانید به یک لیوان شیر گرم یا آب یک قاشق چای خوری زرد چوبه اضافه کنید سپس کمی نمک به آن اضافه کنید و قبل از خوابیدن محلول حاصل را میل کنید در صورت استفاده از شیر به مدت نیم ساعت آب ننشوید، همچنین می توانید مقدار کمی آب گرم کنید سپس به آن یک چهارم قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه و یک و نیم قاشق چای خوری زرد چوبه اضافه کنید و ترکیب حاصل را تا زمان بهبودی کامل یک بار در روز میل نمایید.

تخم شنبلیله

شنبلیله باعث می شود تا از طریق عرق کردن سموم بدن دفع شود همچنین سبب از بین رفتن هر گونه گرفتگی در قفسه سینه می شود،  یک قاشق چای خوری تخم شنبیله را به ۵۰۰ میلی لیتر آب اضافه کنید و اجازه دهید بجوشد سپس از صافی عبور دهید و به آن یک قاشق چای خوری آب لیمو اضافه نمایید و ترکیب حاصل را چهار فنجان در روز میل کنید.

درمان سینه پهلو در خانه

نشانه های بیماری سینه پهلو

چنانچه سینه پهلو درمان نشود ممکن است زندگی فرد به خطر بیفتد پس در صورت مشاهده نشانه های بیماری باید سریع به پزشک مراجعه کنید و در کنار داروهایی که پزشک تجویز می کند برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی این بیماری از درمن خانگی که در این بخش به ان اشاره کردیم استفاده نمایید.

مطالب مشابه را ببینید!