مجله تاپ‌ناز‌

درمان لک صورت با عسل + روش مطمئن برای درمان کردن و از بین بردن لک وست صورت

عسل باعث شفاف شدن پوست می شود و به جوان سازی پوست هم کمک می کند. در این بخش روش های مختلف درمان لک های رنگی پوست با استفاده از عسل و ترکیبات مختلف را توضیح می دهیم که در نهایت باعث سفیدی و شفافیت پوست می شوند.

از بین بردن لک صورت با استفاده از عسل خیلی ساده است. یکی از مسائلی که شاید زیبایی پوست را به خطر بیندازد، لکه های پوست است که در اثر زخم، حساسیت پوستی، افتاب سوختگی و یا بارداری ایجاد می شوند. در ادامه این مطلب چند نوع ماسک طبیعی که با عسل تهیه می شوند و برای پوست بسیار مفید هستند را به شما معرفی می کنیم.

درمان لک صورت با عسل

در ادامه این مطلب تاپ ناز روش تهیه چندین ماسک موثر و ضد لک صورت با عسل را به شما آموزش می دهیم که برای از بین بردن لک خیلی مفید هستند.

ماسک گوجه فرنگی و عسل

مواد لازم:

  • آب گوجه فرنگی: نصف فنجان
  • عسل: یک قاشق غذاخوری
  • آرد جو : ۲قاشق غذاخوری
  • آبلیمو: دو قاشق غذا خوری

طرز تهیه

در ابتدا لیمو را با آب گوجه فرنگی مخلوط کنید. سپس آرد جو و عسل را به آن اضافه کنید و تا حالت خمیری بگیرد. باید اجازه دهید این ماسک یک ربع روی صورت شما بماند و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. لازم است بدانید که این ماسک به دلیل دارا بودن آرد جو و آب لیموی تازه بسیار مهم است و ترکیب آن می تواند لک صورت را خیلی سریع درمان کند.

درمان لک صورت با عسل

ماسک هویج و عسل

برای تهیه ماسک هویج و عسل در ابتدا هویج را رنده کنید و یک قاشق مرباخوری عسل را در آن بریزید و مخلوط کنید. می توانید سیب رنده شده را هم در این ماسک استفاده کنید. اجازه بدهید که این ماسک به مدت 20 دقیقه روی صورت شما بماند. می توانید چندین بار در هفته از این روش استفاده کنید.

ماسک سیب زمینی و عسل

سیب زمینی می تواند پوست شما را شفاف کند و ترکیب آن با عسل باعث کم رنگ شدن و از میان رفتن لک های صورت می شود. درمان لک صورت با عسل و سیب زمینی با روشی ساده انجام می گیرد. برای تهیه این ماسک در ابتدا یک سیب زمینی متوسط را پوست بگیرید و رنده کنید. تفاله های آن را جدا کنید و به آب سیب زمینی مقداری عسل مخلوط کنید تا قوام داشته باشد. ماسک سیب زمینی و عسل را در حدود 15 دقیقه بر روی صورت قرار دهید و سپس با آب ولرم آن را بشویید.

درمان لک صورت با عسل

ماسک زعفران و عسل

از ترکیب زعفران و عسل می توانید برای رفع کردن لکه های قهوه ای پوست استفاده کنید. برای درمان لک صورت با عسل و زعفران فقط کافی است که نصف قاشق چای خوری زعفران ساییده شده را با چند قاشق عسل مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه روی تمام صورت خود قرار دهید.

ماسک دارچین و عسل

یکی از روش های مفید برای شفاف کردن پوست استفاده از ماسک عسل و دارچین می باشد. این ماسک را می توانید هر روز به مدت 20 دقیقه روی وست خود قرار دهید و تا وقتی که به صورت کامل لک ها برطرف شوند از آن استفاده نماید. برای تهیه این ماسک یک قاشق چای خوری پودر دارچین را به دو قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید.

درمان لک صورت با عسل

ماسک عسل و سرکه

از ماسک عسل و سرکه به منظور رفع لک های بارداری و از بین بردن کبودی اطراف چشم می توانید استفاده نمایید. برای تهیه این ماسک کافی است که دو قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق چای خوری سرکه را با هم مخلوط نمایید و 15 دقیقه روی پوست قرار دهید.

درمان طبیعی لک صورت با مواد بدون ضرر

از بین بردن لک های صورت به جز استفاده از عسل هم ممکن است و با استفاده از راهکارهای طبیعی که در ادامه آورده ایم می توانید در منزل این کار را انجام دهید.

خیار و خاصیت آبرسانی

خیاز خاصیت مرطوب کنندگی دارد و بسیار مغذی است و برای از بین بردن لک های صورت مفید است زیرا سلول های پوستی تخریب شده را بازسازی می کند و در پاکسازی سلول های مرده هم نقش اساسی دارد و باعث شفافیت و سلامت پوست می شود. برای این منظور باید خیار را به قطعات بزرگ برش بزنید و پیش از خوابیدن و با صبر بیشتر این برش ها را خوب روی پوست صورت بزنید و فردای روز بعد با آب گرم صورت را بشویید. این عمل را می توانید هر چند شب یک بار انجام بدهید.

می توانید به مقداری مساوی آب خیار و آب لیمو را ترکیب کنید و آن را روی پوست صورت بزنید، پس از خشک شدن این ترکیب بر روی صورت، پوست را با آب گرم بشویید. این کار را می توانید هر روز انجام دهید.

روغن نارگیل و خاصیت آنتی اکسیدانی

این روغن دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و به همین دلیل مانع از فعالیت رادیکال های آزاد روی سطح پوست می شوند. روغن نارگیل به دلیل خاصیت ضد قارچی و آنتی باکتریایی که دارد از ایجاد لک روی پوست جلوگیری می کند و با نفوذ به بافت ها و لایه های عمیق پوست باعث لطافت و نرمی پوست خواهد شد. روغن نارگیل را مقداری گرم کنید و سپس روی پوست صورت، دست، پا و یا گردن به مدت 10 دقیقه به آرامی ماساژ دهید و سپس با آب گرم بشویید. این کار را می توانید روزی یک بار انجام دهید.

سیب زمینی برای سفیدی پوست

برای درمان کردن لک صورت با استفاده از سیب زمینی دو روش وجود دارد. روش اول این است که سیب زمینی را برش بزنید و روی لک های صورت قرار دهید و پس از گذشت چند دقیقه صورت را با آب گرم بشویید. در روش دوم کمی سیب زمینی رنده شده را با عسل به مقدار یک قاشق چای خوری مخلوط کنید و روی پوست بگذارید و پس از گذشت 15 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

برای درمان کردن لک صورت و لک های تیره روی پوست به روش طبیعی می توانید از مواد دیگر مانند شیر، آب لیمو، جعفری، روغن کرچک، آب آناناس، توت فرنگی، سرکه سیب، ماست و … هم استفاده نمایید.

مطالب مشابه را ببینید!