مجله تاپ‌ناز‌

درمان قارچ ناخن و بهترین دکتر برای درمان قارچ ناخن

عفونت‌های قارچی می‌توانند هر بخشی از بدن را تحت تأثیر قرار دهند. قارچ‌ها به طور معمول در کنار باکتری‌های مختلف در بدن و روی بدن وجود دارند. در ادامه با ما همراع باشید تا با بهترین دکترهای پوست برای درمان قارچ ناخن در تهران، شیراز، اصفهان و … آشنا شوید.

درمان قارچ ناخن و بهترین دکتر برای درمان قارچ ناخن

قارچ ناخن چیست؟

اونیکومیکوزیس، که به آن “tinea unguium” نیز می‌گویند، یک عفونت قارچی است که ناخن‌های دست یا پا را درگیر می‌کند. عفونت‌های قارچی معمولاً در طول زمان ایجاد می‌شوند، بنابراین هر گونه تفاوت فوری در ظاهر ناخن شما ممکن است در ابتدا آنقدر ظریف باشد که نتوان متوجه وجود عفونت شد و باید با مشاهده اولین علامت مشکوک، به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

عفونت‌های قارچی ناخن؛ عفونت‌های شایع ناخن‌های دست یا پا هستند که می‌توانند باعث تغییر رنگ، ضخیم شدن ناخن و افزایش احتمال ترک خوردن و شکستن آن شوند. عفونت در ناخن‌های پا شایع‌تر از ناخن‌های دست است.

دکتر پوست ناخن‌های شما را معاینه می‌کند و شاید مقداری بریده ناخن یا بقایای زیر ناخن شما را بتراشد. این نمونه‌ها برای شناسایی علت عفونت قارچی ناخن به آزمایشگاه فرستاده می‌شوند.

سایر بیماری‌ها، مانند پسوریازیس نیز می‌توانند عفونت قارچی ناخن را تشدید کنند. میکروارگانیسم‌هایی مانند مخمر و باکتری ها نیز می‌توانند ناخن‌ها را آلوده و دچار قارچ ناخن کنند. به همین علت تشخیص زود هنگام قارچ ناخن توسط دکتر‌ پوست می‌تواند به درمان به موقع آن کمک بزرگی کند.

علائم ابتلا به قارچ ناخن

عفونت قارچی ناخن معمولاً دردناک نیست مگر اینکه شدید شود.

به طور کلی ناخن‌های مبتلا به عفونت قارچی اغلب علائمی را از خود بروز می‌دهند که عبارتند از:

  • تغییر رنگ (زرد، قهوه ای یا سفید)
  • ضخیم شدن ناخن
  • شکننده شدن یا ترک خوردگی ناخن.

درمان قارچ ناخن و بهترین دکتر برای درمان قارچ ناخن

چه کسانی به عفونت قارچی ناخن مبتلا می‌شوند؟

هر کسی ممکن است به عفونت قارچی ناخن مبتلا شود. اما برخی از افراد ممکن است بیشتر از دیگران به عفونت قارچی ناخن مبتلا شوند، از جمله افراد مسن و افرادی که شرایط زیر را داشته باشند:

  1. افرادی که ناخنشان آسیب دیده
  2. افرادی که جراحی ناخن انجام داده‌اند
  3. افراد مبتلا به دیابت
  4. افراد با سیستم ایمنی ضعیف
  5. افرادی که مشکلات گردش خون دارند

علت ابتلا به عفونت قارچی ناخن

علت مختلفی برای عفونت قارچی ناخن وجود داشته و هر علتی درمان مخصوص به خود را دارد. اگرچه بسیاری از علل عفونت قارچی ناخن قابل پیشگیری هستند، برخی از عوامل خطر احتمال ابتلا به آن را افزایش می‌دهند. توجه داشته باشید که عفونت ناخن در مردان بیشتر از زنان اتفاق می‌افتد و این عفونت در بزرگسالان بیشتر از کودکان دیده می‌شود. اگر اعضای خانواده دارید که اغلب به این نوع عفونت‌های قارچی مبتلا می‌شوند، احتمال ابتلا به آن‌ها نیز بیشتر است. همچنین شرایط زیر می‌تواند خطر ابتلا به قارچ ناخن را در شما افزایش دهد:

  • ابتلا به دیابت می‌تواند این احتمال را بیشتر کند
  • ‌ اگر بالای 65 سال سن دارید
  • در صورتی که از کاشت ناخن و ناخن مصنوعی استفاده می‌کنید
  • رفتن به استخرهای عمومی
  • مرطوب بودن بیش از حد انگشتان پا
  • پوشیدن کفش‌های پنجه بسته مانند کفش تنیس.

دلایل تشدید عفونت قارچی

همانطور که پیش‌تر گفته شد عفونت قارچی ناخن به دلیل رشد بیش از حد قارچ‌ها در داخل، زیر یا روی ناخن رخ می‌دهد. برخی از عوامل هستند که سبب تشدید شدت قارچ پا خواهند شد.

محیط گرم و مرطوب

قارچ‌ها در محیط‌های گرم و مرطوب رشد می‌کنند، بنابراین این نوع محیط می‌تواند به طور طبیعی باعث افزایش قارچ شود. همان قارچ‌هایی که باعث خارش پای ورزشکار و کرم حلقوی می‌شوند، می‌توانند باعث عفونت ناخن نیز بشوند.

تماس با فرد مبتلا به قارچ ناخن

قارچ‌هایی که از قبل در بدن یا روی بدن شما وجود دارند می‌توانند باعث عفونت ناخن شوند. اگر با فرد دیگری که عفونت قارچی دارد تماس داشته‌اید، ممکن است به آن مبتلا شده باشید. عفونت‌های قارچی ناخن‌های پا را بیشتر از ناخن‌های دست درگیر می‌کنند، احتمالاً به این دلیل که انگشتان پا معمولاً به کفش‌ها محدود می‌شوند، جایی که در یک محیط گرم و مرطوب هستند.

هشدار مهم برای خانم‌ها درباره قارچ ناخن در سالن‌های زیبایی

اگر در یک سالن ناخن، مانیکور یا پدیکور می‌کنید، حتماً بپرسید که کارکنان چگونه ابزار خود را ضدعفونی می‌کنند و هر چند وقت یک‌بار این کار را انجام می‌دهند. ابزارهایی مانند تخته سنباده و ناخن گیر، اگر ضدعفونی نشوند، می‌توانند عفونت‌های قارچی را از فردی به فرد دیگر منتقل کنند.

درمان قارچ ناخن

درمان تخصصی قارچ ناخن پا همیشه مورد نیاز نیست و گاهی اوقات محصولات مراقبت از خود و بدون نسخه نیز می‌توانند عفونت را از بین ببرند. اگر وضعیت شما بهبود نیافت، با دکتر متخصص پوست و مو خود صحبت کنید. درمان بستگی به شدت بیماری شما و نوع قارچ ایجاد کننده آن دارد و ممکن است ماهها طول بکشد. حتی اگر وضعیت ناخن شما بهبود یابد، عفونت‌های مکرری وجود دارند که شایع بوده و ممکن است به آن‌ها مبتلا شوید.

دارو برای درمان قارچ ناخن

متخصص پوست و مو، ممکن است داروهای ضد قارچی را تجویز کند که از طریق دهان (خوراکی) مصرف می‌کنید یا روی ناخن خود می‌زنید. این داروها عبارتند از:

داروهای ضد قارچ خوراکی برای درمان قارچ ناخن

این داروها اغلب اولین انتخاب هستند. یکی از گزینه‌ها ایتراکونازول (اسپورانوکس) است. این داروها به رشد ناخن جدید بدون عفونت کمک می‌کنند و به آرامی جایگزین قسمت عفونی می‌شوند.

شما معمولاً این نوع دارو را روزانه به مدت 6 تا 12 هفته مصرف می‌کنید. اما تا زمانی که ناخن به طور کامل رشد نکند، نتیجه نهایی درمان را نخواهید دید. ممکن است چهار ماه یا بیشتر طول بکشد تا عفونت از بین برود و به نظر می‌رسد میزان موفقیت درمان با این داروها در بزرگسالان بالای 65 سال کمتر باشد. به طور کلی داروهای ضد قارچ خوراکی ممکن است عوارض جانبی مانند راش و آسیب کبدی ایجاد کنند و یا ممکن است با سایر داروهای تجویزی تداخل داشته باشند. ممکن است نیاز به آزمایش خون به صورت دوره‌ای و برای بررسی نحوه عملکرد بدن خود با این نوع داروها داشته باشید و در این بین ممکن است پزشکان داروهای ضد قارچ خوراکی را برای افراد مبتلا به بیماری کبدی یا نارسایی احتقانی قلب یا کسانی که داروهای خاصی مصرف می‌کنند توصیه نکنند

 لاک ناخن دارویی:

گاهی دکتر پوست، مو و زیبایی، لاک ناخن ضد قارچ به نام سیکلوپیروکس (Penlac) تجویز کند. روزی یک بار آن را روی ناخن‌های آلوده و پوست اطراف ناخن بزنید. پس از هفت روز، لایه های روی هم را با الکل پاک کرده و شروع به استفاده‌ مجدد کنید. توجه داشته باشید که ممکن است تقریباً یک سال نیاز به استفاده روزانه از این نوع لاک داشته باشید

 پماد ضد قارچ ناخن

ممکن است یک کرم ضد قارچ مانند افیناکونازول (جوبلیا) و توابورول (کریدین) برای شما تجویز شود. این محصول را پس از خیساندن به ناخن‌های آلوده خود بمالید. اگر ابتدا ناخن‌ها را نازک کنید، ممکن است این کرم‌ها بهتر عمل کنند. این به دارو کمک می کند تا از طریق سطح سخت ناخن به قارچ زیرین برسد. برای نازک کردن ناخن‌ها، از لوسیون بدون نسخه حاوی اوره استفاده کنید و یا اجازه دهید تا پزشک شما سطح ناخن را با سوهان یا ابزار دیگری نازک کند. دقت کنید که کرم‌های ضد قارچ ناخن ممکن است عوارض جانبی مانند بثورات ایجاد کنند.

درمان قارچ ناخن و بهترین دکتر برای درمان قارچ ناخن

درمان‌های خانگی قارچ ناخن

درمان موضعی قارچ ناخن می‌تواند عفونت قارچی ناخن را تا حدودی از بین ببرد اما اغلب عفونت را به طور کامل درمان نمی‌کند.

سایر داروهای خانگی که اثرات بالقوه امیدوارکننده‌ای بر قارچ ناخن دارند عبارتند از:

  • روغن درخت چای استرالیایی
  • سرکه
  • لیسترین
  • عصاره دانه گریپ فروت.

با این حال، هیچ مدرک علمی مبنی بر تایید صد در صدی تاثیر استفاده از این محصولات در درمان قارچ ناخن وجود ندارد، بنابراین در صورت مشاهده علائم شدید قارچ ناخن، حتما به دکتر پوست مراجعه کنید.

نوبت اینترنتی دکتر (متخصص و فوق تخصص) پوست در تهران

ساده‌ترین راه برای نوبت گیری از بهترین دکتر متخصص پوست، مو و زیبایی تهران، سامانه نوبت دهی اینترنتی پزشکان دکترتو‌ می‌باشد. تخصص پوست در دکترتو متشکل از بهترین متخصص و فوق تخصص پوست در شهرهای مختلف است. شما‌ می‌توانید با مراجعه به لیست پزشکان متخصص و فوق تخصص پوست ، یک دکتر پوست خوب در تهران بیابید و علاوه بر نوبت گیری اینترنتی آدرس و تلفن مطب دکتر خود را مشاهده کنید

نوبت دکتر متخصص پوست مو و زیبایی در اصفهان

برای گرفتن نوبت دکتر متخصص پوست مو و زیبایی در اصفهان چه کنیم؟ از کجا نوبت بگیریم؟ در دکترتو شما می‌توانید با بهترین دکترهای متخصص پوست و مو در اصفهان آشنا شوید، در مورد علائم و مشکلات پوست و موی خود با آنها مشاوره تلفنی، آنلاین، متنی و ویدیویی داشته باشید و هر زمان که خواستید به راحتی و تنها با چند کلیک از دکتر موردنظرتان نوبت بگیرید.

یکی از مزایای نوبت گرفتن از دکتر پوست در اصفهان در دکترِتو این است که شما می‌توانید تجربیات و نظرات دیگر کاربران در مورد پزشک انتخابی‌تان را بررسی کنید تا انتخاب آگانه‌تری داشته باشید.

https://doctoreto.com/doctors/speciality/dermatologist/city/esfahan

نوبت دکتر متخصص پوست مو و زیبایی در شیراز

گرفتن نوبت از دکترهای پوست و مو به خصوص پزشک‌های معروف یا پزشکانی که خدمات خاصی ارائه می‌دهند، گاهی می‌تواند بسیار سخت و زمان‌بر باشد. سامانه نوبت‌دهی اینترنتی دکترتو نوبت گرفتن از دکتر متخصص پوست مو و زیبایی در شیراز را برای شما آسان‌تر کرده‌است. با نوبت گرفتن از دکترتو می‌توانید به میزان زیادی در وقت خود صرفه‌جویی کنید. برای گرفتن نوبت از دکترتو کافیست وارد پروفایل خود شوید، پزشک مورد نظرتان را جستجو کنید و در روز و ساعتی که می‌خواهید نوبت خود را رزرو کنید. در صورتی که هیچ نوبت آزادی وجود نداشت، می‌توانید با فعال کردن گزینه‌ی «باز شدن نوبت‌های دکتر را به من اطلاع بده» از اولین نوبتی که در دسترس است مطلع شوید.

https://doctoreto.com/doctors/speciality/dermatologist/city/shiraz

نوبت دکتر متخصص پوست مو و زیبایی در مشهد

برای دریافت نوبت دکتر پوست و مو و زیبایی در مشهد می‌توانید به سایت نوبت دهی آنلاین دکترتو مراجعه کنید و با جستجوی تخصص پوست و مو زیبایی در شهر مشهد به لیستی از پزشکان متخصص پوست و مو و زیبایی دسترسی پیدا کنید و از دکتر مورد نظر خود نوبت بگیرید. https://doctoreto.com/doctors/speciality/dermatologist/city/mashhad

نوبت اینترنتی از دکتر پوست، مو و زیبایی در شهرهای دیگر

دکتر متخصص پوست و مو در دکترتو، متشکل از بهترین پزشکان با تخصص پوست،مو وزیبایی می‌باشد. شما‌ می‌توانید از لیست بهترین دکتر پوست،مو و زیبایی، یکی ازدکترهای پوست را انتخاب و با امکان ثبت نوبت آنلاین در دکترتو، به آن دکتر مراجعه کنید. علاوه بر نوبت حضوری متخصص پوست، آدرس و شماره تماس پزشک در پروفایل آنها در دسترس است.

https://doctoreto.com/doctors/speciality/dermatologist

مطالب مشابه را ببینید!